Announcement

Collapse
No announcement yet.

hevel voor handgas

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hevel voor handgas

Mijn vraag voor vandaag.

Ik heb links en rechts (van de handrem) 2 hendels zitten.
    De rechtse voor de verwarming, maar waar is in hemelsnaam de linkse voor.
    Handrem uit elkaar gehaald en ik word er niet wijzer van. Het zou een hevel voor handgas zijn.
    Wie weet hoe het werkt en hoe en waar het aan vast zit.

Linker is handgas. Als het goed is is er een plastic 'stikje' die om de gaskabel (van gaspendaal naar de motor) zit. Trek je de hendel omhoog dan gaat je gaspendaal iets naar beneden (en geef je dus gas, zodat je stationair bij een koude motor omhoog kunt brengen). Als het niet werkt is het plastic 'stikje' van de gaskabel af. Uit eigen ervaring weet ik dat het heel lang kan duren voordat je het weer gemaakt hebt. Ik heb het uiteindelijk niet voor elkaar gekregen nadat ik het (per ongeluk) had gesloopt (Erpa wel).
    Porsche 911 | 1968

Comment

Linker is handgas. Als het goed is is er een plastic 'stikje' die om de gaskabel (van gaspendaal naar de motor) zit. Trek je de hendel omhoog dan gaat je gaspendaal iets naar beneden (en geef je dus gas, zodat je stationair bij een koude motor omhoog kunt brengen). Als het niet werkt is het plastic 'stikje' van de gaskabel af. Uit eigen ervaring weet ik dat het heel lang kan duren voordat je het weer gemaakt hebt. Ik heb het uiteindelijk niet voor elkaar gekregen nadat ik het (per ongeluk) had gesloopt (Erpa wel).
      Porsche 911 | 1968

Comment

Hierbij een fotot'je van het plastic heveltje (zoals het dus officieel heet)

Porsche 911 | 1968

Comment

Hierbij een fotot'je van het plastic heveltje (zoals het dus officieel heet)

Porsche 911 | 1968

Comment

Heej is dat het zeg...Ik vermoedde al zoiets, omdat inderdaad de gaskabel er naast hangt.
            Kan je mij uitleggen hoe het vast zit dan?

Comment

Heej is dat het zeg...Ik vermoedde al zoiets, omdat inderdaad de gaskabel er naast hangt.
              Kan je mij uitleggen hoe het vast zit dan?

Comment

Ik weet het niet zeker, maar je ziet rechts een sleuf en ik denk dat daar de kabel doorheen moet. Dit is (bijna) niet te zien als je je handrem los haalt.

Porsche 911 | 1968

Comment

Ik weet het niet zeker, maar je ziet rechts een sleuf en ik denk dat daar de kabel doorheen moet. Dit is (bijna) niet te zien als je je handrem los haalt.

Porsche 911 | 1968

Comment

Ik heb de gehele handremzooi er uit liggen en er ligt inderdaad een kabel van het gas. Welke kabel bedoel jij dan?

Comment

Ik heb de gehele handremzooi er uit liggen en er ligt inderdaad een kabel van het gas. Welke kabel bedoel jij dan?

Comment

En zou dit een extra optie geweest zijn dan?

Comment

Comment

quote:Originally posted by Mike

Dat vroeg ik me ook net af. Ik heb maar 1 hendel (verwarming). Gisteren eindelijk het boek binnengekregen waarin ik dit terug zou kunnen vinden (zeg maar de 912 bijbel). Zie ook "The 911 & 912 Porsche, a restorer’s guide to authenticity" dr. B. Johnson, ISBN 0-929758-00-5. Ik zoek het voor je op.
                            sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

quote:Originally posted by Mike

Dat vroeg ik me ook net af. Ik heb maar 1 hendel (verwarming). Gisteren eindelijk het boek binnengekregen waarin ik dit terug zou kunnen vinden (zeg maar de 912 bijbel). Zie ook "The 911 & 912 Porsche, a restorer’s guide to authenticity" dr. B. Johnson, ISBN 0-929758-00-5. Ik zoek het voor je op.
                              sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

Working...
                              X