Announcement

Collapse
No announcement yet.

Van mijlen naar kilometers.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Van mijlen naar kilometers.

Vanochtend naar CASU in Niewegein gereden. Hier heeft men de mijlenteller vervangen door een kilometerteller die ik reeds op Ebay had gekocht. De mijlenstand is daarbij op de 'nieuwe' teller omgerekend en overgezet in kilometers. Echter, bij narekenen (al weer thuis) bleek men mij 37 extra kilometers kado te hebben gedaan. Want 30514 x 1.6 = 48822 en niet 48859. Kniesoor... (de foto's zijn gemaakt na aflevering en bij het weer ophalen).
    De conditie van de mijlenteller is nog bijna nieuw. Toch zien we duidelijk 12/65 als produktieperiode. Hetgeen kan kloppen, want de auto rolde 18 januari 1966 van de band.

1966 Karmann Coupe

volgens de apple calculator zijn het 49107,5 km. Nog iets meer !!

Wolli

Comment

volgens de apple calculator zijn het 49107,5 km. Nog iets meer !!

Wolli

Comment

Of waren het zeemijl? (in de container afgelegd?)

Maar huh... Je kon niet leven met mijlen op de teller.
        Ik blijf het grappig vinden in de Targa.

Comment

Comment

quote:Originally posted by Barwaut

Nou, ik vind het wel makkelijker toch. Ook met de dagteller weet je tenminste direct waar je aan toe bent. Bovendien sluit ik niet uit aan klassiekerrally's mee te gaan doen en dan is het ook handiger.
            Andere reden is dat de auto inmiddels europese knipperlichtglazen heeft en dus nu ook europees oogt. En dat doet een mijlenteller (behalve als je in Engeland woont) nou eenmaal niet...

1966 Karmann Coupe

Comment

quote:Originally posted by Barwaut

Nou, ik vind het wel makkelijker toch. Ook met de dagteller weet je tenminste direct waar je aan toe bent. Bovendien sluit ik niet uit aan klassiekerrally's mee te gaan doen en dan is het ook handiger.
              Andere reden is dat de auto inmiddels europese knipperlichtglazen heeft en dus nu ook europees oogt. En dat doet een mijlenteller (behalve als je in Engeland woont) nou eenmaal niet...

1966 Karmann Coupe

Comment

ik ben ook van plan om de auto europees te maken (vind ik gewoon mooier) de originele stukken zal ik wel bij houden voor eventueel verkoop later...
                toen ik aan het rijden was had ik totaal geen idee hoe snel ik aan het rijden was
                achter af bleek ik toch iets te snel te gaan vermits ik geflitst ben tegen 79 waar ik maar 50 mocht
                bij deze koste de rubbertjes voor het reviseren van de schakelstang niet 10€ maar in totaal 190€....

Comment

ik ben ook van plan om de auto europees te maken (vind ik gewoon mooier) de originele stukken zal ik wel bij houden voor eventueel verkoop later...
                  toen ik aan het rijden was had ik totaal geen idee hoe snel ik aan het rijden was
                  achter af bleek ik toch iets te snel te gaan vermits ik geflitst ben tegen 79 waar ik maar 50 mocht
                  bij deze koste de rubbertjes voor het reviseren van de schakelstang niet 10€ maar in totaal 190€....

Comment

Mooi Mart! Ik heb zelf ook een km/h teller in mijn 912 gezet, gewoon handiger in NL. Wat kunnen ze allemaal bij CASU in Niewegein? Ik heb er nog nooit van gehoord.
                    www.deklassieke912.nl

Comment

Mooi Mart! Ik heb zelf ook een km/h teller in mijn 912 gezet, gewoon handiger in NL. Wat kunnen ze allemaal bij CASU in Niewegein? Ik heb er nog nooit van gehoord.
                      www.deklassieke912.nl

Comment

Ik denk ook dat en km/h-teller bij ons better is. Heb in de Pagode nog en mls/h. Ik ben altijd en beetje te snel.
                        In Essen/Duitsland zit en originele VDO bedrijf (VDO DAYTON) daar heb ik heel gooie ervaring mee.

Wolli

Comment

Ik denk ook dat en km/h-teller bij ons better is. Heb in de Pagode nog en mls/h. Ik ben altijd en beetje te snel.
                          In Essen/Duitsland zit en originele VDO bedrijf (VDO DAYTON) daar heb ik heel gooie ervaring mee.

Wolli

Comment

Waar ik wel wat ervaring mee heb is Info instruments http://www.info-instruments.nl/ en op de officiele site van VDO staan er nog een paar meer bedrijven verspreid over het land

Comment

Waar ik wel wat ervaring mee heb is Info instruments http://www.info-instruments.nl/ en op de officiele site van VDO staan er nog een paar meer bedrijven verspreid over het land

Comment

Working...
                              X