Announcement

Collapse
No announcement yet.

dash pot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dash pot

Mijn 1969'er heeft een zogenaamde Dash Pot???
    De elektrische aansluitingen zitten naast de spanningsregelaar.
    Wie o wie weet wat de Dash Pot is en moet doen????[?]
    Marcel V

De dashpot schijnt met het vacuum van de ontsteking te maken te hebben ...
    www.deklassieke912.nl

Comment

De dashpot schijnt met het vacuum van de ontsteking te maken te hebben ...
      www.deklassieke912.nl

Comment

Hierin staat waarvoor een 'dashpot' kan dienen. Is jouw Porsche geïmporteerd uit Californië?. Deze staat had de strengste milieuwetgeving voor wat betreft C02 uitstoot. Soms zit op een Amerikaanse uitvoering wel de bedrading, maar wanneer de auto in een andere staat werd verkocht werden de voorzieningen niet gemonteerd. http://www.mr2.com/TEXT/SmogCheck.html

Comment

Hierin staat waarvoor een 'dashpot' kan dienen. Is jouw Porsche geïmporteerd uit Californië?. Deze staat had de strengste milieuwetgeving voor wat betreft C02 uitstoot. Soms zit op een Amerikaanse uitvoering wel de bedrading, maar wanneer de auto in een andere staat werd verkocht werden de voorzieningen niet gemonteerd. http://www.mr2.com/TEXT/SmogCheck.html

Comment

Henk, bedankt voor het antwoord. Mijn auto komt inderdaad uit Californie.
            De dashpot zelf heb ik er van af gehaald omdat ik niet precies wist wat hij moest doen. Ik heb hem in het begin wel eens aangesloten op de vacuumingang van een van de carburateurs (Dell Orto's DRLA). Wanneer ik dan het gas plotseling losliet liep het toerental langzaam terug (na-ijlen); alsof het gas iets bleef hangen. Volgens het artikel is dit ook juist de bedoeling, maar ik vind dat niet mooi! Gelukkig hebben wij hier geen last van emmisie eisen.

Groeten,
            Marcel V

Comment

Henk, bedankt voor het antwoord. Mijn auto komt inderdaad uit Californie.
              De dashpot zelf heb ik er van af gehaald omdat ik niet precies wist wat hij moest doen. Ik heb hem in het begin wel eens aangesloten op de vacuumingang van een van de carburateurs (Dell Orto's DRLA). Wanneer ik dan het gas plotseling losliet liep het toerental langzaam terug (na-ijlen); alsof het gas iets bleef hangen. Volgens het artikel is dit ook juist de bedoeling, maar ik vind dat niet mooi! Gelukkig hebben wij hier geen last van emmisie eisen.

Groeten,
              Marcel V

Comment

Working...
              X