Ik vernam dat de meeste oude Porsche's een defecte klok hebben.
Dit KAN eenvoudig opgelost worden.
Haal de klok uit het dashboard.
Aan de achterzijde zitten 3, waarvan 1 gezekerd is door een stukje plastic, maar makkelijk te verwijderen, los.
Plastic witte dekseltje verwijderen.
Dan zie je aan de binnenzijde 2 contactpuntjes met een veer.
Door deze contactpuntjes van elkaar te verwijderen is de veer weer gespannen en loopt de klok weer. Totdat de contactpuntjes weer tegen elkaar komen.
Dus als er stroom op staat dan komt er op de contactpuntjes stroom te staan en deze worden van elkaar verwijderd.
Nu wil het geval dat de contactpuntjes op elkaar zijn ingebrand.
Wat er dan gebeurd is dat de contactpuntjes op elkaar blijven plakken.
Wat ik heb gedaan, gelijk om de boel te smeren, is WD 40 op het gehele mechaniek spuiten.
Dit houd tevens de contactpuntjes schoon.
Mogelijk is er een beter middel om de contactpuntjes schoon te krijgen.
Klok loopt weer vanaf ouds. Mogelijk moet je wel even de snelheid instellen.
Ik heb het gedaan met een acculader. Deze aangesloten op de klok en elke dag kijken of deze nog gelijk blijft lopen.
Succes
Dit KAN eenvoudig opgelost worden.
Haal de klok uit het dashboard.
Aan de achterzijde zitten 3, waarvan 1 gezekerd is door een stukje plastic, maar makkelijk te verwijderen, los.
Plastic witte dekseltje verwijderen.
Dan zie je aan de binnenzijde 2 contactpuntjes met een veer.
Door deze contactpuntjes van elkaar te verwijderen is de veer weer gespannen en loopt de klok weer. Totdat de contactpuntjes weer tegen elkaar komen.
Dus als er stroom op staat dan komt er op de contactpuntjes stroom te staan en deze worden van elkaar verwijderd.
Nu wil het geval dat de contactpuntjes op elkaar zijn ingebrand.
Wat er dan gebeurd is dat de contactpuntjes op elkaar blijven plakken.
Wat ik heb gedaan, gelijk om de boel te smeren, is WD 40 op het gehele mechaniek spuiten.
Dit houd tevens de contactpuntjes schoon.
Mogelijk is er een beter middel om de contactpuntjes schoon te krijgen.
Klok loopt weer vanaf ouds. Mogelijk moet je wel even de snelheid instellen.
Ik heb het gedaan met een acculader. Deze aangesloten op de klok en elke dag kijken of deze nog gelijk blijft lopen.
Succes
Comment