Announcement

Collapse
No announcement yet.

lekkende klepdeksel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lekkende klepdeksel

    Ik heb sinds 1996 een 912 uit 1967 in mijn bezit. Uit Los Angeles. Goede staat. Hard, leren stoelen, 5-bak, getint glas, oker geel. Interieur destijds in usa vernieuwd. Onderkant en holle ruimtes bij binnenkomst in NL destijds behandeld. Weinig, veel te weinig mee gereden. Nu besloten om de 912 dagelijks te gebruiken, 19 km enkele reis naar werk. Mijn technische kennis is beperkt! Ik hoorde vandaag meer lawaai; dacht aan een kapotte uitlaat. Was het niet, de klepdeksel lekt aan een kant van de deksel. Waar kan dit aan liggen? Een kappotte pakking die opgedroogd is? Zit er wel een kleppendekselpakking? Ik woon in Utrecht. Wie weet heeft iemand een tip.

  • #2
    Eric,

    Als een kleppendeksel lekt dan lekt hij wat olie, dit zou dus geen geluid moeten maken. Wat in jouw geval het probleem kan zijn is dat een klepgeleider defect is en dat er dus verbrandingsgas langs de geleider naar buiten wordt geblazen. Betekent dus dat er verbrandingsgas onder druk in de ruimte onder de kleppendeksel wordt geblazen, wat het geluid kan veroorzaken.

    Andere mogelijkheid is dat de afsluiting tussen cilinder en cilinderkop niet goed is en dat daar verbrandingsgas onder druk ontsnapt wat een knallend geluid kan veroorzaken.

    Ik woon ook in Utrecht, dus als je gewoon even langs komt met je 912 dan wil ik best even kijken of ik soms kan zien wat er mis is. Ik stuur je wel even een PBtje.

    Met vriendelijke groet,
    Arnoud

    Comment


    • #3
      Eric,

      Als een kleppendeksel lekt dan lekt hij wat olie, dit zou dus geen geluid moeten maken. Wat in jouw geval het probleem kan zijn is dat een klepgeleider defect is en dat er dus verbrandingsgas langs de geleider naar buiten wordt geblazen. Betekent dus dat er verbrandingsgas onder druk in de ruimte onder de kleppendeksel wordt geblazen, wat het geluid kan veroorzaken.

      Andere mogelijkheid is dat de afsluiting tussen cilinder en cilinderkop niet goed is en dat daar verbrandingsgas onder druk ontsnapt wat een knallend geluid kan veroorzaken.

      Ik woon ook in Utrecht, dus als je gewoon even langs komt met je 912 dan wil ik best even kijken of ik soms kan zien wat er mis is. Ik stuur je wel even een PBtje.

      Met vriendelijke groet,
      Arnoud

      Comment


      • #4
        Hallo Eric,
        er horen in de kleppendeksels pakkingen van kurk te zitten. Deze zijn bij iedere Porschedealer/garage te koop voor een paar euro. Deze kan je het beste aan de deksel vastlijmen met vloeibare pakking. Helaas zullen ze altijd wel iets blijven lekken. Er zijn ook pakkingen van rubber en aluminium in de handel, ik weet alleen niet waar je deze kan kopen. Ik heb ze ooit eens op een beurs ( Techno Classica Essen) gezien en waren vrij prijzig, 30-40 euro p/st. Het voordeel hiervan is dat deze beter afdichten en meerdere malen te gebruiken zijn.
        Marcel Vermeulen

        Comment


        • #5
          Hallo Eric,
          er horen in de kleppendeksels pakkingen van kurk te zitten. Deze zijn bij iedere Porschedealer/garage te koop voor een paar euro. Deze kan je het beste aan de deksel vastlijmen met vloeibare pakking. Helaas zullen ze altijd wel iets blijven lekken. Er zijn ook pakkingen van rubber en aluminium in de handel, ik weet alleen niet waar je deze kan kopen. Ik heb ze ooit eens op een beurs ( Techno Classica Essen) gezien en waren vrij prijzig, 30-40 euro p/st. Het voordeel hiervan is dat deze beter afdichten en meerdere malen te gebruiken zijn.
          Marcel Vermeulen

          Comment


          • #6
            Arnoud was erg behulpzaam om even te komen kijken. Het was niet de klepdeksel. Er lekt ook geen olie. Het lekte een beetje bij de aansluiting van de uitlaat. Zat wat los. Weer goed vastgezet en rijden maar!

            Comment


            • #7
              Arnoud was erg behulpzaam om even te komen kijken. Het was niet de klepdeksel. Er lekt ook geen olie. Het lekte een beetje bij de aansluiting van de uitlaat. Zat wat los. Weer goed vastgezet en rijden maar!

              Comment

              Working...
              X