Vandaag een rit gemaakt naar Deurne, waar bij fa. van Kessel een doos zou staan met 10-tallen gordels. Wie weet zit er wat tussen voor mijn 68-er. Terplekke (tussen een aantal opzichtige en gespoilerde Porsches) stonden enkele coupe's en een Targa van voor 1973, zodat ik eens kon kijken wat er origineel in hoort te zitten. Dat viel tegen; alle 4 hadden ze verschillende setjes!
Eerst maar eens in de doos gezocht; al snel vond ik labels met 1968, mijn bouwjaar![
] En na nog wat zoeken en vragen had ik uiteindelijk een complete set samengesteld, in keurige staat.[8D]
Bij het passen gaf een 72-er Targa-beziter me de aanwijzing hoe te monteren; het is een set die deels op de stoel(rail) gemonteerd wordt. Onder een daar los staande bestuurdersstoel van mijn type liet hij me de 2 boutjes zien die passen bij de gaatjes van de beugeltjes. Leek me een koud kunstje.[
]
Meteen ook maar een setje achtergordels meegenomen. Van een later bouwjaar, die maken mijn kinderen namelijk niet zo snel per ongeluk open onder het spelen.
Thuis gekomen meteen aan het sleutelen gegaan. Achter zaten ze er zo in, maar voor is een ander verhaal: de boutjes zitten er wel, maar er is geen plaats voor het beugeltje, zo lijkt het. Op die plek zit al een ander beugeltje, waarmee de rugleuning vast blijft zitten en niet naar voren klapt. Misschien dat het beugeltje van de gordel dezelfde werking heeft, maar dat is lastig te proberen. Het beugeltje op de stoel zit namelijk geklonken. Ik zou het uit moeten boren, maar durf het niet meteen te doen want straks past het niet.
Zie foto; het beugeltje heeft 2 gaatjes die corresponderen met de 2 boutjes rechts onderin.
Wie heeft er ervaring met dit type gordels (3-punts)? Ik vermoed dat het gordels zijn voor latere types, de long-wheel-base. Zijn ze wel te monteren op mijn (wellicht uit 67-er onderdelen opgeboude 1968-er S-W-B stoelen?[?][?][?]
Eerst maar eens in de doos gezocht; al snel vond ik labels met 1968, mijn bouwjaar
Bij het passen gaf een 72-er Targa-beziter me de aanwijzing hoe te monteren; het is een set die deels op de stoel(rail) gemonteerd wordt. Onder een daar los staande bestuurdersstoel van mijn type liet hij me de 2 boutjes zien die passen bij de gaatjes van de beugeltjes. Leek me een koud kunstje.[

Meteen ook maar een setje achtergordels meegenomen. Van een later bouwjaar, die maken mijn kinderen namelijk niet zo snel per ongeluk open onder het spelen.
Thuis gekomen meteen aan het sleutelen gegaan. Achter zaten ze er zo in, maar voor is een ander verhaal: de boutjes zitten er wel, maar er is geen plaats voor het beugeltje, zo lijkt het. Op die plek zit al een ander beugeltje, waarmee de rugleuning vast blijft zitten en niet naar voren klapt. Misschien dat het beugeltje van de gordel dezelfde werking heeft, maar dat is lastig te proberen. Het beugeltje op de stoel zit namelijk geklonken. Ik zou het uit moeten boren, maar durf het niet meteen te doen want straks past het niet.
Zie foto; het beugeltje heeft 2 gaatjes die corresponderen met de 2 boutjes rechts onderin.
Wie heeft er ervaring met dit type gordels (3-punts)? Ik vermoed dat het gordels zijn voor latere types, de long-wheel-base. Zijn ze wel te monteren op mijn (wellicht uit 67-er onderdelen opgeboude 1968-er S-W-B stoelen?[?][?][?]

Comment