Announcement

Collapse
No announcement yet.

defecte klok

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• defecte klok

Ik vernam dat de meeste oude Porsche's een defecte klok hebben.
    Dit KAN eenvoudig opgelost worden.
    Haal de klok uit het dashboard.
    Aan de achterzijde zitten 3, waarvan 1 gezekerd is door een stukje plastic, maar makkelijk te verwijderen, los.
    Plastic witte dekseltje verwijderen.
    Dan zie je aan de binnenzijde 2 contactpuntjes met een veer.
    Door deze contactpuntjes van elkaar te verwijderen is de veer weer gespannen en loopt de klok weer. Totdat de contactpuntjes weer tegen elkaar komen.
    Dus als er stroom op staat dan komt er op de contactpuntjes stroom te staan en deze worden van elkaar verwijderd.
    Nu wil het geval dat de contactpuntjes op elkaar zijn ingebrand.
    Wat er dan gebeurd is dat de contactpuntjes op elkaar blijven plakken.
    Wat ik heb gedaan, gelijk om de boel te smeren, is WD 40 op het gehele mechaniek spuiten.
    Dit houd tevens de contactpuntjes schoon.
    Mogelijk is er een beter middel om de contactpuntjes schoon te krijgen.
    Klok loopt weer vanaf ouds. Mogelijk moet je wel even de snelheid instellen.
    Ik heb het gedaan met een acculader. Deze aangesloten op de klok en elke dag kijken of deze nog gelijk blijft lopen.

Succes

Toevallig gisteren van Ernst hetzelfde verhaal gekregen. Ik ga mijn klokje dus binnenkort een keertje proberen te repareren (eerst nog wel even tijd vinden).

Porsche 911 | 1968

Comment

Toevallig gisteren van Ernst hetzelfde verhaal gekregen. Ik ga mijn klokje dus binnenkort een keertje proberen te repareren (eerst nog wel even tijd vinden).

Porsche 911 | 1968

Comment

quote:Originally posted by Mike

..... Mogelijk moet je wel even de snelheid instellen.
        Ik heb het gedaan met een acculader. Deze aangesloten op de klok en elke dag kijken of deze nog gelijk blijft lopen.

Succes
        Hoe stel je de snelheid in??? Die van mij heeft meer dan 24 uur nodig om een etmaal rond te draaien .......[:I]

Comment

..... Mogelijk moet je wel even de snelheid instellen.

Succes
          Hoe stel je de snelheid in??? Die van mij heeft meer dan 24 uur nodig om een etmaal rond te draaien .......[:I]

Comment

Aan de achterzijde zit een heel klein schroefje. Met een klein schroevendraaiertje kan je het naar de plus of min draaien.
            Het heeft maar erg weinig nodig, omdat je snel aan de max zit.
            Als je de witte kap open maakt kan je zien tot hoe ver je kan draaien.

Comment

Aan de achterzijde zit een heel klein schroefje. Met een klein schroevendraaiertje kan je het naar de plus of min draaien.

Comment

Oke, THANKS!

Comment

Oke, THANKS!

Comment

Goed stukje Mike!

Bij mijn klokje was de bladveer gebroken. Ik heb deze provisorisch weten te repareren, maar hij stopt er nog regelmatig mee.
                    Weet iemand waar je onderdeeltjes voor deze VDO klokjes kan kopen?
                    Ik vind dit mechanisch eierwekkertje met magneetje een stuk leuker dan de nieuwere quarz
                    Marcel V

Comment

Goed stukje Mike!

Bij mijn klokje was de bladveer gebroken. Ik heb deze provisorisch weten te repareren, maar hij stopt er nog regelmatig mee.
                      Weet iemand waar je onderdeeltjes voor deze VDO klokjes kan kopen?
                      Ik vind dit mechanisch eierwekkertje met magneetje een stuk leuker dan de nieuwere quarz
                      Marcel V

Comment

Mike, bedankt voor de info. Mijn klokje geeft elk uur een paar minuten teveel aan. Met een week tussenpauze (weekendrijder dat ik ben) klopt er dus niets meer van. Ik ga snel op zoek naar het stelschroefje.
                        sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

Mike, bedankt voor de info. Mijn klokje geeft elk uur een paar minuten teveel aan. Met een week tussenpauze (weekendrijder dat ik ben) klopt er dus niets meer van. Ik ga snel op zoek naar het stelschroefje.
                          sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

Working...
                          X