Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe spatborden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe spatborden

Toen ik tijdens de restauratie van mijn 912 constateerde dat mijn linker spatbord onder de plamuur tekenen van een oude schade vertoonde, besloot ik mijn spatbord te vervangen door een origineel nieuw spatbord. Vincent van CPR had mij al gewaarschuwd voor de slechte pasvorm van de nieuwe spatborden. Hij had inderdaad gelijk. De reden schijnt te zijn dat de mallen bij Porsche in de loop van de jaren behoorlijk zijn uitgesleten.

De slechte pasvorm is met name te zien aan de naad aan de bovenzijde van de deur en het spatbord en op de plaats waar het spatbord aansluit op de paravan (liggende deel voor het voorruit) Ook is de koplamphelm soms scheef in het spatbord gelast, waardoor de lamp niet meer mooi past. En dat voor plm. 1100 euro! Uiteindelijk is het wel goed gekomen, maart heeft vele extra uren gekost.

Mijn advies: Laat zo mogelijk het oude spatbord restaureren (laat het oude spatbord ontlakken en waarnodig stralen) voor een betere pasvorm. Als het spatbord te slecht is, is er misschien elders een gaaf 2de hands exemplaar te vinden.
    www.deklassieke912.nl
Working...
X