Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hub voor houten Nardi stuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hub voor houten Nardi stuur

Sinds kort heb ik een prachtig houten Nardi stuur. Het lederen sportstuur (MOMO design Italy) dat er nu in zit ligt wel lekker in de hand omdat het vrij dik is, maar hout vind ik nou eenmaal mooier.
    Probleem: de gaten van beide sturen komen perfect overeen (elk 6 stuks, op dezelfde plaats), maar de boutjes waarmee het stuur vastgezet moet worden passen niet over en weer. Het MOMO stuur zat met vrij dikke inbusboutjes vast. Bij het Nardi-stuur zitten een kleinere maat boutjes, dunner ook.
    De dikkere inbusbouten passen niet eens door de gaten van het Nardi stuur, maar bovendien is uitboren van deze gaatjes geen oplossing omdat de originele Nardi-boutjes nodig zijn om de sierring rond de claxon vast te klikken.
    Een echte kenner heeft al verteld dat er geen dunne boutjes bestaan met de koppen van een dikke (ik geloof dat hij het over M6 en M8 had).
    Dus zal ik op zoek moeten naar een stuurhub voor Nardi's.
    Weet iemand een andere oplossing om het stuur te monteren? En weet iemand of Nardi normaal gesproken op een originele hub zit? (Ik heb namelijk het idee dat mijn stuurhub wel origineel is, maar dan is 'tie misschien uitgeboord).
    sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Volgens mij heeft een NARDI stuur een aparte adapter nodig. Deze adapters zijn zeker nog leverbaar (althans vorig jaar op het retrofestival te Brussel).
    Veel succes,
    Gianni

Comment

Volgens mij heeft een NARDI stuur een aparte adapter nodig. Deze adapters zijn zeker nog leverbaar (althans vorig jaar op het retrofestival te Brussel).
      Veel succes,
      Gianni

Comment

Hoewel eerdere Google-pogingen niets opleverde, heb ik zojuist toch gewoon in Nederland een leverancier gevonden. De naaf (hub is het engelse woord) was nog op voorraad ook. Ze hebben en hele collectie Nardi-sturen en naven; www.classicpassion.nl.
        Even de post afwachten en dan kan dat mooie stuur er eindelijk in![8D]

Ronald B

Comment

Hoewel eerdere Google-pogingen niets opleverde, heb ik zojuist toch gewoon in Nederland een leverancier gevonden. De naaf (hub is het engelse woord) was nog op voorraad ook. Ze hebben en hele collectie Nardi-sturen en naven; www.classicpassion.nl.
          Even de post afwachten en dan kan dat mooie stuur er eindelijk in![8D]

Ronald B

Comment

Nou moe, het stuur zit er nog niet in. In de naaf zit een moer die groter is dan mijn grootste dop. Omdat 'ie zo diep ligt, kan ik hem ook niet goed opmeten zonder schuifmaatje (pleite). Weet iemand welke maat moer er bovenop de stuurstang zit (in de naaf dus)? Dan weet ik welk maatje dopsleutel ik moet aanschaffen.

Ronald B

Comment

Nou moe, het stuur zit er nog niet in. In de naaf zit een moer die groter is dan mijn grootste dop. Omdat 'ie zo diep ligt, kan ik hem ook niet goed opmeten zonder schuifmaatje (pleite). Weet iemand welke maat moer er bovenop de stuurstang zit (in de naaf dus)? Dan weet ik welk maatje dopsleutel ik moet aanschaffen.

Ronald B

Comment

Je bedoeld gewoon de grote moer waar het stuur van een 912 mee vast zit?

Die is 27 mm... Zojuist even mijn sleutel gecheckt.

Comment

Je bedoeld gewoon de grote moer waar het stuur van een 912 mee vast zit?

Die is 27 mm... Zojuist even mijn sleutel gecheckt.

Comment

Barwaut, bedankt. Meteen dop 27 gehaald en het stuur zit er nu op.[8D]. Wat een verbetering.

Onder de "oude" naaf van het leren RAID stuur zat de contactring voor de claxon, maar ook een veel kleinere ring die strak om de voet van de naaf zit (waar de naaf over de stuuras valt).
                    Kan iemand me vertellen of die ring bij de MOMO naaf hoort of ook origineel aanwezig is, en wat de functie is?

Comment

Barwaut, bedankt. Meteen dop 27 gehaald en het stuur zit er nu op.[8D]. Wat een verbetering.

Onder de "oude" naaf van het leren RAID stuur zat de contactring voor de claxon, maar ook een veel kleinere ring die strak om de voet van de naaf zit (waar de naaf over de stuuras valt).
                      Kan iemand me vertellen of die ring bij de MOMO naaf hoort of ook origineel aanwezig is, en wat de functie is?

Comment

Ziet er erg mooi uit. Ik moet zeggen dat ik dit stuur mooier vind dan een origineel houten 912 stuur (dit zal voor de puurristen onderons wel hetzelfde zijn als vloeken in de kerk). Ik denk ook dat het wat beter in de hand ligt doordat het wat dikker is.

Groet,
                        Arnoud

Comment

Ziet er erg mooi uit. Ik moet zeggen dat ik dit stuur mooier vind dan een origineel houten 912 stuur (dit zal voor de puurristen onderons wel hetzelfde zijn als vloeken in de kerk). Ik denk ook dat het wat beter in de hand ligt doordat het wat dikker is.

Groet,
                          Arnoud

Comment

Ondertussen wat rondgereden. Het stuur ligt inderdaad erg lekker in de hand, Arnoud. Ik was bang dat het dun en glad zou aanvoelen na het dikke leren stuur, maar nee.

Dat over de contactring voor de claxon (zoal ik hierboven beschreef) klopt niet. Die contactring zit niet aan het stuur, maar aan het stuurhuis vast. De ring op de foto is denk ik voor het automatsich uitschakelen van de richtingaanwijzer. Hoewel ik de ring wel heb overgezet, slaat de richtingaanwijzer niet automatisch meer af. Wellicht moet 'ie in een andere stand gemonteerd worden. Iemand ervaring mee?[?][?]

Comment

Ondertussen wat rondgereden. Het stuur ligt inderdaad erg lekker in de hand, Arnoud. Ik was bang dat het dun en glad zou aanvoelen na het dikke leren stuur, maar nee.

Dat over de contactring voor de claxon (zoal ik hierboven beschreef) klopt niet. Die contactring zit niet aan het stuur, maar aan het stuurhuis vast. De ring op de foto is denk ik voor het automatsich uitschakelen van de richtingaanwijzer. Hoewel ik de ring wel heb overgezet, slaat de richtingaanwijzer niet automatisch meer af. Wellicht moet 'ie in een andere stand gemonteerd worden. Iemand ervaring mee?[?][?]

Comment

Working...
                              X