Vanavond mijn zoon naar de voetbaltraining gebracht en ineens valt het mij op dat als ik een scherpe bocht neem het olielampje gaat branden? De olie was net bijgevuld,maar desondanks heb ik toch nog maar even opnieuw gechecked. Keurig tot het streepje. Zou het kunnen dat bij een bocht de pomp net even zonder olie zit,of kan dat niet ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Olielampje brandt (soms)
Collapse
X
-
Je weet toch wel zeker dat het niet het lampje voor de bezinetank is? Bij mij brandt die ook regelmatig in een scherpe bocht ondaks dat er nog behoorlijk wat in de tank zit.
In welke klok zit het lampje dat je bedoeld?sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!
Comment
-
Oei, maar goed dat er nog "Novice" voor m'n naam staat! Ineens wordt me iets duidelijk.....zoveel benzine zat er ook niet meer in.
Het is de klok uiterst links (het grote rode lampje).
Wat een luxe! Zo zie je maar weer, ik wist niet eens dat we daar ook een lampje voor hebben.
Bedankt voor de tip !sigpic
Comment
-
Oei, maar goed dat er nog "Novice" voor m'n naam staat! Ineens wordt me iets duidelijk.....zoveel benzine zat er ook niet meer in.
Het is de klok uiterst links (het grote rode lampje).
Wat een luxe! Zo zie je maar weer, ik wist niet eens dat we daar ook een lampje voor hebben.
Bedankt voor de tip !sigpic
Comment
-
mv912
Een te lage oliedruk zie je aan het groene lampje op de temperatuurmeter. Deze kan soms gaan brande bij een stationair toerental wanneer de motor op temperatuur is. Hier hoef je volgens het instructieboekje niet wakker van te liggen.
De rode lamp is laadstroom en de grote lamp eronder is handrem. De handremlamp kan gaan branden als je tijdens het remmen een verschil in druk tussen voor en achter hebt (alleen bij een 2-krings remsysteem '68-'69).
Het groene lampje op de snelheidsmeter gaat branden bij ingeschakelde stadlichten.
Marcel V
Comment
-
mv912
Een te lage oliedruk zie je aan het groene lampje op de temperatuurmeter. Deze kan soms gaan brande bij een stationair toerental wanneer de motor op temperatuur is. Hier hoef je volgens het instructieboekje niet wakker van te liggen.
De rode lamp is laadstroom en de grote lamp eronder is handrem. De handremlamp kan gaan branden als je tijdens het remmen een verschil in druk tussen voor en achter hebt (alleen bij een 2-krings remsysteem '68-'69).
Het groene lampje op de snelheidsmeter gaat branden bij ingeschakelde stadlichten.
Marcel V
Comment
-
Arnoud
Ik heb nog geen studie gemaakt van wat waneer moet branden, echter een groen lampje bij te lage oliedruk en een rode bij te lage laadspanning lijkt mij niet juist. Moet dit niet net andersom zijn? Ik bedoel bij te lage laadspanning kan je prima verder rijden, bij te lage oliedruk lijkt mij doorrijden niet gezond.
PS: werkt het lampje van de handrem niet gewoon met een schakelaar op het handrem mechanisme/pook in de auto?
Groet,
Arnoud
Comment
-
Arnoud
Ik heb nog geen studie gemaakt van wat waneer moet branden, echter een groen lampje bij te lage oliedruk en een rode bij te lage laadspanning lijkt mij niet juist. Moet dit niet net andersom zijn? Ik bedoel bij te lage laadspanning kan je prima verder rijden, bij te lage oliedruk lijkt mij doorrijden niet gezond.
PS: werkt het lampje van de handrem niet gewoon met een schakelaar op het handrem mechanisme/pook in de auto?
Groet,
Arnoud
Comment
Comment