Announcement

Collapse
No announcement yet.

verwarming

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verwarming

Daar zijn we weer...

Het heeft even geduurd maar het begint nu toch eindelijk koud te worden. Tijd dus om de auto in de winterstand te zetten. Aan de rijderskant komt een heerlijke jet warme lucht bij raam en voeten maar aan bijrijderskant komt zo goed als geen warmte. Onder de auto kijkend staan de kleppen aan beide kanten hetzelfde. De horizontale kleppen zijn dicht en de verticale staan ongeveer 1 cm open. Dat lijkt mij zo te horen aangezien ze met een starre staaf verbonden zijn. Maar wat kan er nog meer fout zijn en hoe kan ik dat testen?
    Alvast bedankt voor de tips
    Groeten David
    Gr. David
    \'67 rules

Zit de rode kachelslang aan de rechterzijde wel aangesloten en gaat de klep bij de rode slang wel open?

Zie ook DEZE LINK
    www.deklassieke912.nl

Comment

Zit de rode kachelslang aan de rechterzijde wel aangesloten en gaat de klep bij de rode slang wel open?

Zie ook DEZE LINK
      www.deklassieke912.nl

Comment

Alles zit inderdaad aangesloten en de stand van de kleppen etc is hetzelfde als links. Moeten die rode 'kleppen' open of dicht als de verwarming aan staat??
        Gr. David
        \'67 rules

Comment

Alles zit inderdaad aangesloten en de stand van de kleppen etc is hetzelfde als links. Moeten die rode 'kleppen' open of dicht als de verwarming aan staat??
          Gr. David
          \'67 rules

Comment

David, heb helaas momenteel weinig tijd om eea uit te zoeken, maar volgens mij moeten ze open staan om hete lucht door te laten. Jij geeft aan dat de linker kant wél werkt. De klep zou dan als aan de linker zijde moeten staan ...
            www.deklassieke912.nl

Comment

David, heb helaas momenteel weinig tijd om eea uit te zoeken, maar volgens mij moeten ze open staan om hete lucht door te laten. Jij geeft aan dat de linker kant wél werkt. De klep zou dan als aan de linker zijde moeten staan ...
              www.deklassieke912.nl

Comment

staat ie ook... Ik vroeg me af of er intern niet nog iets van kleppen zit (niet zichtbaar van onderen) die verkeerd kunnen staan??
                Gr. David
                \'67 rules

Comment

staat ie ook... Ik vroeg me af of er intern niet nog iets van kleppen zit (niet zichtbaar van onderen) die verkeerd kunnen staan??
                  Gr. David
                  \'67 rules

Comment

Nee, volgens mij zijn er maar 2 (paar) kleppen die kunnen openen (plus de bediening op het dashboard voor de ventilatie van het voorruit)
                    www.deklassieke912.nl

Comment

Nee, volgens mij zijn er maar 2 (paar) kleppen die kunnen openen (plus de bediening op het dashboard voor de ventilatie van het voorruit)
                      www.deklassieke912.nl

Comment

Hier een afbeelding van de 'kleppen', toevallig aangeboden op E-bay.

Comment

Hier een afbeelding van de 'kleppen', toevallig aangeboden op E-bay.

Comment

ALs je geluk hebt is het slechts een klep in de aanjager die niet open gaat. Beide kleppen aan weerszijde van de aanjager, worden bedient met een kabeltje dat van de ene naar de andere klep loopt. Het bedieningspaneel in het dashboard bedient de aanjager aan 1 kant met een kabel. Is de kabel die de 2 kleppen links en rechts verbind los of gebroken (of verkeerd afgesteld) dan zal er maar aan 1 kant warme lucht stromen. Kijk dat dus eerst even na. EIgenlijk moet je dat ff met z'n 2-en doen. Eentje in de auto, de andere in de bagageruimte, want de aanjager zit redelijk dicht tegen het dashboard aan.

Heb je pech, dan kan er meer aan de hand zijn:
                            De slang loopt door de bagageruimte naar beneden. Achter de bekleding (vloerbedekking onder dashboard) bij de voorste wielkuip aan de bijrijderskant zit diezelfde slang namelijk met een slangenklem op een metalen buis. Deze metalen buis loopt met een bocht naar de dorpel. In de dorpel zit een losse geisoleerde buis bij de latere typen 911, bij de eerdere typen is hij van metaal geloof ik. Deze buis komt uit bij de kachelklep, waar een hittebestendige slang doorgaat naar de kachelpot/uitlaat. Als je pech hebt, heb je kans dat het probleem in de dorpel zit. Als je het niet heel erg vindt, moet je het stil laten zitten, want anders wordt het een dure grap. De buiten en binnen-dorpel moeten er namelijk uit om de kachelbuis te kunnen vervangen.
                            ----------------------------------------------------------
                            911 Targa 2.2T - Volledig gerestaureerd
                            Omdat ik een hekel heb aan roest ;-)

Comment

ALs je geluk hebt is het slechts een klep in de aanjager die niet open gaat. Beide kleppen aan weerszijde van de aanjager, worden bedient met een kabeltje dat van de ene naar de andere klep loopt. Het bedieningspaneel in het dashboard bedient de aanjager aan 1 kant met een kabel. Is de kabel die de 2 kleppen links en rechts verbind los of gebroken (of verkeerd afgesteld) dan zal er maar aan 1 kant warme lucht stromen. Kijk dat dus eerst even na. EIgenlijk moet je dat ff met z'n 2-en doen. Eentje in de auto, de andere in de bagageruimte, want de aanjager zit redelijk dicht tegen het dashboard aan.

Heb je pech, dan kan er meer aan de hand zijn:
                              De slang loopt door de bagageruimte naar beneden. Achter de bekleding (vloerbedekking onder dashboard) bij de voorste wielkuip aan de bijrijderskant zit diezelfde slang namelijk met een slangenklem op een metalen buis. Deze metalen buis loopt met een bocht naar de dorpel. In de dorpel zit een losse geisoleerde buis bij de latere typen 911, bij de eerdere typen is hij van metaal geloof ik. Deze buis komt uit bij de kachelklep, waar een hittebestendige slang doorgaat naar de kachelpot/uitlaat. Als je pech hebt, heb je kans dat het probleem in de dorpel zit. Als je het niet heel erg vindt, moet je het stil laten zitten, want anders wordt het een dure grap. De buiten en binnen-dorpel moeten er namelijk uit om de kachelbuis te kunnen vervangen.
                              ----------------------------------------------------------
                              911 Targa 2.2T - Volledig gerestaureerd
                              Omdat ik een hekel heb aan roest ;-)

Comment

Working...
                              X