Announcement

Collapse
No announcement yet.

versnellingsbak kapot?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• versnellingsbak kapot?

Hallo forum, ik lijk maar geen geluk te hebben met mijn aankoop van Jorn.
    Vandaag met het mooie weer zijn we nog een ritje gaan maken. Ik vertraag om onze oprit op te rijden en ga naar neutraal en stop. Wanneer ik naar eerste versnelling wil, voel ik onmiddellijk dat er iets aan de hand is : de versnelling grijpt niet meer en om het even waar ik de pook schakel kom ik in achteruit terecht, ook waar het neutraal punt was. Ik heb mijn vrouw moeten laten de ontkoppelingspedaal induwen om hem onze oprit op te duwen.
    Weet iemand wat het zou kunnen zijn en vooral hoe erg is dit???
    mvg
    Marc

Ik hoop, dat het gewoon de kabel is. Even onder de wagen kijken en zien als de kabel is gebroken. Anders is er een probleem met de koppelingsplaat.
    Veel suc6,
    Gianni

Comment

Ik hoop, dat het gewoon de kabel is. Even onder de wagen kijken en zien als de kabel is gebroken. Anders is er een probleem met de koppelingsplaat.
      Veel suc6,
      Gianni

Comment

Als het alleen gaat om de trefzekerheid van het schakelen (in de achteruit ipv de eerste versnell), kan ook zijn dat de schakelstang niet goed zit aangesloten (luikje op tunnel achterin)
        www.deklassieke912.nl

Comment

Als het alleen gaat om de trefzekerheid van het schakelen (in de achteruit ipv de eerste versnell), kan ook zijn dat de schakelstang niet goed zit aangesloten (luikje op tunnel achterin)
          www.deklassieke912.nl

Comment

Ik zou zeggen mail ook Jorn even. Ik weet zeker dat hij je te hulp wil schieten.
            Zijn er meer problemen dan met je 912?

Comment

Ik zou zeggen mail ook Jorn even. Ik weet zeker dat hij je te hulp wil schieten.
              Zijn er meer problemen dan met je 912?

Comment

hallo iedereen,

blij en bedankt dat iedereen zo klaar staat om de medemens te helpen. Ik ben dus een totale techneut en heb de hulp nodig van derden om problemen te kunnen vaststellen en verhelpen. Onze buurjongen die beloofd had mij bij te springen in geval van nood (anders had ik NOOIT een oldtimer durven kopen) heeft het momenteel te druk; dus wordt het even wachten om het probleem te definieren en zeker om het op te lossen.
                Ik ben toch enigszins gerustgesteld dat het waarschijnlijk niet binnenin de versnellingsbak te zoeken valt.
                Ik houd het forum wel op de hoogte.
                Dinky toys verzamelen ligt toch eenvoudiger.
                Marc

Comment

hallo iedereen,

blij en bedankt dat iedereen zo klaar staat om de medemens te helpen. Ik ben dus een totale techneut en heb de hulp nodig van derden om problemen te kunnen vaststellen en verhelpen. Onze buurjongen die beloofd had mij bij te springen in geval van nood (anders had ik NOOIT een oldtimer durven kopen) heeft het momenteel te druk; dus wordt het even wachten om het probleem te definieren en zeker om het op te lossen.
                  Ik ben toch enigszins gerustgesteld dat het waarschijnlijk niet binnenin de versnellingsbak te zoeken valt.
                  Ik houd het forum wel op de hoogte.
                  Dinky toys verzamelen ligt toch eenvoudiger.
                  Marc

Comment

GOED NIEUWS!!!
                    probleem gemaakt
                    Buurjongen is langs geweest. heeft het roostertje tussen de twee achterzetels losgemaakt en gevonden: PAS OP, NU WORDT HET TOTAAL ONTECHNISCH Er zit een ijzeren staafje dat de cardan (denk ik onthouden te hebben) vasthoudt en dat was er uitgevallen. Vijf minuten werk en het was gefikst.

dinkymarc

Comment

GOED NIEUWS!!!
                      probleem gemaakt
                      Buurjongen is langs geweest. heeft het roostertje tussen de twee achterzetels losgemaakt en gevonden: PAS OP, NU WORDT HET TOTAAL ONTECHNISCH Er zit een ijzeren staafje dat de cardan (denk ik onthouden te hebben) vasthoudt en dat was er uitgevallen. Vijf minuten werk en het was gefikst.

dinkymarc

Comment

Gelukkig maar, maar had je nog meer problemen dan met de 912?

Comment

Gelukkig maar, maar had je nog meer problemen dan met de 912?

Comment

Working...
                          X