Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toerenteller (groene achtergrond)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Toerenteller (groene achtergrond)

Hallo,

Eerst en vooral zeggen dat ik een leek ben qua elektriciteit...
    Het gaat om de toerenteller die niet werkt. Ik heb zopas eens de (zwart-paarse) kabel die naar de bobijn loopt vervangen door een externe kabel als test, maar nog steeds geen resultaat. Om de originele kabel terug op zijn plaats te duwen op de toerenteller, moest ik mij onder de 'motorkap' vooraan installeren, toen zag ik dat er cijfertjes stonden bij de aansluitingen. Deze staan helaas niet vermeld op het elektrisch schema (SWB 1966 met drie klokken) dat ik er van heb. Deze zwart-paarse kabel zat in mijn geval aangesloten op contact 12? Klopt dit?
    Kan ik nog opeen andere manier testen of mijn teller het nog doet, of meteen vervangen??

Bedankt!

Groeten, DieselKe

Hallo Dieselke,

Ben je hier nog uit gekomen? De zwart-paarse kabel loopt van je bobine naar je toerenteller. Ik heb even de scherma's nagekeken, maar voor zowel voor de LWB als de SWB moet deze op connector 1 worden aangesloten. Ook even op een 356 schema gekeken en Porsche is vrij consistent dat de toerenteller (naast de massa) 2 connectoren heeft: 15 en 1. Kom geen 12 tegen. Maar als het goed is kan door naar het schema te kijken bepalen welke connector het is.

Volgens mij kan je een toerenteller testen door hem aan een wisselstroom adapter te hangen (standaard adaptertjes zijn meestal gelijkstroom). Nooit geprobeerd, dus garantie nog niet eens tot aan de deur.
    1969 Karmann Coupe "Ossi Blau"

Comment

Nog even een plaatje uit de oude doos gehaald die ik ooit van gerakroo heb gekregen:

De 12 die je ziet is dus de aanduiding van 12v, daar moet de blauw/gele dus op. Op de 1 dus de paars/zwarte.
      1969 Karmann Coupe "Ossi Blau"

Comment

Working...
      X