Announcement

Collapse
No announcement yet.

olietemperatuurmeter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • olietemperatuurmeter

    Als ik het contact aanzet zie ik het wijzertje van de olietemp. meter even oplichten en loopt iets omhoog ongeveer 3 milimeter, maar daar is alles mee gezegd.
    De meter loopt niet op als de motor warmer wordt.
    Zet ik het contact af dan verplaatst de wijzer zich weer ongeveer 3 milimeter naar onder.
    Zou dit op een defecte zender duiden, maar de wijzer loopt wel iets op...

  • #2
    Dit probleem heb ik ook. De bosch garage heeft mee 2 tips gegeven oom de functie te proven.
    1. De temperatuur gever achter heeruit halen en de werstand (ohm) koud meten. dan de gever in heel warm water gooien en daarnaar snel weer meten. de weerstand moet dan naar beneden gaan.
    2. heel koort stroom an de aansluiting van de gever zeten dan moet de wijzer compleet naar boven gaan.

    Als deze twee functies juist werken is en kleine werstand op de achterkant van de olietemp.meter defekt. dit probleem heb ik noog niet opgelost. Ik zal de meter deze winter naar en VDO garage sturen.

    Wolli

    Comment


    • #3
      Dit probleem heb ik ook. De bosch garage heeft mee 2 tips gegeven oom de functie te proven.
      1. De temperatuur gever achter heeruit halen en de werstand (ohm) koud meten. dan de gever in heel warm water gooien en daarnaar snel weer meten. de weerstand moet dan naar beneden gaan.
      2. heel koort stroom an de aansluiting van de gever zeten dan moet de wijzer compleet naar boven gaan.

      Als deze twee functies juist werken is en kleine werstand op de achterkant van de olietemp.meter defekt. dit probleem heb ik noog niet opgelost. Ik zal de meter deze winter naar en VDO garage sturen.

      Wolli

      Comment


      • #4
        Dit probleem heb ik ook. De bosch garage heeft mee 2 tips gegeven oom de functie te proven.
        1. De temperatuur gever achter heeruit halen en de werstand (ohm) koud meten. dan de gever in heel warm water gooien en daarnaar snel weer meten. de weerstand moet dan naar beneden gaan.
        2. heel koort stroom an de aansluiting van de gever zeten dan moet de wijzer compleet naar boven gaan.

        Als deze twee functies juist werken is en kleine werstand op de achterkant van de olietemp.meter defekt. dit probleem heb ik noog niet opgelost. Ik zal de meter deze winter naar en VDO garage sturen.

        Wolli

        Comment


        • #5
          Hoi Mike, eigenlijk zou je de instrumenten moeten laten controleren door b.v. INFO Instruments, het is wel belangrijk dat de tempmeter betrouwbaar is. Als je de meter opstuurt altijd de gever (zender op het blok) meesturen. Hier passen ze de meter op aan.

          Mike weet het wel, maar voor de "nieuwelingen": de temperatuur komt bij een 912 vaak nauwelijks uit de hoek, pas bij hogere snelheden (én in de zomer) komt mijn meter pas in het midden. Sinds ik de regenplaat én originele luchtfilters (i.p.v. de open K&N luchtfilters) heb gemonteerd kan de motor s' zomers zijn warmte minder kwijt heb ik gemerkt.
          www.deklassieke912.nl

          Comment


          • #6
            Hoi Mike, eigenlijk zou je de instrumenten moeten laten controleren door b.v. INFO Instruments, het is wel belangrijk dat de tempmeter betrouwbaar is. Als je de meter opstuurt altijd de gever (zender op het blok) meesturen. Hier passen ze de meter op aan.

            Mike weet het wel, maar voor de "nieuwelingen": de temperatuur komt bij een 912 vaak nauwelijks uit de hoek, pas bij hogere snelheden (én in de zomer) komt mijn meter pas in het midden. Sinds ik de regenplaat én originele luchtfilters (i.p.v. de open K&N luchtfilters) heb gemonteerd kan de motor s' zomers zijn warmte minder kwijt heb ik gemerkt.
            www.deklassieke912.nl

            Comment


            • #7
              Hoi Mike, eigenlijk zou je de instrumenten moeten laten controleren door b.v. INFO Instruments, het is wel belangrijk dat de tempmeter betrouwbaar is. Als je de meter opstuurt altijd de gever (zender op het blok) meesturen. Hier passen ze de meter op aan.

              Mike weet het wel, maar voor de "nieuwelingen": de temperatuur komt bij een 912 vaak nauwelijks uit de hoek, pas bij hogere snelheden (én in de zomer) komt mijn meter pas in het midden. Sinds ik de regenplaat én originele luchtfilters (i.p.v. de open K&N luchtfilters) heb gemonteerd kan de motor s' zomers zijn warmte minder kwijt heb ik gemerkt.
              www.deklassieke912.nl

              Comment


              • #8
                Klopt, Marcel. Bij mijn auto staat de wijzer op bedrijfstemperatuur op ongeveer 1/3 uitslag. Wanneer ik lange tijd hard gereden heb (half uur 100-110mph) loopt de temperatuur op, soms zelfs tot 2/3 uitslag. Wanneer ik dan langzamer ga rijden kan de oliekoeler het weer bijbenen en zakt de temperatuur. Je zou verwachten dat de meter normaal op 1/2 zou staan maar volgens Piet Kraan is dit nooit het geval.
                Marcel V

                Comment


                • #9
                  Klopt, Marcel. Bij mijn auto staat de wijzer op bedrijfstemperatuur op ongeveer 1/3 uitslag. Wanneer ik lange tijd hard gereden heb (half uur 100-110mph) loopt de temperatuur op, soms zelfs tot 2/3 uitslag. Wanneer ik dan langzamer ga rijden kan de oliekoeler het weer bijbenen en zakt de temperatuur. Je zou verwachten dat de meter normaal op 1/2 zou staan maar volgens Piet Kraan is dit nooit het geval.
                  Marcel V

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