Announcement

Collapse
No announcement yet.

Haperen motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haperen motor

    mijn motor begint te haperen bij 4800 toeren. Het lijkt wel of er dan een toerenbegrenzer in komt.

    Pas bij 6000 toeren staat een rood streepje op de toerenteller dus ik neem aan dat meer toeren dan 4800 mogelijk moet zijn.

    Heeft iemand een idee?
    '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

  • #2
    Het eerste wat me te binnenschiet is de benzinetoevoer. Al vaker gehoord dat op hogere snelheid te weinig doorvoer is...

    Rijdt je dan al plankgas?

    Comment


    • #3
      Ik rij dan plankgas inderdaad. Het gebeurt in elke versnelling.
      '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

      Comment


      • #4
        Wat zou er aan te doen zijn Barwaut?
        '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

        Comment


        • #5
          Ik denk ook aan een verstoorde benzineaanvoer.

          Als eerste denk ik aan een niet goed werkende mechanische brandstofpomp. Hier zijn revisiesetjes voor.

          Verder heb ik het verleden eens gehoord dat er soms een te dikke fiberpakking zit tussen het blok en de brandstofpomp. Hierdoor pompt de pomp op hogere toeren onvoldoende brandstof.

          Als er een verstopping zou zijn in een benzinefilter (groffilter in onderzijde tank, filter in motorruimte of in de carburateurs, zou de storing zich ook op lagere toeren uiten.
          www.deklassieke912.nl

          Comment


          • #6
            Sorry,

            Was dit onderwerp even vergeten....
            Maar het zou ook de moeite zijn om je carburateurs te checken. Tijdens de Tech Session in Amerika hebben we het er over gehad en het komt (regelmatig) voor dat de vlinderkleppen (dus die grote ronde kleppen in de carburateur) niet helemaal open gaan. Je rijdt dus plankgas (vandaar mijn eerdere vraag) maar gebruikt niet het volle potentieel...

            Omdat je het in elke versnelling hebt en plankgas rijdt, denk ik eerder hier aan dan de benzinetoevoer...

            Comment


            • #7
              Heb het probleem met het haperen van de motor aan Jan Balder voorgelegd, zijn commentaar:


              Ik denk in eerste instantie inderdaad ook aan onvoldoende benzinedruk aan de carbs, (0,19-0,23 Bar.)
              De oorzaken laten zich raden, vanaf een vieze tank tot aan een slechte pomp. Tussen de pomp/fiberblok/carter horen geen pakkingen !
              Te slappe klepveren waardoor de kleppen gaan "zweven" of een te slappe onderbrekerveer waardoor de kontaktpunten een eigen leven gaan leiden is ook een veelvoorkomend euvel.
              Groet,Jan.
              www.deklassieke912.nl

              Comment


              • #8
                Marc-Paul, ben je nog achter de oorzaak gekomen?
                www.deklassieke912.nl

                Comment

                Working...
                X