Announcement

Collapse
No announcement yet.

REMSYSTEEM

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• REMSYSTEEM

Heeft er iemand ervaring met blokkering van het remsysteem, na vele jaren stilstand?

Tsja, wat wil je weten
    Als de boel vastzit na vele jaren stilstand is het voornamelijk roest.
    Beste is om de boel helemaal uit elkaar te halen en schoon te maken.
    Nieuwe cupjes in de remklauwen, klauwen goed schoon en roest vrij maken, nieuwe blokken en eventueel nieuwe schijven of de bestaande af laten draaien.
    Na vele jaren stilstand zal de hoofdremcilinder ook niet helemaal lekker meer zijn, laat staan de remleidingen.
    Dus als je doel is om een lang stilstaande auto weer rijdens te krijgen zou ik persoonlijk alles vervangen, remmen zijn namelijk redelijk esentieel
    Hopelijk heb je hier iets aan.

Oh, enne welkom hier!

Comment

Tsja, wat wil je weten
      Als de boel vastzit na vele jaren stilstand is het voornamelijk roest.
      Beste is om de boel helemaal uit elkaar te halen en schoon te maken.
      Nieuwe cupjes in de remklauwen, klauwen goed schoon en roest vrij maken, nieuwe blokken en eventueel nieuwe schijven of de bestaande af laten draaien.
      Na vele jaren stilstand zal de hoofdremcilinder ook niet helemaal lekker meer zijn, laat staan de remleidingen.
      Dus als je doel is om een lang stilstaande auto weer rijdens te krijgen zou ik persoonlijk alles vervangen, remmen zijn namelijk redelijk esentieel
      Hopelijk heb je hier iets aan.

Oh, enne welkom hier!

Comment

Bedankt voor de info.
        Ben sinds zaterdag ook eigenaar van een 912,bouwjaar 1965.
        Wagen was volledig gerestaureerd in de jaren 90 en dan aan de kant gezet in een verwarmde garage.
        Ziet er dus nog goed uit,geen roest of vochtprobleem.
        Motor draaide direkt maar remmen zitten muurvast.
        Weet er iemand of er in Belgie aan die stukken te geraken is?
        Heb zo beetje zitten rondsurfen en dit is de beste site en forum dat ik gevonden heb!Proficiat!
        Als wagen rijbaar is zal ik hier wat fotos achterlaten.

Comment

Bedankt voor de info.
          Ben sinds zaterdag ook eigenaar van een 912,bouwjaar 1965.
          Wagen was volledig gerestaureerd in de jaren 90 en dan aan de kant gezet in een verwarmde garage.
          Ziet er dus nog goed uit,geen roest of vochtprobleem.
          Motor draaide direkt maar remmen zitten muurvast.
          Weet er iemand of er in Belgie aan die stukken te geraken is?
          Heb zo beetje zitten rondsurfen en dit is de beste site en forum dat ik gevonden heb!Proficiat!
          Als wagen rijbaar is zal ik hier wat fotos achterlaten.

Comment

In Belgie heb je Joma Parts in Ronse. Zij hebben alle spullen voor de klassieke Porsche's.

Comment

In Belgie heb je Joma Parts in Ronse. Zij hebben alle spullen voor de klassieke Porsche's.

Comment

Bedankt voor de info!Ga daar es langs.

Comment

Bedankt voor de info!Ga daar es langs.

Comment

Heb je ook foto's van je nieuwe aanwinst??

Comment

Heb je ook foto's van je nieuwe aanwinst??

Comment

Eerste beetje opblinken tijdens het weekend en dan zullen ze er zeker zijn.Kwestie van wat feedback te krijgen he!

Comment

Eerste beetje opblinken tijdens het weekend en dan zullen ze er zeker zijn.Kwestie van wat feedback te krijgen he!

Comment

Remvloeistof is hygroscopisch, het trekt dus water aan. Het grootste probleem is dat de zuigers vast gaan roesten in de klauwen. Om dit goed aan te pakken is er maar één remedie: de zuigers uit de klauwen persen. De klauwen aan de binnenzijde en de zuigers aan de contactzijde opschuren/ontroesten met schuurpapier. Alles weer in elkaar zetten met speciaal blauwe Ate remvet (anders is het binnen no-time weer zo)

Voor de rest sluit ik me aan bij Semjon.

Denk er om: de zuiger zit op een speciale manier in de remklauw! Ogenschijnlijk maakt het niet uit, maar de opening in de zuiger moet in een hoek van 7 graden op de rijrichting gemonteerd worden. Doe je dit niet, zal de auto gaan trekken. Reden is dat het contact van de zuiger met de remblokken/remschijven gelijk moet zijn.
                            www.deklassieke912.nl

Comment

Remvloeistof is hygroscopisch, het trekt dus water aan. Het grootste probleem is dat de zuigers vast gaan roesten in de klauwen. Om dit goed aan te pakken is er maar één remedie: de zuigers uit de klauwen persen. De klauwen aan de binnenzijde en de zuigers aan de contactzijde opschuren/ontroesten met schuurpapier. Alles weer in elkaar zetten met speciaal blauwe Ate remvet (anders is het binnen no-time weer zo)

Voor de rest sluit ik me aan bij Semjon.

Denk er om: de zuiger zit op een speciale manier in de remklauw! Ogenschijnlijk maakt het niet uit, maar de opening in de zuiger moet in een hoek van 7 graden op de rijrichting gemonteerd worden. Doe je dit niet, zal de auto gaan trekken. Reden is dat het contact van de zuiger met de remblokken/remschijven gelijk moet zijn.
                              www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                              X