Announcement

Collapse
No announcement yet.

Update "motor onder de loep"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Update "motor onder de loep"

    Er is weer een update online van "motor onder de loep" , zie DEZE LINK

    www.deklassieke912.nl

  • #2
    Nog even en die 912 ligt helemaal uit elkaar.

    Even een vraagje bij het stukje vliegwiel (zie ook de foto hierboven) staat dat je normaal een buis van 1 meter nodig hebt, maar dat ging niet. Dus heb je dit gemaakt. Kan je uitleggen hoe het normaal werkt en hoe deze constructie werkt.

    (ik heb 5 minuten hard nagedacht, maar ik kom er niet uit)

    Porsche 911 | 1968

    Comment


    • #3
      Nog even en die 912 ligt helemaal uit elkaar.

      Even een vraagje bij het stukje vliegwiel (zie ook de foto hierboven) staat dat je normaal een buis van 1 meter nodig hebt, maar dat ging niet. Dus heb je dit gemaakt. Kan je uitleggen hoe het normaal werkt en hoe deze constructie werkt.

      (ik heb 5 minuten hard nagedacht, maar ik kom er niet uit)

      Porsche 911 | 1968

      Comment


      • #4
        Ik kan me voorstellen dat de foto er inderdaad een beetje vreemd uitziet, maar de bout was met Loctite o.i.d vastgezet. Normaal gesproken zet je met een stuk hoekijzer het vliegwiel vast, en met een dop 36 kun je hem dan loskrijgen. Je hebt dan een pijp van ca 1 mtr nodig, en dan zou die los moeten gaan (moment=kracht x arm).
        Ik ben een "stevige" jongen en heb op het uiteinde van die pijp staan te springen maar er gebeurde niks. De moer gaf geen krimp.
        Ik heb de dop op een oude bacho vastgelast, en deze vervolgens met een draadeind naar beneden getrokken, via het het stuk hoekijzer wat aan het vliegwiel is vastgezet. De platte strip op de foto houdt de dop op z'n plaats, deze wordt met de bovenste bout aangetrokken. Een beetje onconventioneel, maar het werkte wel.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Ik kan me voorstellen dat de foto er inderdaad een beetje vreemd uitziet, maar de bout was met Loctite o.i.d vastgezet. Normaal gesproken zet je met een stuk hoekijzer het vliegwiel vast, en met een dop 36 kun je hem dan loskrijgen. Je hebt dan een pijp van ca 1 mtr nodig, en dan zou die los moeten gaan (moment=kracht x arm).
          Ik ben een "stevige" jongen en heb op het uiteinde van die pijp staan te springen maar er gebeurde niks. De moer gaf geen krimp.
          Ik heb de dop op een oude bacho vastgelast, en deze vervolgens met een draadeind naar beneden getrokken, via het het stuk hoekijzer wat aan het vliegwiel is vastgezet. De platte strip op de foto houdt de dop op z'n plaats, deze wordt met de bovenste bout aangetrokken. Een beetje onconventioneel, maar het werkte wel.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Slimme constructie...

            Comment


            • #7
              Slimme constructie...

              Comment


              • #8
                ik gebruik gewoon een luchttol met een blokkeer blokje dat je boven op je starterkrans zet en vast zet op de plek van de startmotorbout ( bovenste )

                Comment


                • #9
                  ik gebruik gewoon een luchttol met een blokkeer blokje dat je boven op je starterkrans zet en vast zet op de plek van de startmotorbout ( bovenste )

                  Comment

                  Working...
                  X