Announcement

Collapse
No announcement yet.

verlagen 912

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • verlagen 912

    Ik ben bezig met het verlagen van mijn 912. Heeft iemand wat gegevens tot hoever acceptabel is, wie wil voor mijn zijn auto meten en me doorgeven wat de afstand is gemeten vanuit het hart van het wiel tot aan de spatbordrand. Dit liefst voor en achter meten, en wat de nadelen van deze rijhoogte zijn. De handelingen om dit te doen zijn me bekend, ik zou graag wat ervaring willen hebben tot hoever je kunt gaan.

    Richard

    Richard

  • #2






    De 911 was destijds lager afgesteld, waarschijnlijk om marketing technische redenen, verschil moest er zijn.

    Zoals je ziet in deze bovenstaande gegevens is dat de hoek van de achterste torsievering van de 911 niet in verhouding staat tot de hoek van de 912, dit heeft te maken met het het feit dat de 911 dikkere (lees stuggere) torsiestaven had.
    www.deklassieke912.nl

    Comment


    • #3






      De 911 was destijds lager afgesteld, waarschijnlijk om marketing technische redenen, verschil moest er zijn.

      Zoals je ziet in deze bovenstaande gegevens is dat de hoek van de achterste torsievering van de 911 niet in verhouding staat tot de hoek van de 912, dit heeft te maken met het het feit dat de 911 dikkere (lees stuggere) torsiestaven had.
      www.deklassieke912.nl

      Comment


      • #4
        Naast de technische kant van verlagen heb je natuurlijk ook nog andere aspecten;
        -originaliteit (maar afwijken van originele specificaties is anderzijds ook juist weer origineel)
        -is het praktisch (met al die [xx(][B)][}] drempels in nederland)
        -esthetisch; tot hoe ver blijft het mooi
        -en uiteraard moet je je afvragen hoe het rijdt.

        Mijn ervaring is niet met een 912 maar met een Lancia Fulvia Coupe uit '72. Die was zo ver verlaagd dat ik bijna vierkant door de bocht kon, dus in het begin erg leuk. Maar na wat langere ritten dacht ik er echt anders over. De leukste ritten zijn toch over weggetjes die vaak minder strak asfalt hebben. Afremmen tot bijna stilstand bij drempels, stevig schokken van de auto bij beton-wegen etc.
        Mijn tip; ga niet tot het uiterste. Tenzij; je alleen op de racebaan gaat rijden.

        Succes!

        Ronald B.
        sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

        Comment


        • #5
          Naast de technische kant van verlagen heb je natuurlijk ook nog andere aspecten;
          -originaliteit (maar afwijken van originele specificaties is anderzijds ook juist weer origineel)
          -is het praktisch (met al die [xx(][B)][}] drempels in nederland)
          -esthetisch; tot hoe ver blijft het mooi
          -en uiteraard moet je je afvragen hoe het rijdt.

          Mijn ervaring is niet met een 912 maar met een Lancia Fulvia Coupe uit '72. Die was zo ver verlaagd dat ik bijna vierkant door de bocht kon, dus in het begin erg leuk. Maar na wat langere ritten dacht ik er echt anders over. De leukste ritten zijn toch over weggetjes die vaak minder strak asfalt hebben. Afremmen tot bijna stilstand bij drempels, stevig schokken van de auto bij beton-wegen etc.
          Mijn tip; ga niet tot het uiterste. Tenzij; je alleen op de racebaan gaat rijden.

          Succes!

          Ronald B.
          sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

          Comment


          • #6
            Ronald, mijn 912 is verlaagd naar de specificaties van een 911. Het rijdt echt super en je hebt veel meer het idee dat je de auto echt letterlijk in de hand hebt. Tevens verbetert het bochtengedrag, de auto helt minder over en gaat "strak" om de hoek. Voor de 911 zal dit heel zeker van belang zijn ivm de pk-sterkere motor. Op de drempels heb ik tot nu toe geen problemen ondervonden. De bak en/of het carter hebben nooit het wegdek geraakt. Dan is er nog het visuele aspect, het ziet er toch net iets sportiever uit en dat mag wel, het is per slot van rekening toch een PORSCHE !!! en geen gemotoriseerde winkelkar waar je in rijdt.
            met groet, Ruud

