Announcement

Collapse
No announcement yet.

ruitenwisser achter en deurslot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ruitenwisser achter en deurslot

Nou mij eerste vraag is of iemand weet waar de knop (en wat voor knop) zit van de achterruitenwisser.
    In het dashboard heb ik mistlamp, sigaretten aantsteker en de achterruitenwisserknop zitten.

Het slot van de linkerportier kan ik niet met de sleutel in het slot draaien. rechts werkt het wel.
    Iemand een idee?

Mike,
    Vwb dat slot, draait de cilinder wel of ook niet? Draait de cilinder wel dan ligt het aan 't mechanisme, kwestie van bekleding demonteren en kijken wat er mis (los) is. Draait de cilinder niet, klink demonteren en cilinder nakijken. Mogelijk is er iets vreemds in terecht gekomen wat de cilinder blokkeert. Om het (voorlopig) op te lossen kun je natuurlijk de cilinders omwisselen. Je opent dan de linkerdeur met de sleutel en de rechterdeur van binnen uit!
    Succes en groet, Ruud

Comment

Mike,
      Vwb dat slot, draait de cilinder wel of ook niet? Draait de cilinder wel dan ligt het aan 't mechanisme, kwestie van bekleding demonteren en kijken wat er mis (los) is. Draait de cilinder niet, klink demonteren en cilinder nakijken. Mogelijk is er iets vreemds in terecht gekomen wat de cilinder blokkeert. Om het (voorlopig) op te lossen kun je natuurlijk de cilinders omwisselen. Je opent dan de linkerdeur met de sleutel en de rechterdeur van binnen uit!
      Succes en groet, Ruud

Comment

Mike, je vraagt of iemand weet waar de knop van de achterruitenwisser zit? In je daarop volgende regel staat het antwoord; " In het dashboard heb ik ........................en achterruitenwisserknop zitten". !!!!
        Mogelijk ligt dit aan het feit dat je rechts moet instappen, ik heb dit zelf ook eens gehad met een rechts-gestuurde auto. Zat ik aan de raamslinger te schakelen!!!
        Kan beuren, met groet, Ruud

Comment

Mike, je vraagt of iemand weet waar de knop van de achterruitenwisser zit? In je daarop volgende regel staat het antwoord; " In het dashboard heb ik ........................en achterruitenwisserknop zitten". !!!!
          Mogelijk ligt dit aan het feit dat je rechts moet instappen, ik heb dit zelf ook eens gehad met een rechts-gestuurde auto. Zat ik aan de raamslinger te schakelen!!!
          Kan beuren, met groet, Ruud

Comment

hahahahahahhahaha jajajaj ik zag het.
            Dat is dus de achterruit verwarming, mistverlichting en sigarettengedoe.

Over het cilindergedeelte. Nee draait niet mee. Ik zal dit van de week eens gaan demonteren.

Comment

hahahahahahhahaha jajajaj ik zag het.
              Dat is dus de achterruit verwarming, mistverlichting en sigarettengedoe.

Over het cilindergedeelte. Nee draait niet mee. Ik zal dit van de week eens gaan demonteren.

Comment

Je schijnt die cilindersloten te kunnen aanpassen zodat je weer één sleutel voor je beide sloten kunt gebruiken, zie DIT ARTIKEL

www.deklassieke912.nl

Comment

Je schijnt die cilindersloten te kunnen aanpassen zodat je weer één sleutel voor je beide sloten kunt gebruiken, zie DIT ARTIKEL

www.deklassieke912.nl

Comment

Hee Marcel,

Was even vergeten mede te delen dat ik beide sloten er af had gehaald.
                    Maatje van mij heeft deze in de WD 40 gelegd en daarna goed schoongemaakt. Werkt als nieuw.
                    wat ik verder nogw as tegen gekomen is dat de parkeerlichten beide brandden als ik de knipperlichthendel omhaalde.
                    Bleek dat men de bedrading had doorgeschakeld. Dit er dus weer af gehaald en het werkt weer.
                    Handremverlichting werkte niet meer.
                    Handrem er af gehaald en gedemonteerd. Blijkt een sleepcontact te zijn afgebroken. Deze wordt weer gerepareerd.

Comment

Hee Marcel,

Was even vergeten mede te delen dat ik beide sloten er af had gehaald.
                      Maatje van mij heeft deze in de WD 40 gelegd en daarna goed schoongemaakt. Werkt als nieuw.
                      wat ik verder nogw as tegen gekomen is dat de parkeerlichten beide brandden als ik de knipperlichthendel omhaalde.
                      Bleek dat men de bedrading had doorgeschakeld. Dit er dus weer af gehaald en het werkt weer.
                      Handremverlichting werkte niet meer.
                      Handrem er af gehaald en gedemonteerd. Blijkt een sleepcontact te zijn afgebroken. Deze wordt weer gerepareerd.

Comment

Waar dat spul al niet goed voor is !!! Doe er wel nog een druppeltje naaimachine-olie in als de wd40 eruit is.
                        Succes en groet, Ruud

Comment

Waar dat spul al niet goed voor is !!! Doe er wel nog een druppeltje naaimachine-olie in als de wd40 eruit is.
                          Succes en groet, Ruud

Comment

WD40 nog nooit van gehoord. Handige tip.
                            Porsche 911 | 1968

Comment

WD40 nog nooit van gehoord. Handige tip.
                              Porsche 911 | 1968

Comment

Working...
                              X