Announcement

Collapse
No announcement yet.

oude blaupunkt installeren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oude blaupunkt installeren

Hallo,
    wie kan mij helpen of kent een site om een cassetteradio (jaren 80-90) te vervangen door een oude blaupunkt uit de periode van mijn 912 van 1969? Bestaan hier tekeningen of schema's van? Misschien heeft iemand een gelijkaardig model van blaupunkt en er een installatieschema bij?
    Trouwens welk model en jaartal is mijn blaupunkt?
    in bijlage (hoop ik ) twee foto's van de oude blaupunkt.
    met dank voor jullie advies
    Marc

foto's:

Heb ik wat gemist dinkymarc? Heb je een 912 gevonden? Vertel, vertel ...
    www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Marcel

Heb ik wat gemist dinkymarc? Heb je een 912 gevonden? Vertel, vertel ...
      hoi
      dankzij jullie nederlanders ben ik nu ook de eigenaar van een originele 912. Die van Jorn, u waarschijnlijk niet onbekend. Via Mike ben ik in contact gekomen met Jorn. Ik ben totaal ontechnisch en wou in vertrouwen kunnen kopen. Dit is mij blijkbaar gelukt via de steun van jullie forum, in particular met de hulp van Mike. Het heeft heel wat voorafgaandelijke twijfel gekost (vrees voor invoer en documenten van mijn kant) maar blijkbaar onterecht. De wagen staat niet perfect, far from, maar ik hoop dat de motor het goed blijft doen en de kleine mankementjes geven (voorlopig) mij de sfeer van de pure nostalgie. Ooit wil ik misschien wel meer en dan weet ik dat ik ook weer via Jorn bij een goede spuiterij terecht kan.
      Het is leuk om steun te mogen ondervinden van mensen met kennis van zaken die dan ook gul hun ervaring willen delen met broekjes en groentjes als ik.
      groetjes uit belgie
      marc

Comment

Marc, hierbij wat klassieke radio links.
        Specializes in high voltage Capacitors and Resistors for vintage tube radios / electronics. Also carries schematic diagrams and electronic circuit service information for American, Canadian and European antique radios / electronics.

1966 Karmann Coupe

Comment

Hartstikke leuk Marc! Gefeliciteerd en veel Porsche 912 kilometers toegewenst!
          www.deklassieke912.nl

Comment

Volgens mij heb je een mono Blauwpunkt.
            Aan de linkerkant op het schuifje sluit je de massa aan (met een kabeltje dat vastzit aan de carosserie. Aan de rechterkant gebruik je de 2 gaatjes om de speaker aan te sluiten en het schuifje eronder om de plus aan te sluiten. Wel even een zekering op de pluskabel zetten en checken of je een 12V of 6V radio hebt. Aan het frontje te zien is het 12 volt.
            Op www.PorscheForum.nl staat een topic over blauwpunkt/klassieke radio's met links naar een site waar je met behulp van het type nummer kunt nagaan welk jaar je radio is.
            ----------------------------------------------------------
            911 Targa 2.2T - Volledig gerestaureerd
            Omdat ik een hekel heb aan roest ;-)

Comment

Nog even kijkend naar jouw foto van de achterkant van de radio, denk ik alleen dat je nog een antenne kabel mist. Deze hoort namelijk als losse kabel uit de achterkant van de radio te komen.
              Misschien moet je de radio even openmaken om er een nieuwe in te solderen. Ik zou dan alleen wel eerst even kijken of de radio het uberhaubt doet door hem even op een losse accu aan te sluiten met een losse speaker. Als hij namelijk helamaal niets meer doet, kun je beter even op e-bay duitsland een andere zoeken. Ze zijn daar nog redelijk goed te vinden voor niet al teveel geld.

Comment

Dit is de link waar ik het over had:

Hier kun je ook wat voorbeelden zien van verschillende modellen.

Comment

quote:Originally posted by 911_2.2T

Dit is de link waar ik het over had:

Hier kun je ook wat voorbeelden zien van verschillende modellen.
                  VAN HARTE BEDANKT
                  IK HEB HET MODEL OF TOCH WEL EEN GELIJKAARDIGE ACHTERKANT GEVONDEN.
                  EEN GOUDEN LINK
                  De antenne moet komen waar de A op geschreven staat.
                  mvg
                  Marc

Comment

Ik ben gisteren even bij http://www.oldtimerautoradio.nl geweest en heb daar een Blauwpunkt Frankfurt stereo die ik nog had liggen in de garage, omgeruild voor een Blauwpunkt Frankfurt mono met correcte knoppen, zodat ik vast een radio heb voor een 911S die ik een tijdje terug gekocht heb. Deze man had ook kastjes met een kabel en een stekker die je gewoon achter in de Blauwpunkt Frankfurt stopt, daar sluit je dan je MP3 speler op aan en dan krijg je dus je favoriete muziek, zonder storing uit de speaker die op de radio aangesloten is. Kastje met bedrading meteen vanochtend even netjes onder het dashboard weggewerkt zodat je er niets meer van ziet natuurlijk.

Comment

Ik ben gisteren even bij http://www.oldtimerautoradio.nl geweest en heb daar een Blauwpunkt Frankfurt stereo die ik nog had liggen in de garage, omgeruild voor een Blauwpunkt Frankfurt mono met correcte knoppen, zodat ik vast een radio heb voor een 911S die ik een tijdje terug gekocht heb. Deze man had ook kastjes met een kabel en een stekker die je gewoon achter in de Blauwpunkt Frankfurt stopt, daar sluit je dan je MP3 speler op aan en dan krijg je dus je favoriete muziek, zonder storing uit de speaker die op de radio aangesloten is. Kastje met bedrading meteen vanochtend even netjes onder het dashboard weggewerkt zodat je er niets meer van ziet natuurlijk.

Comment

Working...
                      X