ALLEMAAL NOG DE BESTE WENSEN VOOR 2007!!!
Daar ben ik weer eens. Was een beetje afwezig maar dat kwam/komt door de enorme berg werk die ik hier heb liggen. Ik dacht hier part-time te gaan werken voor de NS (online) maar dat is tegenwoordig ook al weer 40 uur per week...
... en was een beetje verdiept in onze auto's hier. Voornamelijk 912.
Want de laatste paar keren dat ik aan het rijden was hoorde een een zwaar metaal-op-metaal geluid. Uiteindelijk waren het dus de (beruchte) rubbers om de torsie staven achter. Nu heb ik al nieuwe besteld maar ik was nieuwsgierig of ik de boel los kon krijgen na 40 jaar. Dus eerst maar een geprobeerd alles 'gangbaar/losbaar' te krijgen en dat was geen slechte gedachte want het heeft me een aantal uren gekost om de torsiestaven los te krijgen van de draagarm-platen (goede woord?) zie foto, niet van mij, hier onder.

Nou alles los dus en toen weer in elkaar. En zoals de meesten wel weten is dit een van de grootste uitdagingen op het gebied van onze klassieke 911/912's. Het heeft me dus ook weer inderdaad uren gekost om beide kanten weer een beetje op gelijke hoogte te krijgen.
Wat een teringwerk. Eerst moet alles in elkaar voordat je kan zien of het goed is en zo niet dan moet alles weer los. Voordeel is wel dat ik het nu met mijn ogen dicht kan.
Beide kanten staan dus nu binnen 2cm gelijk. Niet genoeg echter.
MIJN VRAAG IS DAARMEE:
Wie heeft er ervaring met het fijnstellen van de ophanging. Werken die twee aparte exentrische boutjes echt om de boel precies gelijk te krijgen? En heeft nog iemand tips daar over?
Voor de geinteresseerden, ik heb mijn info van de volgende pagina's:
Daar ben ik weer eens. Was een beetje afwezig maar dat kwam/komt door de enorme berg werk die ik hier heb liggen. Ik dacht hier part-time te gaan werken voor de NS (online) maar dat is tegenwoordig ook al weer 40 uur per week...
... en was een beetje verdiept in onze auto's hier. Voornamelijk 912.
Want de laatste paar keren dat ik aan het rijden was hoorde een een zwaar metaal-op-metaal geluid. Uiteindelijk waren het dus de (beruchte) rubbers om de torsie staven achter. Nu heb ik al nieuwe besteld maar ik was nieuwsgierig of ik de boel los kon krijgen na 40 jaar. Dus eerst maar een geprobeerd alles 'gangbaar/losbaar' te krijgen en dat was geen slechte gedachte want het heeft me een aantal uren gekost om de torsiestaven los te krijgen van de draagarm-platen (goede woord?) zie foto, niet van mij, hier onder.

Nou alles los dus en toen weer in elkaar. En zoals de meesten wel weten is dit een van de grootste uitdagingen op het gebied van onze klassieke 911/912's. Het heeft me dus ook weer inderdaad uren gekost om beide kanten weer een beetje op gelijke hoogte te krijgen.
Wat een teringwerk. Eerst moet alles in elkaar voordat je kan zien of het goed is en zo niet dan moet alles weer los. Voordeel is wel dat ik het nu met mijn ogen dicht kan.
Beide kanten staan dus nu binnen 2cm gelijk. Niet genoeg echter.
MIJN VRAAG IS DAARMEE:
Wie heeft er ervaring met het fijnstellen van de ophanging. Werken die twee aparte exentrische boutjes echt om de boel precies gelijk te krijgen? En heeft nog iemand tips daar over?
Voor de geinteresseerden, ik heb mijn info van de volgende pagina's:
Comment