gewoon even om te weten wie zijn juweeltje met wat reinigd zowel de lak, de chroom, motor, onderkant,zetels,ruiten, enz....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
???onderhouds producten???
Collapse
X
-
Hoi,
Toevallig dit weekend met de porscheclub bij Protech geweest in Oisterwijk. Om de beste haalbare glans te krijgen doen ze het volgende (in een notendop);
-reinigen met veel water voor verwijderen grof vuil
-velgen insmeren met velgenreiniger, in laten trekken/afspoelen
-lak reinigen met shampoo, zonder wax
-krasjes verwijderen met krasverwijderaar (zoals commandant, in 1 richting wrijven niet in het rond)
-teer/insecten verwijderen met bijbehorende middeltjes (wasbenzine/heet water, uiteraard niet gaan schuren)
-behandelde plekken nogmaals met ontvettende shampoo reinigen
-lak behandelen met beschermende laag
Voor elke stap heeft Protech (uiteraard) een apart middel, eigen merk. Belangrijkste tip was dat je nooit optimale glans krijgt als je de lak niet 100% reinigt.
De beschermende laag is bij Protech geen wax, want die laag breekt de glans meer dan bv speciale Protech of McGuire beschermlagen.
Veel werk? Je kunt het uitbesteden. De laatste laag die ze aanbrengen is dan jarenlang aanwezig. Zeker bij zwart (je ziet er alles op) en rood (vanwege ijzer/ferro/rode kleurstof het meest gevoelig voor verkleuring) toch te overwegen als je recent gespoten hebt. Grapje kost wel 600 tot 900 euro.
Succes!sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!
-
Hoi,
Toevallig dit weekend met de porscheclub bij Protech geweest in Oisterwijk. Om de beste haalbare glans te krijgen doen ze het volgende (in een notendop);
-reinigen met veel water voor verwijderen grof vuil
-velgen insmeren met velgenreiniger, in laten trekken/afspoelen
-lak reinigen met shampoo, zonder wax
-krasjes verwijderen met krasverwijderaar (zoals commandant, in 1 richting wrijven niet in het rond)
-teer/insecten verwijderen met bijbehorende middeltjes (wasbenzine/heet water, uiteraard niet gaan schuren)
-behandelde plekken nogmaals met ontvettende shampoo reinigen
-lak behandelen met beschermende laag
Voor elke stap heeft Protech (uiteraard) een apart middel, eigen merk. Belangrijkste tip was dat je nooit optimale glans krijgt als je de lak niet 100% reinigt.
De beschermende laag is bij Protech geen wax, want die laag breekt de glans meer dan bv speciale Protech of McGuire beschermlagen.
Veel werk? Je kunt het uitbesteden. De laatste laag die ze aanbrengen is dan jarenlang aanwezig. Zeker bij zwart (je ziet er alles op) en rood (vanwege ijzer/ferro/rode kleurstof het meest gevoelig voor verkleuring) toch te overwegen als je recent gespoten hebt. Grapje kost wel 600 tot 900 euro.
Succes!sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!
Comment
-
Hoi,
Toevallig dit weekend met de porscheclub bij Protech geweest in Oisterwijk. Om de beste haalbare glans te krijgen doen ze het volgende (in een notendop);
-reinigen met veel water voor verwijderen grof vuil
-velgen insmeren met velgenreiniger, in laten trekken/afspoelen
-lak reinigen met shampoo, zonder wax
-krasjes verwijderen met krasverwijderaar (zoals commandant, in 1 richting wrijven niet in het rond)
-teer/insecten verwijderen met bijbehorende middeltjes (wasbenzine/heet water, uiteraard niet gaan schuren)
-behandelde plekken nogmaals met ontvettende shampoo reinigen
-lak behandelen met beschermende laag
Voor elke stap heeft Protech (uiteraard) een apart middel, eigen merk. Belangrijkste tip was dat je nooit optimale glans krijgt als je de lak niet 100% reinigt.
