Announcement

Collapse
No announcement yet.

oude Koni's vervangen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oude Koni's vervangen?

Hallo iedereen,

als ik mij niet vergis heeft een 911 en 912 Koni schokdempers.
    Nu is mijn vraag: vallen deze oude Koni's te vervangen door een nieuwe/modernere schokdemper? Eventueel met externe reservoir om de demping ter plaatse te kunnen regelen. Ik denk bvb aan Öhlins...

Nou, is dit mogelijk? Zoja, welke zijn aan te raden en welke niet? Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt

quote:Originally posted by Apple

Hallo iedereen,als ik mij niet vergis heeft een 911 en 912 Koni schokdempers. Nu is mijn vraag: vallen deze oude Koni's te vervangen door een nieuwe/modernere schokdemper? Eventueel met externe reservoir om de demping ter plaatse te kunnen regelen. Ik denk bvb aan Öhlins...
    Nou, is dit mogelijk? Zoja, welke zijn aan te raden en welke niet? Waar moet ik op letten?Alvast bedankt
    De 912's hebben idd KONI schokbrekers achter. Je kunt deze schokbrekers nog nieuw bestellen. Je kunt van KONI ook nastelbare schokdempers kopen. Öhlins of andere merken zijn mij niet bekend.
    www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Apple

Hallo iedereen,als ik mij niet vergis heeft een 911 en 912 Koni schokdempers. Nu is mijn vraag: vallen deze oude Koni's te vervangen door een nieuwe/modernere schokdemper? Eventueel met externe reservoir om de demping ter plaatse te kunnen regelen. Ik denk bvb aan Öhlins...
      Nou, is dit mogelijk? Zoja, welke zijn aan te raden en welke niet? Waar moet ik op letten?Alvast bedankt
      De 912's hebben idd KONI schokbrekers achter. Je kunt deze schokbrekers nog nieuw bestellen. Je kunt van KONI ook nastelbare schokdempers kopen. Öhlins of andere merken zijn mij niet bekend.
      www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel, weet jij het type nummer van de Koni's?

Ik ben denk ik ook toe aan nieuwe...

Comment

Marcel, weet jij het type nummer van de Koni's?

Ik ben denk ik ook toe aan nieuwe...

Comment

Van de originele? Nee, nog niet, ik hoop ze een dezer dagen thuis te hebben, dan kan ik voor je kijken ....
            www.deklassieke912.nl

Comment

Van de originele? Nee, nog niet, ik hoop ze een dezer dagen thuis te hebben, dan kan ik voor je kijken ....
              www.deklassieke912.nl

Comment

OK, bedankt!!

Comment

OK, bedankt!!

Comment

Hmmmm...

Hoe zwaar is een paar schokbrekers?

Ben al een paar uur bezig om ze hier te vinden.
                    Zelfs de importeur van Koni gebeld (zitten toevallig vlakbij) maar die hadden niet de schokbrekers die de originele nummers hadden. Want via de site van Koni heb ik een overzichtje weten te downloaden van de nummers.

Bilstein is ook al lastig te vinden.

Wie weet wat de karakteristieken zijn van onze dempers?
                    Want als ik het goed heb gaat het vooral om de vrije slag.
                    Een demper kan niet te kort of te lang worden gemonteerd...

Comment

Hmmmm...

Hoe zwaar is een paar schokbrekers?

Ben al een paar uur bezig om ze hier te vinden.
                      Zelfs de importeur van Koni gebeld (zitten toevallig vlakbij) maar die hadden niet de schokbrekers die de originele nummers hadden. Want via de site van Koni heb ik een overzichtje weten te downloaden van de nummers.

Bilstein is ook al lastig te vinden.

Wie weet wat de karakteristieken zijn van onze dempers?
                      Want als ik het goed heb gaat het vooral om de vrije slag.
                      Een demper kan niet te kort of te lang worden gemonteerd...

Comment

Het lijkt er steeds meer op dat ik gewoon mazzel had toen CPR (een jaartje geleden) nog een paar had liggen...

1966 Karmann Coupe

Comment

Het lijkt er steeds meer op dat ik gewoon mazzel had toen CPR (een jaartje geleden) nog een paar had liggen...

1966 Karmann Coupe

Comment

Update

Vanochtend de schokbrekers onder de auto vandaan gehaald. Echt een klusje van een half uurtje. De classic Koni's zagen er nog uit als nieuw. Het zijn dezelfde als Mart heeft. Uiterlijk dan in ieder geval. Onderdeelnummer van Koni 8040-1083.

Want de suto een beetje op en neer verend (zonder dempers dus)had ik nog steeds mijn 'klonk'. Denk nu echt dat het de rubbers zijn van die bananen armen. Maar die vervangen is een lekkere klus.

In ieder geval nu zekerheid over de dempers, niets mis mee...

Comment

Update

Vanochtend de schokbrekers onder de auto vandaan gehaald. Echt een klusje van een half uurtje. De classic Koni's zagen er nog uit als nieuw. Het zijn dezelfde als Mart heeft. Uiterlijk dan in ieder geval. Onderdeelnummer van Koni 8040-1083.

Want de suto een beetje op en neer verend (zonder dempers dus)had ik nog steeds mijn 'klonk'. Denk nu echt dat het de rubbers zijn van die bananen armen. Maar die vervangen is een lekkere klus.

In ieder geval nu zekerheid over de dempers, niets mis mee...

Comment

Working...
                              X