Announcement

Collapse
No announcement yet.

lang stilstaan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lang stilstaan

vraagje:

vermits ik men porsche pas in mei kan gaan halen heeft het beestje ongeveer 9 maanden stilgestaan.
    Een tijdje geleden heb ik in een topic van Roma gelezen dat hij enorme problemen heeft gehad dat tewijten kon zijn aan stilstaan, nu dit wil ik kost wat kost vermijden want even reviseren zal er niet inzitten. wat moet ik doen en waar moet ik goed op letten?
    thanx

Er voor zorgen dat ze NU gaat rijden in plaats van in mei...

Want NA stilstand wordt het alleen maar lastiger.

Comment

Er voor zorgen dat ze NU gaat rijden in plaats van in mei...

Want NA stilstand wordt het alleen maar lastiger.

Comment

Dat is i.d.d. veel te lang Gilles. Het beste kun je om de 2 weken de krukas even een paar slagen (laten) draaien met sleutel 30 om de motor gangbaar te houden.

Dit is beter als starten en daarna kort stationair draaien. Dit geeft relatief veel slijtage. Het is starten en warm rijden of niet starten.

De tank vol voor de winter i.v.m. condens en roest in de tank.

Af en toe de auto een stukje naar voren c.q. naar achteren rollen i.v.m. de eenzijdige belasting van de banden tijdens langdurige stilstand. Banden oppompen tot plm. 3 bar.

Niet op bokken stallen met de wielen los van de grond (is niet goed voor de torsievering)

Een vochtvreter in de auto om schimmelvorming te voorkomen. Liefst verwarmd stallen.

Zie ook DEZE LINK
        www.deklassieke912.nl

Comment

Dat is i.d.d. veel te lang Gilles. Het beste kun je om de 2 weken de krukas even een paar slagen (laten) draaien met sleutel 30 om de motor gangbaar te houden.

Dit is beter als starten en daarna kort stationair draaien. Dit geeft relatief veel slijtage. Het is starten en warm rijden of niet starten.

De tank vol voor de winter i.v.m. condens en roest in de tank.

Af en toe de auto een stukje naar voren c.q. naar achteren rollen i.v.m. de eenzijdige belasting van de banden tijdens langdurige stilstand. Banden oppompen tot plm. 3 bar.

Niet op bokken stallen met de wielen los van de grond (is niet goed voor de torsievering)

Een vochtvreter in de auto om schimmelvorming te voorkomen. Liefst verwarmd stallen.

Zie ook DEZE LINK
          www.deklassieke912.nl

Comment

ah ja
            euhm

stel dat de wagen niet meer beweegt tot in mei aan wat ga ik me dan kunnen verwachten???

Comment

ah ja
              euhm

stel dat de wagen niet meer beweegt tot in mei aan wat ga ik me dan kunnen verwachten???

Comment

Gilles,
                Dat is bijna niet te voorspellen.
                Je kan wellicht in mei zo weg rijden en weinig last van de stalling hebben gehad of de accu is leeg (vooral niet aanduwen en de lege accu proberen op te laden door te gaan rijden), etc etc.

Maar waarom kan je niet bij de auto?
                Is er niet iemand die kan helpen in de buurt?

Comment

Gilles,
                  Dat is bijna niet te voorspellen.
                  Je kan wellicht in mei zo weg rijden en weinig last van de stalling hebben gehad of de accu is leeg (vooral niet aanduwen en de lege accu proberen op te laden door te gaan rijden), etc etc.

Maar waarom kan je niet bij de auto?
                  Is er niet iemand die kan helpen in de buurt?

Comment

wel het zit zo de porsche is gekocht bij Jan hauser in reeuwijk (nabij gouda) ik zelf woon in Belgiƫ maar ik kan de porsche pas stallen vanaf mei dus nu staat hij bij de verkoper tot mei.
                    vermits ik de papieren al heb van de auto kan de verkoper er ook niet mee rijden.

Comment

wel het zit zo de porsche is gekocht bij Jan hauser in reeuwijk (nabij gouda) ik zelf woon in Belgiƫ maar ik kan de porsche pas stallen vanaf mei dus nu staat hij bij de verkoper tot mei.
                      vermits ik de papieren al heb van de auto kan de verkoper er ook niet mee rijden.

Comment

Rijden is misschien lastig maar ze kunnen daar toch de dingetjes doen die Marcel ook al voorstelde?

Comment

Rijden is misschien lastig maar ze kunnen daar toch de dingetjes doen die Marcel ook al voorstelde?

Comment

heb ik gevraagd en komt in orde
                            hij heeft hem 2 weken geleden nog verplaatst gehad en alles was toch nog inorde.
                            het is me wel een troost dat de man een jaguar en mg verzamelaar is dus al de karretjes die er staan worden wel schitterend verzorgt
                            in elk geval bedankt

Comment

heb ik gevraagd en komt in orde
                              hij heeft hem 2 weken geleden nog verplaatst gehad en alles was toch nog inorde.
                              het is me wel een troost dat de man een jaguar en mg verzamelaar is dus al de karretjes die er staan worden wel schitterend verzorgt
                              in elk geval bedankt

Comment

Working...
                              X