Announcement

Collapse
No announcement yet.

olielekkage

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• olielekkage

Sinds een week merkte ik dat als ik stil stond voor het stoplicht verbrande olie rook. Na en beetje onderzoek bleek er af en toe een druppel olie op mijn uitlaat te vallen. Het leek alsof dit bij het kleppendeksel vandaan kwam. Aangezien ik toch nog naar ERPA (voor contactpunten) moest ook meteen een nieuwe klepdekselpakking gekocht.

Bij het plaatsen van de pakking viel me op dat er ook wat olie in de motorruimte lag, links naast de linker caberateur. Vandaag tijdens mijn ritje naar Zandvoort (helaas weinig oude Porsches) bleek dat het euvel niet verholpen is. Nog steeds rook bij het stoplicht.

Heeft iemand enig idee wat dit wellicht kan zijn? Er lekt dus ergens olie wat op mijn uitlaat terechtkomt en links naast de linker caberateur ligt wat olie. Hij verbruikt wel iets meer olie.
    '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

De olielekkage is dat echt, als je achter de auto staat, aan de linkerzijde.
    Als het aan de rechterzijde zou zijn weet ik mogelijk wat er aan de hand is.
    Links weet ik zo even niet.

Comment

De olielekkage is dat echt, als je achter de auto staat, aan de linkerzijde.
      Als het aan de rechterzijde zou zijn weet ik mogelijk wat er aan de hand is.
      Links weet ik zo even niet.

Comment

Het is links naast de linker caberateur.

Comment

Het is links naast de linker caberateur.

Comment

Ik heb hetzelfde gehad, links (achter de auto staand) naast de carburator. Ik kreeg toen een tip van Henny (stuurman classics) om de pakking te lijmen op het kleppendeksel. Hierna was het verholpen. Het blijkt nl dat als je de pakking "los" legt in het kleppendeksel dat deze gaat doorhangen waardoor je de olie aan de bovenzijde van het deksel eruit blaast. Mogelijk hangt dit samen met een dekselklem die niet meer helemaal het deksel tegen de cilinderkop aantrekt. Je merkt het verschil tussen de spanning je als je beide klemmen los maakt. De ene gaat makkelijker als de ander. Door deze klem los te maken kun je hem iets bijbuigen zodat 'ie met meer druk gemonteerd moet worden.
            Mocht het niet verholpen zijn dan een nieuwe klem monteren.
            met groet, Ruud

Comment

Ik heb hetzelfde gehad, links (achter de auto staand) naast de carburator. Ik kreeg toen een tip van Henny (stuurman classics) om de pakking te lijmen op het kleppendeksel. Hierna was het verholpen. Het blijkt nl dat als je de pakking "los" legt in het kleppendeksel dat deze gaat doorhangen waardoor je de olie aan de bovenzijde van het deksel eruit blaast. Mogelijk hangt dit samen met een dekselklem die niet meer helemaal het deksel tegen de cilinderkop aantrekt. Je merkt het verschil tussen de spanning je als je beide klemmen los maakt. De ene gaat makkelijker als de ander. Door deze klem los te maken kun je hem iets bijbuigen zodat 'ie met meer druk gemonteerd moet worden.
              Mocht het niet verholpen zijn dan een nieuwe klem monteren.
              met groet, Ruud

Comment

Wordt de olie dan tijdens het rijden omhoog geblazen zodat het terechtkomt naast de carberateur? Ik zie daar wel een doorgang (tussen de rubbers).

Ik had al wel 1 zijde van de pakking met vloerbare pakking ingesmeerd. Ik ga nu wel proberen met beide kanten.

Comment

Wordt de olie dan tijdens het rijden omhoog geblazen zodat het terechtkomt naast de carberateur? Ik zie daar wel een doorgang (tussen de rubbers).

Ik had al wel 1 zijde van de pakking met vloerbare pakking ingesmeerd. Ik ga nu wel proberen met beide kanten.

Comment

Het is alsof er een stukje pakking ontbreekt omdat 'ie doorhangt waardoor je de lekkage krijgt. Til een losse pakking maar op aan 2 hoeken en in 't midden zal die iets doorhangen. Hierdoor is er geen afdichting tussen deksel en kop en "blaast" je olie hierdoor eruit. Dit is minimaal maar het ziet er niet uit onder je carburator (vettig) en bij stilstand (weinig toeren) komt het op de uitlaat en ruik je het.

Comment

Het is alsof er een stukje pakking ontbreekt omdat 'ie doorhangt waardoor je de lekkage krijgt. Til een losse pakking maar op aan 2 hoeken en in 't midden zal die iets doorhangen. Hierdoor is er geen afdichting tussen deksel en kop en "blaast" je olie hierdoor eruit. Dit is minimaal maar het ziet er niet uit onder je carburator (vettig) en bij stilstand (weinig toeren) komt het op de uitlaat en ruik je het.

Comment

Hoi,

Ik denk dat het ook wel eens het gat boven in de cilinderkop vlak achter de carb. zit. Zit aan beide kanten van de cilinderkop. Rechts is je carterontluchting. Links zit er een stop in. Deze rubberen stop (met metalen 'hoedje')kan uitdogen, scheuren en gaan lekken.

Verder inderdaad je pakking die het kan zijn. Die kans is groot als de olie echt op de uitlaat valt/druppelt.

Gr

sander

Comment

Dank je Sander, ga op zoek naar de stop om deze goed te bekijken.

Comment

Zou ik deze stop moet kunnen zien bij de carberateur of als ik onder de auto lig?

Comment

Working...
                            X