Announcement

Collapse
No announcement yet.

remlichten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • remlichten

    Hallo allen

    Ik heb begin deze week al iets gepost over de remlichten schakelaar (bedankt voor de reactie Marcel) aangezien mijn remlichten niet meer werken. Ik heb inmiddels de remcylinder bekeken en die lijkt van buiten nog prima zijn ding te doen. Iemand een idee wat er nog meer fout kan gaan? Ik heb helaas geen ampere meter om de fout te tracen...
    De zekering in het bagageruim is nog goed...
    Gr. David
    \'67 rules

  • #2
    Als je de 2 draden op de hoofdremcilinder tegen elkaar aan houdt, moeten de remlichten gaan branden. Als ze dan niet gaan branden, is het mogelijk dat de massa van de achterlichten aan het chassis niet in orde is. Zie ook elektrisch schema, de remlichtschakelaar (nr. 39) zit op zekering 1, samen met de richting aanwijzer en achterlicht (als deze lampen wél branden is er dus niets mis met de zekering) http://members.lycos.nl/deklassieke9...n/image004.gif
    www.deklassieke912.nl

    Comment


    • #3
      Briljant!! Met de tectyleen (?) nog aan de handen achter de pc springen... Direct verbinden geeft meteen signaal. Wanneer ik de rem nu gewoon indruk gebeurt er niet maar bij krachtig remmen gaan de lampen soms direct en soms langzaamaan gloeien? Tijd voor een nieuwe
      cylinder???? Is ook behoorlijk roestig aan de buitenzijde!!
      Gr. David
      \'67 rules

      Comment


      • #4
        Het gedeelte waar de draadjes op de hoofremcilinder zitten, is de schakelaar. Je kan hem van de hoofdremcilinder af schroeven en eventueel vervangen. Als je hoofdremcilinder nat is t.g.v. lekkende remvloeistof, is het tijd om de remcilinder te laten reviseren of vervangen. De remvloeistof is agressief en tast de lak en undercoating aan, met als gevolg roestschade (hetzelfde geldt voor het remvloeistof reservoir in de bagageruimte)
        Ik heb om deze reden mijn hoofremcilinder ook laten reviseren. Kosten 150 euro (in 2002) Sommige 912 rijders maken van de gelegenheid gebruik om het remsysteem gescheiden te maken. Bij de eerste types (tot plm. modeljaar '68) is dit echter niet origineel.


        tot modeljaar '68


        gescheiden remsysteem vanaf modeljaar '68
        www.deklassieke912.nl

        Comment


        • #5
          Dat vermoeden had ik al? Vroeg me alleen nog af of ik de schakelaar kan demonteren zonder eerst het hele systeem leeg te laten lopen? De cylinder is verder namelijk droog dus vervangen/reviseren is nog niet nodig denk ik!!

          Gr David
          Gr. David
          \'67 rules

          Comment


          • #6
            Je kan die schakelaar er zonder problemen op- en afdraaien, er lekt dan geen remvloeistof uit
            www.deklassieke912.nl

            Comment


            • #7
              Na enig klooien ontdekt dat er aan die schakelaar weinig te sleutelen valt... Wel heb ik op de klassieke 911 & 912 dag gisteren van iemand gehoord dat hij hetzelfde probleem had gehad (pas oplichten wanneer er echt goed hard geremd wordt)en dat een nieuwe schakelaar dat verhelpt. Ik ga dus even sjoppen op internet!!

              Bedankt en gegroet, David
              Gr. David
              \'67 rules

              Comment


              • #8
                Ik heb inmiddels een nieuwe schakelaar gekocht (20 euri incl btw) en gemonteerd. Eerder vroeg ik me al af of er geen remvloeistof zou vloeien wanneer ik de schakelaar zou demonteren (immers, om de druk te voelen moet er contact zijn tussen de cylinder 'kamer' en de schakelaar), maar blijkbaar is de open verbinding tussen cylinder en schakelaar dusdanig klein (minuscuur gaatje) dat er geen druppel lekt zolang je het rempedaal niet indrukt!!

                De remlichten gloeien iig weer als nooit tevoren. Bedankt voor de informatie allemaal!!

                Gr David
                Gr. David
                \'67 rules

                Comment


                • #9
                  Hoi David,

                  Ik heb hetzelfde probleem. Het schijnt dat de schakelaar het niet meer doet en ik moet hem dus gaan vervangen. Hoe heb je dit gedaan? en waar heb je de nieuwe schakelaar gevonden? Ik ben redelijke ´rookie´ qua kennis, dus als je (of iemand anders) me kunt helpen zou dat super zijn.
                  Is het iets dat ik makkelijk zelf kan doen?

                  Alvast bedankt.

                  gr. Paul.

                  Comment


                  • #10
                    Hoi David,

                    Ik heb hetzelfde probleem. Het schijnt dat de schakelaar het niet meer doet en ik moet hem dus gaan vervangen. Hoe heb je dit gedaan? en waar heb je de nieuwe schakelaar gevonden? Ik ben redelijke ´rookie´ qua kennis, dus als je (of iemand anders) me kunt helpen zou dat super zijn.
                    Is het iets dat ik makkelijk zelf kan doen?

                    Alvast bedankt.

                    gr. Paul.

                    Comment


                    • #11


                      Het vervangen van de remlichtschakelaar [u]op</u> de hoofdremcilinder is van toepassing op het eerste type hoofdremcilinder (tot modeljaar 68), dus nog zonder gescheiden remsysteem



                      Later, bij het gescheiden remsysteem, zit de schakelaar bij het rempedaal (na modeljaar 68)
                      www.deklassieke912.nl

                      Comment


                      • #12


                        Het vervangen van de remlichtschakelaar [u]op</u> de hoofdremcilinder is van toepassing op het eerste type hoofdremcilinder (tot modeljaar 68), dus nog zonder gescheiden remsysteem



                        Later, bij het gescheiden remsysteem, zit de schakelaar bij het rempedaal (na modeljaar 68)
                        www.deklassieke912.nl

                        Comment


                        • #13
                          Bedankt Marcel,

                          Ik ga dit weekend eens onder de auto kruipen en op zoek naar de schakelaar.
                          Ik zag dat Erpa er eentje heeft in het assortiment.

                          gr. Paul.

                          Comment


                          • #14
                            Bedankt Marcel,

                            Ik ga dit weekend eens onder de auto kruipen en op zoek naar de schakelaar.
                            Ik zag dat Erpa er eentje heeft in het assortiment.

                            gr. Paul.

                            Comment


                            • #15
                              Ja, die schakelaar is bij iedere Porsche specialist gemakkelijk te bestellen. Hij gaat wel vaker kapot. De reparatie staat eerder in deze topic beschreven (is niet moeilijk)
                              www.deklassieke912.nl

                              Comment

                              Working...
                              X