De beschermende laag is bij Protech geen wax, want die laag breekt de glans meer dan bv speciale Protech of McGuire beschermlagen.
Veel werk? Je kunt het uitbesteden. De laatste laag die ze aanbrengen is dan jarenlang aanwezig. Zeker bij zwart (je ziet er alles op) en rood (vanwege ijzer/ferro/rode kleurstof het meest gevoelig voor verkleuring) toch te overwegen als je recent gespoten hebt. Grapje kost wel 600 tot 900 euro.
Succes!sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!
Comment
-
ericvdijen
ben laatst uitgebreid geinstrueerd door de eigenaar van een poetsbedrijf dat vooral klassiekers doet.
1. wagen goed afspuiten met ruim water. als je een hogedrukspuit gebruikt dan op behoorlijke afstand want anders krast het over de lak gespoten zand de lak.
2. als de wagen na het afspuiten gewassen moet worden dat nooit met een spons of zo doen maar met een nieuwe viscosedoek en met de zachts mogelijke shampoo (kan met of zonder was maar geen groene zeep of zo want dat laat een sluier achter)
3. shampoo weer afspuiten met ruim water.
4. met een soort silicone wisser het water van de auto vegen (ik heb zo'n ding en het werkt perfect)
5. de wagen droogrijden
6. eventueel laatste druppels verwijderen met een nieuwe, droge viscose doekje
7. wagen voorzien van een protectielaag, was of iets dat speciaal voor de lak van jouw wagen geschikt is, of verder niets aan doen als er in de shampoo was zat.
het wagentje blijft keurig en de lak krast niet; dik tevreden dus.
groet, eric
Comment
-
ericvdijen
ben laatst uitgebreid geinstrueerd door de eigenaar van een poetsbedrijf dat vooral klassiekers doet.
1. wagen goed afspuiten met ruim water. als je een hogedrukspuit gebruikt dan op behoorlijke afstand want anders krast het over de lak gespoten zand de lak.
2. als de wagen na het afspuiten gewassen moet worden dat nooit met een spons of zo doen maar met een nieuwe viscosedoek en met de zachts mogelijke shampoo (kan met of zonder was maar geen groene zeep of zo want dat laat een sluier achter)
3. shampoo weer afspuiten met ruim water.
4. met een soort silicone wisser het water van de auto vegen (ik heb zo'n ding en het werkt perfect)
5. de wagen droogrijden
6. eventueel laatste druppels verwijderen met een nieuwe, droge viscose doekje
7. wagen voorzien van een protectielaag, was of iets dat speciaal voor de lak van jouw wagen geschikt is, of verder niets aan doen als er in de shampoo was zat.
het wagentje blijft keurig en de lak krast niet; dik tevreden dus.
groet, eric
Comment
-
ericvdijen
ben laatst uitgebreid geinstrueerd door de eigenaar van een poetsbedrijf dat vooral klassiekers doet.
1. wagen goed afspuiten met ruim water. als je een hogedrukspuit gebruikt dan op behoorlijke afstand want anders krast het over de lak gespoten zand de lak.
2. als de wagen na het afspuiten gewassen moet worden dat nooit met een spons of zo doen maar met een nieuwe viscosedoek en met de zachts mogelijke shampoo (kan met of zonder was maar geen groene zeep of zo want dat laat een sluier achter)
3. shampoo weer afspuiten met ruim water.
4. met een soort silicone wisser het water van de auto vegen (ik heb zo'n ding en het werkt perfect)
5. de wagen droogrijden
6. eventueel laatste druppels verwijderen met een nieuwe, droge viscose doekje
7. wagen voorzien van een protectielaag, was of iets dat speciaal voor de lak van jouw wagen geschikt is, of verder niets aan doen als er in de shampoo was zat.
het wagentje blijft keurig en de lak krast niet; dik tevreden dus.
groet, eric
Comment
Comment