Announcement

Collapse
No announcement yet.

stoterstangbussen 912 uit 1966

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• stoterstangbussen 912 uit 1966

In mijn porsche 912 motor lekken de stoterstangbussen bij de aansluiting van de koppen. Nu heb ik bij de onderdelen van de vw lucht gekoelde motor (bv kever) gezien dat er teleskopische bussen zijn die je in kan schuiven en vervolgens tussen het blok en de kop kunt plaatsen. Deze bussen worden dan uitgedrukt door een veer. Het voordeel hierbij is dat je de motor niet hoeft uit te bouwen en ook de koppen niet hoeft te verwijderen. Vraag:zijn deze bussen er ook voor de 356/912 motor of kun je de stoterstang bussen van de vw motor ook gebruiken.

mvgr
    Brian

hoi Brian,
    of er telescooppijpjes voor onze wagens bestaan of dat die van VW passen weet ik niet maar ik wil er wel op wijzen dat je, ongeacht of een van de twee past, je de zaak toch los zult moeten halen om de oude pijpjes te verwijderen. als je de tuimelaars los hebt om zo de stoterstangen te verwijderen heb je al zoveel gedemonteerd dat je de kop ook bijna kunt verwijderen; kun je alles eens goed nakijken en schoonmaken en kun je gewone pijpjes monteren.
    groet, eric

Comment

hoi Brian,
      of er telescooppijpjes voor onze wagens bestaan of dat die van VW passen weet ik niet maar ik wil er wel op wijzen dat je, ongeacht of een van de twee past, je de zaak toch los zult moeten halen om de oude pijpjes te verwijderen. als je de tuimelaars los hebt om zo de stoterstangen te verwijderen heb je al zoveel gedemonteerd dat je de kop ook bijna kunt verwijderen; kun je alles eens goed nakijken en schoonmaken en kun je gewone pijpjes monteren.
      groet, eric

Comment

Deze uitschuifbare buizen zijn o.a. te koop bij www.stoddard.com onder nummer NLA.105.231.00 compleet met seals. Misschien ook te koop bij pelican parts of performance products.
        Ik heb de standaard buizen gekocht bij BAS Ahnendorp. (616.105.231.00)Let wel op dat er verschillende typen/kleuren van de seals in omloop zijn en ik meen dat de blauwe de originele zijn en ook het beste afdichten. Echter, de buizen kunnen altijd nog iets lekken.
        Marcel V

Comment

Deze uitschuifbare buizen zijn o.a. te koop bij www.stoddard.com onder nummer NLA.105.231.00 compleet met seals. Misschien ook te koop bij pelican parts of performance products.
          Ik heb de standaard buizen gekocht bij BAS Ahnendorp. (616.105.231.00)Let wel op dat er verschillende typen/kleuren van de seals in omloop zijn en ik meen dat de blauwe de originele zijn en ook het beste afdichten. Echter, de buizen kunnen altijd nog iets lekken.
          Marcel V

Comment

Working...
          X