Announcement

Collapse
No announcement yet.

dagelijks gebruik (+ bore up kitje)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dagelijks gebruik (+ bore up kitje)

    Hoi,

    Zijn hier leden die hun 912 gebruiken voor dagelijks gebruik?

    Waarom wel, waarom niet?

    Normaal gezien heeft een std 912 90 (of soms 95 pk), is dat genoeg om mee te kunnen in het verkeer?

    En welke verschillende bore up kitjes bestaan er? En tot hoeveel pk gaan die?

  • #2
    Ik gebruik onze 912 vrij vaak in het gewone verker en 90 PK is echt wel genoeg om mee te kunnen in het gewone verkeer

    Comment


    • #3
      Ik gebruik onze 912 vrij vaak in het gewone verker en 90 PK is echt wel genoeg om mee te kunnen in het gewone verkeer

      Comment


      • #4
        elk weekend, weer of geen weer, omdat ik mijn zakelijke auto niet prive gebruik (tja, de fiscus hè). Doet het altijd (afkloppen...) en je komt meer dan goed mee in het verkeer. Ik verbaas me er altijd weer over hoeveel moderne auto's ik moet inhalen op de snelweg. Kan overigens ook eraan liggen dat ik een mijlenteller heb die bovendien volgens mij liegt, bij 75 mijl per uur haal ik iedereen in dus dat lijkt veel meer te zijn dan 120 km/u.
        Maar goed, de auto is ondanks z'n leeftijd van 41 jaar verbluffend goed geschikt voor dagelijks gebruik.
        912 uit 1966, Henry uit 1967

        Comment


        • #5
          elk weekend, weer of geen weer, omdat ik mijn zakelijke auto niet prive gebruik (tja, de fiscus hè). Doet het altijd (afkloppen...) en je komt meer dan goed mee in het verkeer. Ik verbaas me er altijd weer over hoeveel moderne auto's ik moet inhalen op de snelweg. Kan overigens ook eraan liggen dat ik een mijlenteller heb die bovendien volgens mij liegt, bij 75 mijl per uur haal ik iedereen in dus dat lijkt veel meer te zijn dan 120 km/u.
          Maar goed, de auto is ondanks z'n leeftijd van 41 jaar verbluffend goed geschikt voor dagelijks gebruik.
          912 uit 1966, Henry uit 1967

          Comment


          • #6
            Ik gebruik de Porsche regelmatig, het vermogen is ruim voldoende voor het normale verkeer. Vooral de tussensprint, nodig om in te halen bijvoorbeeld, is behoorlijk. Bovendien wordt je met een oldtimer door het andere verkeer met respect behandeld, 'men' vind het leuk zo'n oudje en gaat echt niet bumperkleven, althans veel minder dan met een 'gewone' wagen.

            Comment


            • #7
              Ik gebruik de Porsche regelmatig, het vermogen is ruim voldoende voor het normale verkeer. Vooral de tussensprint, nodig om in te halen bijvoorbeeld, is behoorlijk. Bovendien wordt je met een oldtimer door het andere verkeer met respect behandeld, 'men' vind het leuk zo'n oudje en gaat echt niet bumperkleven, althans veel minder dan met een 'gewone' wagen.

              Comment


              • #8
                En tot hoeveel pk kan ik dan gemiddeld gaan met een bore-up kit...?

                Comment


                • #9
                  En tot hoeveel pk kan ik dan gemiddeld gaan met een bore-up kit...?

                  Comment


                  • #10
                    OK,

                    Ik heb een coupe met 1800cc cilinders en splinternieuwe koppen en kleppen (2003), daarnaast dus een Targa met 1600cc en de rest in gemiddelde staat. Het verschil tussen beide is zeker goed merkbaar. Omdat je optisch niet het verschil ziet tussen 1600 en 1800 zou ik het zeker iedereen aanraden om wat meer vermoegen te kiezen.

                    Standaard (nieuw) zou de 1600 versie zo'n 90-95 PK leveren. 1800 zit tegen de 100 PK aan maar bij deze motoren zijn de andere componenten ook erg van belang. Nokkenassen, carburateurs, etc. Met alle aanpassingen mogelijk is er zo'n 120 a 130 PK te halen. Maar de kenners geven dan wel aan de de levensverwachting van zo'n motor een stuk terug loopt...

                    Comment


                    • #11
                      OK,

                      Ik heb een coupe met 1800cc cilinders en splinternieuwe koppen en kleppen (2003), daarnaast dus een Targa met 1600cc en de rest in gemiddelde staat. Het verschil tussen beide is zeker goed merkbaar. Omdat je optisch niet het verschil ziet tussen 1600 en 1800 zou ik het zeker iedereen aanraden om wat meer vermoegen te kiezen.

                      Standaard (nieuw) zou de 1600 versie zo'n 90-95 PK leveren. 1800 zit tegen de 100 PK aan maar bij deze motoren zijn de andere componenten ook erg van belang. Nokkenassen, carburateurs, etc. Met alle aanpassingen mogelijk is er zo'n 120 a 130 PK te halen. Maar de kenners geven dan wel aan de de levensverwachting van zo'n motor een stuk terug loopt...

                      Comment

                      Working...
                      X