Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startmotor doet helemaal niks meer.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Startmotor doet helemaal niks meer.

Vandaag weer eens wat kilometers gemaakt met mijn 912. Vanmorgen na toch wel enige tijd stilgestaan te hebben, moest ik een keer of 5 starten voordat de motor aansloeg. De motor draaide prima, na een KM of 15 heb ik de motor +/- 10 minuten stilgezet, daar ik even bij een vriend wat op moest halen.

Hup, daarna weer snel in de auto, sleutel omdraaien en........ helemaal niks, geen klik, helemaal niks.[V] Ok, dan maar een duwtje, bij de eerste omwenteling van de motor sloeg hij gelijk aan en we konden weer rijden.

Na een KM of 60 weer thuis aangekomen motor afgezet en daarna weer proberen te starten maar ook dit keer helemaal niks. Ik dacht zelf aan een doorgebrande zekering alleen nu kon ik in de gebruikers manual alleen de zekeringen voor de verlichting vinden.

Jullie zullen het begrijpen, ik ben hard op zoek naar enkele tips hoe dit varkentje te wassen.

Wie kan mij helpen?

Groet,
    Arnoud

Hallo Arnoud,

De zekering voor de startmotor kun je denk ik lang naar zoeken,deze is er namelijk niet. Je zou eerst eens kunnen kijken met een multimeter of je uberhaupt wel spanning krijgt op je startrelais.
    Als dit wel het geval is,zou ik de startmotor uitbouwen en even met een paar startkabels testen.
    sigpic

Comment

Hallo Arnoud,

De zekering voor de startmotor kun je denk ik lang naar zoeken,deze is er namelijk niet. Je zou eerst eens kunnen kijken met een multimeter of je uberhaupt wel spanning krijgt op je startrelais.
      Als dit wel het geval is,zou ik de startmotor uitbouwen en even met een paar startkabels testen.
      sigpic

Comment

Ik heb hetzelfde gehad. Moest een revisie worden van de startmotor.
        Ik heb hetin Den Haag laten doen. Zij doen daar ook veel voor het bedrijf waarvoor ik werk

Comment

Ik heb hetzelfde gehad. Moest een revisie worden van de startmotor.
          Ik heb hetin Den Haag laten doen. Zij doen daar ook veel voor het bedrijf waarvoor ik werk

Comment

Hmmm, kan dus nog een vervelend klusje worden. Waar kan ik de startrelais vinden? Ik zit er overigens niet op te wachten om mijn startmotor uit te bouwen, is dit überhaupt mogelijk zonder de motor eerst uit te moeten bouwen?

Comment

Hmmm, kan dus nog een vervelend klusje worden. Waar kan ik de startrelais vinden? Ik zit er overigens niet op te wachten om mijn startmotor uit te bouwen, is dit überhaupt mogelijk zonder de motor eerst uit te moeten bouwen?

Comment

De startmotor vindt je aan de rechterzijde. Deze is tegen de versnellingbak aan gemonteerd. De startmotor is heel makkelijk te verwijderen. Denk er wel om dat voordat je hiermee begint je eerst de accupolen loshaalt.
                sigpic

Comment

De startmotor vindt je aan de rechterzijde. Deze is tegen de versnellingbak aan gemonteerd. De startmotor is heel makkelijk te verwijderen. Denk er wel om dat voordat je hiermee begint je eerst de accupolen loshaalt.
                  sigpic

Comment

jazeker. is niet erg moeilijk, maar het is wel even klussen.
                    Ik kan mij herinneren dat ik een hele uitleg op deze site heb gegeven over het uitbouwen van de startmotor.

Comment

jazeker. is niet erg moeilijk, maar het is wel even klussen.
                      Ik kan mij herinneren dat ik een hele uitleg op deze site heb gegeven over het uitbouwen van de startmotor.

Comment

Oh ja het startrelais zit op de startmotor gebouwd.....Dit moet je zien als een soort van electrische schakelaar die er voor zorgt dat de hoge stroom van het starten niet door je contactslot loopt. Tevens zorgt dit startrelais ervoor dat tijdens het starten je starterkrans in het vliegwiel grijpt en deze als je de sleutel weer loslaat ook weer terug schiet.
                        sigpic

Comment

Oh ja het startrelais zit op de startmotor gebouwd.....Dit moet je zien als een soort van electrische schakelaar die er voor zorgt dat de hoge stroom van het starten niet door je contactslot loopt. Tevens zorgt dit startrelais ervoor dat tijdens het starten je starterkrans in het vliegwiel grijpt en deze als je de sleutel weer loslaat ook weer terug schiet.
                          sigpic

Comment

Hoi Arnoud,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Bleek, zoals Mike al zei, dat de startmotor gereviseerd moest worden. Op aanraden van Mike heb ik het ook in Den Haag laten doen en dat was prima. Snel en kundig gedaan.
                            In totaal was ik ongeveer 140 euro kwijt.

De startmotor er uit halen is best een klusje, niet moeilijk, maar er is 1 bout waar je moeilijk bij komt (in de motorruimte). Maar ik heb het toch gedaan en ben een rookie op dit gebied... achteraf viel het mee.

Comment

Hoi Arnoud,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Bleek, zoals Mike al zei, dat de startmotor gereviseerd moest worden. Op aanraden van Mike heb ik het ook in Den Haag laten doen en dat was prima. Snel en kundig gedaan.
                              In totaal was ik ongeveer 140 euro kwijt.

De startmotor er uit halen is best een klusje, niet moeilijk, maar er is 1 bout waar je moeilijk bij komt (in de motorruimte). Maar ik heb het toch gedaan en ben een rookie op dit gebied... achteraf viel het mee.

Comment

Working...
                              X