Announcement

Collapse
No announcement yet.

Restauratie PORSCHE uit 1965 bij Bart Holland

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Restauratie PORSCHE uit 1965 bij Bart Holland

Bij Bart Holland wordt een PORSCHE uit 1965 compleet gerestaureerd. Prachtig vakmanschap en men kan alles volgen op de site http://www.bartholland.nl/
    Chiel.
    www.deklassieke912.nl

Had al eerder gereageerd op het prikbord maar zie dat het verplaatst is naar dit register. Ziet er allemaal erg goed uit, mijn complimenten!

Goed, over de Porsche in restauratie bij Bart Holland, dat is mijn auto. Leuk om hem op deze manier tegen te komen.

Het is de bedoeling dat de auto in concoursstaat wordt gerestaureerd. De auto is oorspronkelijk afkomstig uit Californie maar om nu te zeggen dat hij hard was... niet echt.
    De auto is in principe al eens gerestaureerd maar dat was niet echt op een goede manier gebeurt. Later meer hierover.

Vind het zelf erg leuk dat je de alle stappen op de site van Bart Holland kunt volgen, is voor mij namelijk niet echt naast de deur om elke week te gaan kijken.

Groeten,

Semjon

Comment

Heb je de auto al lang? Ging je er ook van uit dat de auto gerestaureerd moest worden?
      Groet Marcel.
      www.deklassieke912.nl

Comment

Ik heb de auto sinds eind 2000. Heb deze gekocht als restauratieobject dus ik wist dat deze gerestaureerd moest worden. Reden dat ik deze heb gekocht is dat de auto helemaal compleet was en matching numbers had, iets wat ik belangrijk vind.
        In 2001 is de restauratie ook begonnen en die heeft 3 jaar geduurd. Alleen was het eindresultaat eigenlijk bedroevend, zo lekkte de auto olie, ondanks een complete revisie en was de lak verre van perfect. De auto is verschillende keren terug gegaan naar het bedrijf maar het werd eigenlijk van kwaad tot erger. Dus na lang wikken en wegen de auto bij Bart Holland afgeleverd.

Comment

Waar heb je de vorige restauratie laten doen?
          www.deklassieke912.nl

Comment

Bij Joop Stolze in De Lier. Was niet echt een succes
            Is een heel lang verhaal. Volgt zo snel mogelijk...

Comment

Ik zit ook aan een restauratie te denken.
              Mag ik vragen wat jij er ongeveer voor kwijt zal zijn als ie klaar is.
              Stolze is een ramp voor de Porsche.
              Hij staat bekend om zijn slecht afgeleverde werk.

Mike[8D]

Comment

Ik ben zelf eigenaar van een 356 en ben ook wel nieuwsgierig wat een restauratie kost. Kun je een tipje van de sluier oplichten? Verder sta ik te kijken van de negatieve reacties op Joop Stolze. Ik dacht eignlijk dat hij best een goede naam had opgebouwd op dit vlak. Wat viel er precies zo tegen aan de auto?

Comment

Ik ken er iemand die daar had gewerkt en hij zei dat Stolze de auto's op lapt, maar echt restaureren doet ie niet.
                  Zo zijn mij er meerdere verhalen van bekend.

Mike[8D]

Comment

Nou, wat vooral tegenviel was de afwerking. De auto is helemaal kaal en uit elkaar geweest, heeft bijna 600 uur bij de plaatwerker doorgebracht en een maand na het spuiten stond de roest er weer op
                    Tevens zaten er rare vlekken in de lak, bleek van een plastic hoes te zijn die er na het spuiten overheen was gelegd. De weekmaker had rare vlekken veroorzaakt.
                    En de motor bleef olie lekken, was iedere keer een ander slangetje terwijl de motor ook helemaal geresiveerd is. Het starten was ook een drama, was soms een kwartier bezig om hem aan de praat te krijgen en als hij eenmaal liep, draaide hij 4000 toeren stationair.
                    Totaal is de auto 5 x teruggeweest en is zelfs helemaal opnieuw gespoten. Het eindresultaat was bedroevend, lopers, beschadigingen en meegespoten rubbers. Was er toen zo ontzettend flauw van dat ik er serieus over heb gedacht om er mee te stoppen. Toch even nagedacht en de auto bij Bart Holland gebracht.
                    Ik was bij Stolze ong. 50.000 euro kwijt (ja, je leest het goed) en zal bij Bart Holland zeker meer zijn. Heb inmiddels ook een advocaat in de arm en ben bezig een rechtzaak te beginnen. Treurig maar waar...

Comment

HOLY Moses..50.000 eurootjes.
                      Daar had je veel voor kunnen doen, maar dat hoef ik je niet te vertellen natuurlijk.
                      Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat komen en dat anderen eerst jouw verhaal gaan lezen voordat ze daar iets gan kopen.

Mike[8D]

Comment

Daar had ik inderdaad veel voor kunnen doen. Gekke is alleen dat ik er bijna tot aan het eind het volste vertrouwen had dat het allemaal goed zou komen. Totdat er een ding misging en toen werd het een soort sneeuwbal. Heb je trouwens ook een mailtje gestuurd.
                        Dank voor je reactie!

Comment

Tsjonge jonge, Semjon. Wat een verhaal...
                          Daar zijn bijna geen woorden meer voor.

Comment

Ja, is inderdaad een heel verhaal. Het is eigenlijk nog veel langer, hier staan alleen de hoofdpunten (en dan ook nog niet eens allemaal) Maar het is eigenlijk wel diep treurig.
                            Toen ik de auto kocht vondt Dhr. Stolze het geweldig dat hij eindelijk eens weer een klant had die een perfecte auto wilde om van te genieten en niet om snel winst te maken. 3 jaar restauratie verder, de auto is inmiddels 5 x terug geweest omdat ik absoluut niet tevreden was en dan wordt je ineens uitgemaakt voor een zeikerd. Beschadigingen kun je wel bijwerken, lopers poets je er wel uit, meegespoten rubbers kun je schoonmaken en het lekken en slechte starten horen nou eenmaal bij een vroege Porsche. Jaja, het zal wel! Afwachten wat de rechter erover gaat zeggen.
                            Ben overigens wel benieuwd naar andere verhalen, begreep uit sommige reacties dat anderen ook ervaringen hebben met het betreffende bedrijf. Bedankt voor jullie reactie en steun!

Comment

Toen ik me aan het orienteren was op een 912 ben ik ook bij Joop Stolze langs geweest en heb daarna diverse malen met hem gemaild. Hij kwam goed over en zei inderdaad dat hij veel ervaring had met oude Porsches.

Ik was alleen meer op zoek naar een 912 waar ik direct in kon wegrijden en niet 1 voor restauratie.
                              '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