            Comment


            • #7
              Ronald, mijn 912 is verlaagd naar de specificaties van een 911. Het rijdt echt super en je hebt veel meer het idee dat je de auto echt letterlijk in de hand hebt. Tevens verbetert het bochtengedrag, de auto helt minder over en gaat "strak" om de hoek. Voor de 911 zal dit heel zeker van belang zijn ivm de pk-sterkere motor. Op de drempels heb ik tot nu toe geen problemen ondervonden. De bak en/of het carter hebben nooit het wegdek geraakt. Dan is er nog het visuele aspect, het ziet er toch net iets sportiever uit en dat mag wel, het is per slot van rekening toch een PORSCHE !!! en geen gemotoriseerde winkelkar waar je in rijdt.
              met groet, Ruud

              Comment


              • #8
                Persoonlijk vind ik de Porsche 912 ook te hoog op zijn poten staan. Ik heb 2 jaar geleden mijn auto op de originele hoogte laten brengen, geen gezicht (wél origineel) Binnenkort laat ik mijn auto ook op de 911 hoogte brengen. De voorzijde is gemakkelijk, sleutel 19 en draaien aan 2 moeren (met beleid) Maar de achterzijde is een ander verhaal, dit durf ik niet zelf, dit moet o.a. met een gradenboog en is specialistenwerk. We hebben het hier ook over gehad op de tech session op onze meeting bij CPR Porsche Almere.
                Ook moet de auto na het verlagen opnieuw uitgelijnd worden!
                www.deklassieke912.nl

                Comment


                • #9
                  Persoonlijk vind ik de Porsche 912 ook te hoog op zijn poten staan. Ik heb 2 jaar geleden mijn auto op de originele hoogte laten brengen, geen gezicht (wél origineel) Binnenkort laat ik mijn auto ook op de 911 hoogte brengen. De voorzijde is gemakkelijk, sleutel 19 en draaien aan 2 moeren (met beleid) Maar de achterzijde is een ander verhaal, dit durf ik niet zelf, dit moet o.a. met een gradenboog en is specialistenwerk. We hebben het hier ook over gehad op de tech session op onze meeting bij CPR Porsche Almere.
                  Ook moet de auto na het verlagen opnieuw uitgelijnd worden!
                  www.deklassieke912.nl

                  Comment


                  • #10
                    quote:Originally posted by ruud-IGSC

                    Ronald, mijn 912 is verlaagd naar de specificaties van een 911.
                    met groet, Ruud
                    Met de puzzellrit van zaterdag waren mooi de verschillen te zien. Inderdaad, "standje" 911 is een mooie hoogte. Zelfs iets lager (die ene witte, was die niet van Alex?) stond er erg mooi bij.

                    Een aspect om rekening mee te houden, zowel esthetisch als technisch; op welke velgen (breedte) staat je auto, en is 'tie eventueel verbreed. Mijn velgen (Fuchs) achter staan iets breder door een tussenring. Ik schat in dat ik niet veel kan verlagen zonder dat ik bij drempels banden tegen de binnenkant mijn spatborden krijg. Door het verbreden heb ik ook niet zo de behoefte te verlagen, staat best mooi zo.
                    sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

                    Comment


                    • #11
                      quote:Originally posted by ruud-IGSC

                      Ronald, mijn 912 is verlaagd naar de specificaties van een 911.
                      met groet, Ruud
                      Met de puzzellrit van zaterdag waren mooi de verschillen te zien. Inderdaad, "standje" 911 is een mooie hoogte. Zelfs iets lager (die ene witte, was die niet van Alex?) stond er erg mooi bij.

                      Een aspect om rekening mee te houden, zowel esthetisch als technisch; op welke velgen (breedte) staat je auto, en is 'tie eventueel verbreed. Mijn velgen (Fuchs) achter staan iets breder door een tussenring. Ik schat in dat ik niet veel kan verlagen zonder dat ik bij drempels banden tegen de binnenkant mijn spatborden krijg. Door het verbreden heb ik ook niet zo de behoefte te verlagen, staat best mooi zo.
                      sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

                      Comment


                      • #12
                        Ronald, je bedoeld waarschijnlijk de 912 van Ernst

                        Comment


                        • #13
                          Ronald, je bedoeld waarschijnlijk de 912 van Ernst

                          Comment


                          • #14
                            Is dat die met zwarte belettering aan de zijkant? Die bedoel ik.
                            sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

                            Comment


                            • #15
                              Is dat die met zwarte belettering aan de zijkant? Die bedoel ik.
                              sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

                              Comment

                              Working...
                              X