Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ding tussen de benzineslang?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ding tussen de benzineslang?

912-ers,

Er zit bij mijn 912 een soort regelaar tussen de benzineslang met stand 1 t/m 5. Is dit gebruikelijk en waar dient het voor? Het is overigens een Amerikaanse uitvoering.

Groet Jochem

Het zegt mij niets Jochem, heb je misschien een fotootje? Waar zit het precies, in de bagageruimte, in de motorruimte?
    Groet, Marcel
    www.deklassieke912.nl

Comment

Het zegt mij niets Jochem, heb je misschien een fotootje? Waar zit het precies, in de bagageruimte, in de motorruimte?
      Groet, Marcel
      www.deklassieke912.nl

Comment

Het zit in de motorruimte. Ik zal een foto maken.

Comment

Het zit in de motorruimte. Ik zal een foto maken.

Comment

Jochum,dit is een benzinedrukregelaar,deze zat bij mij ook tussen de benzinepomp en carbs.Je ziet ze vaker bij amerikaanse auto's.Het kan evt overlopen van de carbs voorkomen als de benzinepompdruk te hoog wordt.Ik vraag me af of het ding echt zin heeft,ik heb 'm er tussenuit gehaald,het is ook niet origineel.De motor loopt verder ok.

Comment

Jochum,dit is een benzinedrukregelaar,deze zat bij mij ook tussen de benzinepomp en carbs.Je ziet ze vaker bij amerikaanse auto's.Het kan evt overlopen van de carbs voorkomen als de benzinepompdruk te hoog wordt.Ik vraag me af of het ding echt zin heeft,ik heb 'm er tussenuit gehaald,het is ook niet origineel.De motor loopt verder ok.

Comment

Ik ken die dingen niet. Ben wél benieuwd, dus graag een fotootje...
                Groeten, Marcel.
                www.deklassieke912.nl

Comment

Ik ken die dingen niet. Ben wél benieuwd, dus graag een fotootje...
                  Groeten, Marcel.
                  www.deklassieke912.nl

Comment

Hierbij de foto's. Ik heb het regulator inmiddels verwijderd en de 912 loopt nog steeds als een zonnetje. Ik denk dus dat het (bijna) geen functie had.

Groet Jochem

Comment

Hierbij de foto's. Ik heb het regulator inmiddels verwijderd en de 912 loopt nog steeds als een zonnetje. Ik denk dus dat het (bijna) geen functie had.

Groet Jochem

Comment

Hey Jochem,

De standaard membraanpompjes die in de 912 ingebouwd werden voorzien waarschijnlijk niet meer druk dan de carburateur verbruiken kan , maar bij elektrische benzinepompjes kan de druk veel hoger liggen waardoor het naaldventiel van de vlotterkamer in de carburateur het begeeft met alle gevolgen nadien.
                        Bij elektrische pompjes wordt er waarschijnlijk ook een drukregelaar ingebouwd.
                        Porsche 912 '67

Comment

Hey Jochem,

De standaard membraanpompjes die in de 912 ingebouwd werden voorzien waarschijnlijk niet meer druk dan de carburateur verbruiken kan , maar bij elektrische benzinepompjes kan de druk veel hoger liggen waardoor het naaldventiel van de vlotterkamer in de carburateur het begeeft met alle gevolgen nadien.
                          Bij elektrische pompjes wordt er waarschijnlijk ook een drukregelaar ingebouwd.
                          Porsche 912 '67

Comment

Bedankt voor de info heren! Weer wat geleerd ...
                            www.deklassieke912.nl

Comment

Bedankt voor de info heren! Weer wat geleerd ...
                              www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                              X