Bij de aankoopkeuring van mijn auto bleek dat 1 cilinder te weinig compressie had. Daar de motor voor de rest goed en rustig liep werd dit ingeschat als een verbrande klep, een reparatie van +/- €1000. Dus na overleg met de klant heb ik de auto met een korting van €1000,- gekocht.
Maar zoals het vaak gaat bij auto's van 40 jaar, blijkt het euvel toch wat anders te zijn. Eén van de zuigers had een gebroken zuigerveer, er miste een stukje maar dat is waarschijnlijk gelijk door de uitlaat naar buiten geblazen. Maar zoals jullie zullen begrijpen wordt de reparatie een stuk duurder als waar ik van te voren rekening mee hield [xx(][V]. De kop en kleppen bleken overigens prima in orde te zijn.
Ik sta dus nu voor de keuze, welke cilinders en zuigers moet ik laten plaatsen, ga ik voor de Big bore kit of hou ik het bij een standaard set? Er bleek overigens een Big bore kit op te zitten.
ERPA maakt van de hele reparatie foto's, zodra ik alles heb zal ik een reparatie verslag op deze site plaatsen.
Ik ga nu maar even stilletjes in een hoekje deze pijn verwerken
PS: heeft iemand nog een goed tweedehands set (standaard of Big bore)?
Groet,
Arnoud
Maar zoals het vaak gaat bij auto's van 40 jaar, blijkt het euvel toch wat anders te zijn. Eén van de zuigers had een gebroken zuigerveer, er miste een stukje maar dat is waarschijnlijk gelijk door de uitlaat naar buiten geblazen. Maar zoals jullie zullen begrijpen wordt de reparatie een stuk duurder als waar ik van te voren rekening mee hield [xx(][V]. De kop en kleppen bleken overigens prima in orde te zijn.
Ik sta dus nu voor de keuze, welke cilinders en zuigers moet ik laten plaatsen, ga ik voor de Big bore kit of hou ik het bij een standaard set? Er bleek overigens een Big bore kit op te zitten.
ERPA maakt van de hele reparatie foto's, zodra ik alles heb zal ik een reparatie verslag op deze site plaatsen.
Ik ga nu maar even stilletjes in een hoekje deze pijn verwerken

PS: heeft iemand nog een goed tweedehands set (standaard of Big bore)?
Groet,
Arnoud
Comment