Announcement

Collapse
No announcement yet.

ontluchting benzinetank

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ontluchting benzinetank

Veel eigenaars van de vroege types van de 912, hebben wel eens gemerkt dat de garage af en toe behoorlijk naar benzine ruikt. Vaak zweet de benzinetank, na al die jaren is tank vaak aangetast (zie ook SEALEN TANK) Ook zijn de brandstofslangen vaak aan vervanging toe. De belangrijkste oorzaak is echter de open ontluchting van de tank. Ik heb alle onderdelen vernieuwd, maar het blijjft af en toe naar benzine ruiken uit de ontluchting. De latere types hebben een verbeterd ontluchtings systeem.

<center>
    </center>Rood latere systeem, blauw is vroege ontluchting
    www.deklassieke912.nl

Mhhhh ... niet echt last van met Barwaut's 912. Als er mee gereden is ruik je de benzinelucht nog een dag of twee, daarna is die lucht verdwenen (jammer eigenlijk, ik ben geen snuiver maar het ruikt best wel lekker )

Comment

Mhhhh ... niet echt last van met Barwaut's 912. Als er mee gereden is ruik je de benzinelucht nog een dag of twee, daarna is die lucht verdwenen (jammer eigenlijk, ik ben geen snuiver maar het ruikt best wel lekker )

Comment

Onze garage grenst aan de bijkeuken en keuken, zeg maar onder dezelfde kap. We lopen daar regelmatig naar binnen om wat te pakken, vandaar dat ik er misschien meer op let. Maar ja, een klassieker hoort naar olie en bezine te ruiken!
        www.deklassieke912.nl

Comment

Onze garage grenst aan de bijkeuken en keuken, zeg maar onder dezelfde kap. We lopen daar regelmatig naar binnen om wat te pakken, vandaar dat ik er misschien meer op let. Maar ja, een klassieker hoort naar olie en bezine te ruiken!
          www.deklassieke912.nl

Comment

Nu je het over benzine hebt, direct na het starten ruikt het in het motorcompartiment behoorlijk naar bezine. (Het starten gaat op zich verder probleemloos, dat wil zeggen; ik moet na het pompen met het gaspendaal wel 2 a 3 keer het contact omdraaien voor hij start.)
            Ik zie nergens natte benzineplekken. Wie weet waar die lucht vandaan zou kunnen komen?
            sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

Nu je het over benzine hebt, direct na het starten ruikt het in het motorcompartiment behoorlijk naar bezine. (Het starten gaat op zich verder probleemloos, dat wil zeggen; ik moet na het pompen met het gaspendaal wel 2 a 3 keer het contact omdraaien voor hij start.)
              Ik zie nergens natte benzineplekken. Wie weet waar die lucht vandaan zou kunnen komen?
              sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

dat pompen voor de start veroorzaakt waarschijnlijk de benzinedamp die, onverbrand want nog niet gestart, uit de carburateurs naar buiten stroomt. misschien wat minder pompen maar dan start ie weer lastiger.
                groet, eric

Comment

dat pompen voor de start veroorzaakt waarschijnlijk de benzinedamp die, onverbrand want nog niet gestart, uit de carburateurs naar buiten stroomt. misschien wat minder pompen maar dan start ie weer lastiger.
                  groet, eric

Comment

Kan het zo zijn dat je bij 'vol tanken' te vol kunt gaan? Dat er uiteindelijk via de ontluchting ook bezine kan 'overlopen'?

1966 Karmann Coupe

Comment

Kan het zo zijn dat je bij 'vol tanken' te vol kunt gaan? Dat er uiteindelijk via de ontluchting ook bezine kan 'overlopen'?

1966 Karmann Coupe

Comment

quote:Originally posted by Roma

De ontluchting zit als een soort zwanenhals boven het hoogste niveau van de tank, maar als je de uitgedroogde slangen ziet bij veel auto's kan ik me voorstellen dat er benzine lekt/verdampt als de tank te vol zit ...

@Ronald, Toen ik nog open K&N luchtfilters had, rook het in het achtercompartinent ook stevig naar benzine van een rit of starten. Ik moet zeggen dat dat met de originele luchtfilters een stuk minder is ...
                        www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Roma

De ontluchting zit als een soort zwanenhals boven het hoogste niveau van de tank, maar als je de uitgedroogde slangen ziet bij veel auto's kan ik me voorstellen dat er benzine lekt/verdampt als de tank te vol zit ...

@Ronald, Toen ik nog open K&N luchtfilters had, rook het in het achtercompartinent ook stevig naar benzine van een rit of starten. Ik moet zeggen dat dat met de originele luchtfilters een stuk minder is ...
                          www.deklassieke912.nl

Comment

weet er iemand of aan de onderkant van het swb systeem (de blauwe met de zwanenhals) ook nog een slang bevestigd dient te worden die naar buiten gevoerd wordt op de een of andere manier? Er komt nl. ook een overloopslangetje van de remvloeistof bij. Het lijkt me sterk mocht er remvloeistof overlopen dat deze gewoon in de koferbak terecht komt.
                            sigpic

Comment

even ter verduidelijking een plaatje erbij. Ik bedoel onderaan de buis waar deze de carrosserie ingaat boven de benzinetank.
                              sigpic

Comment

Working...
                              X