Announcement

Collapse
No announcement yet.

bagageklep springt open

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bagageklep springt open

Vandaag nog even gereden en gemerkt dat de klep voor open blijft springen. Ik had al een ring onder de pin gedaan om hem wat langer te maken, eerst kon ik de klep met de hand lostrekken tot in de vangstand, na het aanbrengen van de ring niet meer. Maar onder het rijden springt de klep toch los, alsof iemand aan de hendel trekt. Iemand een tip[?]

ps sorry voor mij overaanbod aan vragen, maar er is ook zoveel te ontdekken...
    912 uit 1966, Henry uit 1967

Henry,

Dit is een veel voorkomend probleem.
    Heel heel soms is de slotplaat uitgesleten maar dit is bijna nooit het geval.

Het zit 'm vaak in een van deze twee dingen:
    1. Te veel of te weinig (kan ook...) spanning op de kabel die het slot openmaakt van uit het interieur.
    2. De slotplaat staat niet haaks/loodrecht op de pin.

Nummer twee is het meest eenvoudige uit te proberen en meestal afdoende.
    Soms een extra revetje onder een van de hoeken.
    Alhoewel het proberen blijft want er zijn veel standen mogelijk.
    Dus gewoon een aantal pogingen doen voordat je besluit om naar punt 1 te kijken.

Comment

Henry,

Dit is een veel voorkomend probleem.
      Heel heel soms is de slotplaat uitgesleten maar dit is bijna nooit het geval.

Het zit 'm vaak in een van deze twee dingen:
      1. Te veel of te weinig (kan ook...) spanning op de kabel die het slot openmaakt van uit het interieur.
      2. De slotplaat staat niet haaks/loodrecht op de pin.

Nummer twee is het meest eenvoudige uit te proberen en meestal afdoende.
      Soms een extra revetje onder een van de hoeken.
      Alhoewel het proberen blijft want er zijn veel standen mogelijk.
      Dus gewoon een aantal pogingen doen voordat je besluit om naar punt 1 te kijken.

Comment

Helemaal met Barwaut eens. Mijn ervaring is dat het meestal ligt aan de afstelling van de kabel die het slot bedient.

Het slot is er namelijk op gemaakt dat het open springt als de kabel breekt. Dit was een euvel van de 356 destijds. Als de slotkabel van de 356 brak, kon je kan niet in de bagageruimte komen en had je dus een groot probleem. Het slot van de 912 springt gelukkig open bij een kabelbreuk, dit is tevens jouw probleem als de kabel te los afgesteld is. Het is dus zaak om het slot en kabel niet te strak en niet te los af te stellen, een kwestie van proberen. Dus met schroevedraaier kabel los draaien aan achterzijde voorslot, en kijken naar slot. Dusdanig strak afstellen dat je de vergrendeling in het slot ziet aanspannen. Als je de kabel te strak afstelt staat het slot open, als je hem te slap afstelt ook, dus zaak om daar tussen in te gaan zitten (valt niet mee om uit te leggen, zoiets moet je doen )
        www.deklassieke912.nl

Comment

Helemaal met Barwaut eens. Mijn ervaring is dat het meestal ligt aan de afstelling van de kabel die het slot bedient.

Het slot is er namelijk op gemaakt dat het open springt als de kabel breekt. Dit was een euvel van de 356 destijds. Als de slotkabel van de 356 brak, kon je kan niet in de bagageruimte komen en had je dus een groot probleem. Het slot van de 912 springt gelukkig open bij een kabelbreuk, dit is tevens jouw probleem als de kabel te los afgesteld is. Het is dus zaak om het slot en kabel niet te strak en niet te los af te stellen, een kwestie van proberen. Dus met schroevedraaier kabel los draaien aan achterzijde voorslot, en kijken naar slot. Dusdanig strak afstellen dat je de vergrendeling in het slot ziet aanspannen. Als je de kabel te strak afstelt staat het slot open, als je hem te slap afstelt ook, dus zaak om daar tussen in te gaan zitten (valt niet mee om uit te leggen, zoiets moet je doen )
          www.deklassieke912.nl

Comment

Henry, volg de raad van Barwaut/Marcel. Het afstellen van de kofferklep is idd. listig. Vergeet niet dat het kofferkleprubber nieuw is. Dit was ook het probleem bij mijn 912 na restauratie. Nadat het kofferkleprubber zich 'gezet' had, kon ik de kofferklep goed sluiten.

Comment

Henry, volg de raad van Barwaut/Marcel. Het afstellen van de kofferklep is idd. listig. Vergeet niet dat het kofferkleprubber nieuw is. Dit was ook het probleem bij mijn 912 na restauratie. Nadat het kofferkleprubber zich 'gezet' had, kon ik de kofferklep goed sluiten.

Comment

quote:Originally posted by 9before12

... Vergeet niet dat het kofferkleprubber nieuw is. Dit was ook het probleem bij mijn 912 na restauratie. Nadat het kofferkleprubber zich 'gezet' had, kon ik de kofferklep goed sluiten.
                Henny, dit heb ik zelf ook bij mijn pas gerestaureerde 912, ik heb het idee dat de rubbers tegenwoordig wat de dik zijn, hopelijk gaat het rubber nog wat slinken. Heb ook nog overwogen om een stukje van het rubber af te snijden (aan de onderzijde, uit het zicht)
                www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by 9before12

... Vergeet niet dat het kofferkleprubber nieuw is. Dit was ook het probleem bij mijn 912 na restauratie. Nadat het kofferkleprubber zich 'gezet' had, kon ik de kofferklep goed sluiten.
                  Henny, dit heb ik zelf ook bij mijn pas gerestaureerde 912, ik heb het idee dat de rubbers tegenwoordig wat de dik zijn, hopelijk gaat het rubber nog wat slinken. Heb ook nog overwogen om een stukje van het rubber af te snijden (aan de onderzijde, uit het zicht)
                  www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                  X