Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schuifdak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schuifdak

Het is genieten, zo'n origineel elektrisch schuifdak, maar niet als het regent... Er komt wel erg veel water binnen. Blijkt dat aan de achterkant geen rubber in de opening van het schuifdak zit waardoor bij het remmen water in de bak loopt en naar binnen komt. Heb geprobeerd er een viltrubber in te lijmen, maar lukt niet: het dak wil dan niet meer helemaal dicht en de rubber krijg ik niet goed vast. Wellicht moet er toch een deskundige naar kijken. Heeft iemand een tip of een contact in het diepe zuiden (omg. 046)?
    912 uit 1966, Henry uit 1967

Vraag eens bij Henny na van Stuurmanclassiccars

Comment

Vraag eens bij Henny na van Stuurmanclassiccars

Comment

Of anders even bij P&P in Roggel langs gaan.
        Ik heb Peter al een paar keer aan de slag gezien met schuifdaken van "oude" Porsches, die kan het vast voor je oplossen.
        ----------------------------------------------------------
        911 Targa 2.2T - Volledig gerestaureerd
        Omdat ik een hekel heb aan roest ;-)

Comment

Of anders even bij P&P in Roggel langs gaan.
          Ik heb Peter al een paar keer aan de slag gezien met schuifdaken van "oude" Porsches, die kan het vast voor je oplossen.
          ----------------------------------------------------------
          911 Targa 2.2T - Volledig gerestaureerd
          Omdat ik een hekel heb aan roest ;-)

Comment

Zijn je afwareringskanaaltjes nog wel open?
            Als er namelijk water in de bak blijft staan zal deze van binnenuit gaan roesten en dat is niet prettig.
            Kanaaltjes kun je met een compressor zo schoon blazen.
            Vilt zou ik sowieso niet gebruiken want dat laat in de meeste gevallen water door.

Comment

Zijn je afwareringskanaaltjes nog wel open?
              Als er namelijk water in de bak blijft staan zal deze van binnenuit gaan roesten en dat is niet prettig.
              Kanaaltjes kun je met een compressor zo schoon blazen.
              Vilt zou ik sowieso niet gebruiken want dat laat in de meeste gevallen water door.

Comment

We hebben de auto diverse keren gewassen en hier niets van gemerkt.
                Ik denk net zoals semjon dat een afwateringskanaaltje verstopt zit.
                De vilten afdichting is geen waterdichte afdichting en de achterzijde moet vrijblijven.

Comment

We hebben de auto diverse keren gewassen en hier niets van gemerkt.
                  Ik denk net zoals semjon dat een afwateringskanaaltje verstopt zit.
                  De vilten afdichting is geen waterdichte afdichting en de achterzijde moet vrijblijven.

Comment

Ik heb de kanaaltjes al eens doorgeprikt met een kabeltrekveer, ze leken daarbij open. Maar ik zal ze inderdaad nog eens met de compressor doorblazen.
                    Henny, dank voor je reaktie. Als-ie stilstaat lekt het ook niet, alleen als ik rem komt er water naar binnen. Kan me dus goed voorstellen dat jullie het niet gemerkt hebben. Wel goed om te lezen dat de achterkant vrij moet blijven. Ik speur nog even verder. En ach, met die Global Warming lost het probleem zich misschien wel vanzelf op...

Ben voor de rest overigens dik tevreden over de auto tot nu toe; onvoorstelbaar hoe goed en gemakkelijk hij rijdt voor een auto van 40 jaar. En veel bekijks en "beluisters". Top.

Comment

Ik heb de kanaaltjes al eens doorgeprikt met een kabeltrekveer, ze leken daarbij open. Maar ik zal ze inderdaad nog eens met de compressor doorblazen.
                      Henny, dank voor je reaktie. Als-ie stilstaat lekt het ook niet, alleen als ik rem komt er water naar binnen. Kan me dus goed voorstellen dat jullie het niet gemerkt hebben. Wel goed om te lezen dat de achterkant vrij moet blijven. Ik speur nog even verder. En ach, met die Global Warming lost het probleem zich misschien wel vanzelf op...

Ben voor de rest overigens dik tevreden over de auto tot nu toe; onvoorstelbaar hoe goed en gemakkelijk hij rijdt voor een auto van 40 jaar. En veel bekijks en "beluisters". Top.

Comment

heb de afvoerkanaaltjes doorgeblazen en goed gangbaar gemaakt. Bleken inderdaad niet goed af te wateren. Nu loopt het water goed en snel weg. Maar...desondanks toch nog water binnen bij het remmen. Vrdmm, mijn vriendinnetje klaagt over geruineerde kapsels en dat soort dingen. Nu zag ik aan de onderkant/achter van het schuifdak een brede rubber zitten. Kan het zijn dat die niet meer goed dicht, of wat is de functie daarvan[?]

Comment

heb de afvoerkanaaltjes doorgeblazen en goed gangbaar gemaakt. Bleken inderdaad niet goed af te wateren. Nu loopt het water goed en snel weg. Maar...desondanks toch nog water binnen bij het remmen. Vrdmm, mijn vriendinnetje klaagt over geruineerde kapsels en dat soort dingen. Nu zag ik aan de onderkant/achter van het schuifdak een brede rubber zitten. Kan het zijn dat die niet meer goed dicht, of wat is de functie daarvan[?]

Comment

Working...
                          X