Announcement

Collapse
No announcement yet.

handremlampje/ remcircuit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• handremlampje/ remcircuit

Vandaag een heel klein stukje met de targa gereden.
    Wat ik opmerkte was dat mijn handremlamp (in de temperatuurklok)na een stuk rijden bleef branden.
    Wat mogelijk was is de instelling van de schakelaar. (met de schakelaar kan je de instellling van de aan/ uit verlichting mee verstellen) Deze heb ik opnieuw gemonteerd, omdat deze was afgebroken.
    Dus om er makkelijk bij te kunnen de rechterstoel gedemonteerd.
    handrem uitelkaar gesjeesd, deze zat helaas goed vast.
    De boeken er op nageslaan, maar niets terug te vinden behalve dat als de handrem omhoog staat dat dan het lampje aan gaat en andersom.

In 1 klein boekje kon ik vinden dat er voor de Amerikaanse modellen de handremlamp tevens dient voor het remcircuit.
    Blijft de lamp branden en de handrem is omlaag, dan mogelijk een defecte remcircuit. (ik denk ook dat het gaat om de gescheiden remcircuits zoals in de jaren 68 en 69.)
    De targa krijgt binnenkort een beurt (wanneer Kraan tijd heeft en de Synchrograaf gemaakt is), dus zal ik er gelijk naar laten kijken.
    Wel heeeeerlijk om met dit weer in een targa te rijden.

Hoi Mike,
    het handremlampje heeft bij de amerikaanse uitvoeringen van 68 en 69 inderdaad een dubbele functie. Deze modellen hebben een dubbel remsysteem. Op de amerikaanse 912 zit een schakelaar die een drukverschil kan meten tussen de voor en achter kring. Wanneer er een drukverschil optreedt tussen voor en achterremmen gaat de handremlamp branden tijdens het remmen. Bij mijn auto bleef de lamp soms branden terwijl er niets met de remmen aan de hand was. Ik heb de opnemer een paar keer eruit gehaald en schoongemaakt maar je kan er weinig aan zien/doen. Het probleem was even weg maar kwam toch weer terug. Ik heb het draadje losgehaald en moet eigenlijk nog eens op zoek naar een nieuwe opnemer.

Marcel V

Comment

Hoi Mike,
      het handremlampje heeft bij de amerikaanse uitvoeringen van 68 en 69 inderdaad een dubbele functie. Deze modellen hebben een dubbel remsysteem. Op de amerikaanse 912 zit een schakelaar die een drukverschil kan meten tussen de voor en achter kring. Wanneer er een drukverschil optreedt tussen voor en achterremmen gaat de handremlamp branden tijdens het remmen. Bij mijn auto bleef de lamp soms branden terwijl er niets met de remmen aan de hand was. Ik heb de opnemer een paar keer eruit gehaald en schoongemaakt maar je kan er weinig aan zien/doen. Het probleem was even weg maar kwam toch weer terug. Ik heb het draadje losgehaald en moet eigenlijk nog eens op zoek naar een nieuwe opnemer.

Marcel V

Comment

Ik hoorde van Kraan Porsche dat de hoofdremcilinder ook vuil kan zijn en daardoor een switch blijft hangen.
        Ik laat meer weten bij de oplossing.

Comment

Ik hoorde van Kraan Porsche dat de hoofdremcilinder ook vuil kan zijn en daardoor een switch blijft hangen.
          Ik laat meer weten bij de oplossing.

Comment

Handremlampje.....[?]eeeeuhh, dan is er toch iets dat het bij mij niet doet[}][8][xx(] Ik was net zo bij dat ik van het weekend weer zover was dat mijn richtingaanwijzers automatisch afslaan. De betreffende ring paste niet goed van de oude naaf op de nieuwe Nardi naaf, heb wat extra gaatjes moeten boren.

Maar welk lampje is het nou precies dat moet gaan branden als de handrem uitstaat?
            sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

Handremlampje.....[?]eeeeuhh, dan is er toch iets dat het bij mij niet doet[}][8][xx(] Ik was net zo bij dat ik van het weekend weer zover was dat mijn richtingaanwijzers automatisch afslaan. De betreffende ring paste niet goed van de oude naaf op de nieuwe Nardi naaf, heb wat extra gaatjes moeten boren.

Maar welk lampje is het nou precies dat moet gaan branden als de handrem uitstaat?
              sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

quote:Originally posted by robo912

www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by robo912

www.deklassieke912.nl

Comment

Hee Robo,

Het kan ook zijn dat..of het lampje is stuk of het contact op je handrem is afgebroken zoals bij mij.
                    Gewoon een nieuw lipje gekocht, MAAR zonder de koperen popnageltjes. Deze zijn HEEL moeilijk plat te slaan aan de achterzijde omdat er geen ruimte voor is.
                    Gewoon popnagelen en klaar. Dat is simpel en doeltreffend. Kan ook zijn dat je de schakelaar moet instellen. Kan je doen aan de rechterachterzijde van de handrem. Daar zit een klein schroefje voor de verstelling, maar ik vermoed meer defect lampje of defect lipje.

Comment

Hee Robo,

Het kan ook zijn dat..of het lampje is stuk of het contact op je handrem is afgebroken zoals bij mij.
                      Gewoon een nieuw lipje gekocht, MAAR zonder de koperen popnageltjes. Deze zijn HEEL moeilijk plat te slaan aan de achterzijde omdat er geen ruimte voor is.
                      Gewoon popnagelen en klaar. Dat is simpel en doeltreffend. Kan ook zijn dat je de schakelaar moet instellen. Kan je doen aan de rechterachterzijde van de handrem. Daar zit een klein schroefje voor de verstelling, maar ik vermoed meer defect lampje of defect lipje.

Comment

Working...
                      X