Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke band kan ik het beste monteren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Welke band kan ik het beste monteren?

    Veel PORSCHE 912 rijders kiezen momenteel voor de klassieke band van Vredestein. De band is goed en ziet er ook nog eens klassiek uit. De originele bandenmaat op de 4,5" x 15 velgen(1965-1967) en 5,5" x 15velgen (1968) is 165/80/15 De bandenmaat van de 6" x 15 velg (Fuchs en standaardvelg in 1969) is 185/70/15 De bandenmaat van de Fuchsvelg 5,5" x 14 (optioneel in 1969, komt minder vaak voor) is 185HR14

    Vaak gebruikt men de 185/70/15 band ook voor de 4.5" en 5.5" velgen, iets breder en een betere wegligging



    http://www.vredestein.nl/autobanden/...ID=6&MenuID=14

    Zie ook http://www.hillmanimages.com/912/tires.html


    www.deklassieke912.nl

  • #2
    De Vredestein Classic is trouwens dezelfde band als de Sprint+ maar dan zonder zijopdrukken.

    EN niet vergeten alleen de 185 classic heeft een klassiek loopprofiel. De 165 NIET...

    Stomme misser van Vredestein.

    Comment


    • #3
      volgens mijn informatie is die vredesteinband een prima band. op advies van hogedoorn in woerden heb ik echter pirelli p 3000 laten monteren die ook nog leverbaar zijn met een klassiek uiterlijk en loopvlak en aanzienlijk minder kosten dan de vredestein. tot op heden geen seconde spijt van gehad; prima wegligging, redelijk geruisloos en een mooi klassiek uiterlijk.
      groet, eric

      Comment


      • #4
        ik heb afgelopen zaterdag de ROZ classic gereden met nieuwe voorbanden: Vredestein Quatrac2 M&S (185/70R14). Een wereld van verschil met de Bridgestone's ST. De auto breekt nu achter uit!Joepie!Jammer genoeg zijn de achterbanden nog niet aan vervanging toe
        Marcel V

        Comment


        • #5
          ik heb afgelopen zaterdag de ROZ classic gereden met nieuwe voorbanden: Vredestein Quatrac2 M&S (185/70R14). Een wereld van verschil met de Bridgestone's ST. De auto breekt nu achter uit!Joepie!Jammer genoeg zijn de achterbanden nog niet aan vervanging toe
          Marcel V

          Comment


          • #6
            Onder mijn 912 uit 1969 (Lange wielbasis) zitten 195/60/15 banden op de 5,5 J velgen. Als ik dat vergelijk met de 165SR15 banden moet ik zeggen dat de wegligging daardoor nog iets beter wordt. Het is ook logisch, hoe hoger de band, hoe meer de wang van de band heen en weer kan gaan ...



            Zie ook DEZE LINK
            www.deklassieke912.nl

            Comment


            • #7
              Onder mijn 912 uit 1969 (Lange wielbasis) zitten 195/60/15 banden op de 5,5 J velgen. Als ik dat vergelijk met de 165SR15 banden moet ik zeggen dat de wegligging daardoor nog iets beter wordt. Het is ook logisch, hoe hoger de band, hoe meer de wang van de band heen en weer kan gaan ...



              Zie ook DEZE LINK
              www.deklassieke912.nl

              Comment


              • #8
                Ik heb 4 Vredestein Sprint Classics besteld en net bij de garage zien liggen. Tot mijn verbazing zit er een hele dikke "wang" aan de buitenkant. Goed om je velgen tegen een stoeprand te beschermen, maar lelijk. En bovendien: of de foto hierboven op de Jaguar en op de site van Vredestein zie je ze niet. Ik heb goed gescheckt of er niet de verkeerde banden besteld zijn, maar het zijn echt de Sprint Classic banden.
                Draait iedereen zijn band om met de wang naar de binnenkant of is die wang nieuw?
                sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

                Comment


                • #9
                  Heb je niet te brede banden besteld?

                  Comment


                  • #10
                    Een verdikking zie je vaak op veel banden ter bescherming van de alu velgrand, maar hoort niet op een classic uitvoering!

                    Zelf heb ik Michelin Energy banden in 185/70/15 en die voldoen uitstekend.

                    Comment


                    • #11
                      Ik weet dat sommige merken de keus laten met of zonder velg bescherming (dus die lelijke rand) het verschil zit dan ergens in 1 lettertje op de band.

                      Comment


                      • #12
                        quote:Originally posted by Frans

                        Heb je niet te brede banden besteld?
                        Nee, precies wat er op zat en wat er ook op de velg hoort. Het is ook niet de bolling van de band maar echt een dikke puntige rand. Ik heb Vredestein gebeld, die me vertelden dat er maten zijn met en maten zijn zonder die rand, zoals Mark hieronder ook opmerkt. Die rand heeft ook een naam (niet onthouden) en is volgens Vredestein bedoeld om te voorkomen dat de velg beschadigd of wieldoppen door stoepranden van het wiel wordt gereden.
                        Ik wordt morgen teruggebeld of er in mijn maat ook zonder te leveren is.
                        sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

                        Comment


                        • #13
                          Ik ben keurig door Vredestein terug gebeld. In mijn maat (ik heb de 14x5,5 fuchs velgen optioneel voor 1969) zijn de 185 brede banden altijd met de stootrand. Dat is omdat het vooral een maat zou zijn die Mercedes gebruikte, die eiste de stootrand van de fabrikant omdat de "taximodellen" wieldoppen hadden. Mooi verhaal. Maar lelijke stootrand.
                          Wil je ook Vredestein Classics, bel dan vooraf even met ze en vraag of er in jouw maat ook zonder stootrand te leveren is.
                          sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

                          Comment


                          • #14
                            Wat ga je nu doen Ronald, terugsturen?

                            Comment


                            • #15
                              quote:Originally posted by cjmrolink

                              Wat ga je nu doen Ronald, terugsturen?
                              Ze zitten er op. Het rijdt FANTASTISCH! Wat een verschil met de oude.
                              Die "stootranden" maken de band uiterlijk nog iets breder, verder vallen ze niet zo op. Ik kijk het even aan, maar ik kan ze ook gewoon omdraaien want dan zie je er helemaal niets van.
                              Bijkomend (positief) effect t.o.v. de vorige banden: de afwijking van mijn kilometerteller is terug is van 10% naar 4%.
                              sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

                              Comment

                              Working...
                              X