Announcement

Collapse
No announcement yet.

Big bore kit of standaard?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Big bore kit of standaard?

Bij de aankoopkeuring van mijn auto bleek dat 1 cilinder te weinig compressie had. Daar de motor voor de rest goed en rustig liep werd dit ingeschat als een verbrande klep, een reparatie van +/- €1000. Dus na overleg met de klant heb ik de auto met een korting van €1000,- gekocht.

Maar zoals het vaak gaat bij auto's van 40 jaar, blijkt het euvel toch wat anders te zijn. Eén van de zuigers had een gebroken zuigerveer, er miste een stukje maar dat is waarschijnlijk gelijk door de uitlaat naar buiten geblazen. Maar zoals jullie zullen begrijpen wordt de reparatie een stuk duurder als waar ik van te voren rekening mee hield [xx(][V]. De kop en kleppen bleken overigens prima in orde te zijn.

Ik sta dus nu voor de keuze, welke cilinders en zuigers moet ik laten plaatsen, ga ik voor de Big bore kit of hou ik het bij een standaard set? Er bleek overigens een Big bore kit op te zitten.

ERPA maakt van de hele reparatie foto's, zodra ik alles heb zal ik een reparatie verslag op deze site plaatsen.

Ik ga nu maar even stilletjes in een hoekje deze pijn verwerken

PS: heeft iemand nog een goed tweedehands set (standaard of Big bore)?

Groet,
    Arnoud

Geen 2de hands kopen Arnoud, dat is mijn persoonlijke mening. Je weet immers nooit waarom ze op de 2de hands markt zijn gekomen. Nu de motor toch open ligt, moet je m.i. gaan voor zekerheid en kwaliteit. Een aantal forumleden (Mart, Sander e.a) hebben Big bore cilinders van Shasta. Die cilinders zijn i.p. beter als de originele Mahle cilinders. In prijs maakt het niet veel uit.

Zie ook DEZE TOPIC

Je kunt ook je onderdelen laten reviseren (en big bore cilinders kopen) bij BAS AHNENDORP Dan kan Paul van ERPA je motor weer in elkaar zetten. Paul heeft wel ervaring met Ahnendorp.

www.deklassieke912.nl

Comment

Geen 2de hands kopen Arnoud, dat is mijn persoonlijke mening. Je weet immers nooit waarom ze op de 2de hands markt zijn gekomen. Nu de motor toch open ligt, moet je m.i. gaan voor zekerheid en kwaliteit. Een aantal forumleden (Mart, Sander e.a) hebben Big bore cilinders van Shasta. Die cilinders zijn i.p. beter als de originele Mahle cilinders. In prijs maakt het niet veel uit.

Zie ook DEZE TOPIC

Je kunt ook je onderdelen laten reviseren (en big bore cilinders kopen) bij BAS AHNENDORP Dan kan Paul van ERPA je motor weer in elkaar zetten. Paul heeft wel ervaring met Ahnendorp.

www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel, onderdelen laten reviseren? Ik heb nog steeds de hoop dat het bij cilinders en zuigers blijft. Vandaag of morgen krijg ik een voorstel van Paul, ik zal je input zeker meenemen in mijn keuze.

Ik hou je op de hoogte.

Thanks!
        Arnoud

Comment

Marcel, onderdelen laten reviseren? Ik heb nog steeds de hoop dat het bij cilinders en zuigers blijft. Vandaag of morgen krijg ik een voorstel van Paul, ik zal je input zeker meenemen in mijn keuze.

Ik hou je op de hoogte.

Thanks!
          Arnoud

Comment

Zeker een set met extra inhoud nemen (dus 1780 ipv 1600 cc).
            Je merkt het wel degelijk...

Comment

Zeker een set met extra inhoud nemen (dus 1780 ipv 1600 cc).
              Je merkt het wel degelijk...

Comment

Kwam deze aanbieder tegen op de Duitse Ebay.

1966 Karmann Coupe

Comment

Kwam deze aanbieder tegen op de Duitse Ebay.

1966 Karmann Coupe

Comment

Gisteren mijn auto opgehaald, hij rijdt weer als en zonnetje. Hieronder vind je een kleine fotoreportage van de deelrevisie:

Getest en al is de motor klaar om weer ingebouwd te worden.

Comment

Gisteren mijn auto opgehaald, hij rijdt weer als en zonnetje. Hieronder vind je een kleine fotoreportage van de deelrevisie:

Getest en al is de motor klaar om weer ingebouwd te worden.

Comment

Mijn auto is dus klaar en ik zal dus aankomende zaterdag voor het eerst aan de meeting deelnemen []

Ik zie jullie zaterdag!

Groet,
                        Arnoud

Comment

Mijn auto is dus klaar en ik zal dus aankomende zaterdag voor het eerst aan de meeting deelnemen []

Ik zie jullie zaterdag!

Groet,
                          Arnoud

Comment

Working...
                          X