Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anti roest behandeling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anti roest behandeling

Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van anti-roestmiddelen als DINITROL, OWATROL of TECTYL

Je kunt het natuurlijk ook laten doen bij GOSLIGA of VAN EGMOND, maar zelf doen is ook leuk ...
    www.deklassieke912.nl

Ik heb er zelf wel eens aan gedacht om de binnenschermen in de menie (loodvrije) te zetten, volgens mij kan het namelijk niet meer gaan roesten en kleine roestpekken zullen absoluut niet verder roesten. Dit spul kan je gewoon bij de doe het zelf zaak halen. Laatst las is op het spijlbusforum dat dit hetzelfde is als OWATROL, dat hijzelf ook gebruikte. Heeft iemand goede redenen om de binnenschermen wel of niet in de loodvrije menie (OWATOL) te zetten?

Voor de rest geen ervaring, maar wel een leuke informatief topic.
    Porsche 911 | 1968

Comment

Ik heb er zelf wel eens aan gedacht om de binnenschermen in de menie (loodvrije) te zetten, volgens mij kan het namelijk niet meer gaan roesten en kleine roestpekken zullen absoluut niet verder roesten. Dit spul kan je gewoon bij de doe het zelf zaak halen. Laatst las is op het spijlbusforum dat dit hetzelfde is als OWATROL, dat hijzelf ook gebruikte. Heeft iemand goede redenen om de binnenschermen wel of niet in de loodvrije menie (OWATOL) te zetten?

Voor de rest geen ervaring, maar wel een leuke informatief topic.
      Porsche 911 | 1968

Comment

Ik bedoel eigenlijk de behandeling van de holle ruimtes, binnenzijde deuren, binnenzijde voor- en achterklep.

De beste behandeling voor de spatborden is m.i. kaal schuren, roestplaatsen laten stralen

Daarna spuiten in de 2K epoxyprimer

Daarna spuiten met overspuitbare steenslagbeschermer

www.deklassieke912.nl

Comment

Ik bedoel eigenlijk de behandeling van de holle ruimtes, binnenzijde deuren, binnenzijde voor- en achterklep.

De beste behandeling voor de spatborden is m.i. kaal schuren, roestplaatsen laten stralen

Daarna spuiten in de 2K epoxyprimer

Daarna spuiten met overspuitbare steenslagbeschermer

www.deklassieke912.nl

Comment

Ik kreeg trouwens nog een leuke tip per mail van iemand die me bezig had gezien met het verwijderen van de taaie undercoating (steenslagbeschermer) b.v. in de voorschermen. Hij adviseerde om vloerlijm verwijderaar te gebruiken om de coating af te bijten. Ik weet nog niet of het het werkt bij onze oudjes.
            www.deklassieke912.nl

Comment

Ik kreeg trouwens nog een leuke tip per mail van iemand die me bezig had gezien met het verwijderen van de taaie undercoating (steenslagbeschermer) b.v. in de voorschermen. Hij adviseerde om vloerlijm verwijderaar te gebruiken om de coating af te bijten. Ik weet nog niet of het het werkt bij onze oudjes.
              www.deklassieke912.nl

Comment

Ik kwam HIER een aantal tips tegen.
                Porsche 911 | 1968

Comment

Nog een product wat ik zojuist tegen kwam is Bio-ontroester.

Ik heb helaas nog nergens ervaringen gevonden van mensen
                  Porsche 911 | 1968

Comment

Leuk Ronald! Ik kom er binnenkort op terug, heb ook wat deskundigen aangeschreven ...
                    www.deklassieke912.nl

Comment

Ik ben benieuwd.
                      Porsche 911 | 1968

Comment

Bij het schadebedrijf waar ik mijn 912 heb gerestaureerd kreeg ik het volgende advies: behandel de holle ruimtes en binnenzijde deuren, bagageklep, motorklep, tankframe etc. met een mengsel van ML én olie.

Gewoon ordinaire minerale olie (motorolie) en ML tectyl 1:1 mengen en met de tectylspuit in de holle ruimtes spuiten. Bovendien is het ook nog een goedkope oplossing.

Volgens de heren droogt een produkt als dinitrol toch weer op na een aantal jaren en vertoont dus weer scheuren die water doorlaten.
                        Een mengsel van ML en olie blijft altijd zacht en gaat bij warm weer weer "lopen"

Ze hebben bij schade gevallen bij de behandelde klassiekers gezien dat het mengsel zelfs tussen de dubbele beplating was gelopen (denk onderzijde van de portier of rand van bagageklep)

Ik denk dat ik het ga proberen
                        www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel, daar is het nu het weer voor. Maar niet dat we over een jaar hier vragen krijgen met "ik heb een olielekkage op een wel heel vreemde plaats" !!!
                          Maar die mannen hebben hun ervaring wel uit de praktijk en het is perfect dat we deze tips hier kunnen lezen.
                          groet, Ruud

Comment

Working...
                          X