Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mijn klus verhaal van 10 juli 2006

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn klus verhaal van 10 juli 2006

Vandaag 10 juli ben ik om 9:00 naar de garage gereden (9:30 aangekomen). Maandag komt namelijk mijn supermooie glimmende rvs-uitlaat (waar ik gedurende 3,5 maand voor aan het werken ben) onder de Porsche. Voorlopend op de APK-keuring (waarvoor een nieuwe uitlaat noodzakelijk is) heb ik de oude uitlaat gedemonteerd (met kleine begeleiding) om bij de kachelkleppen te kunnen komen en deze eveneens te vervangen door nieuwe exemplaren.

Klus is helaas nog niet geklaard en om 17:00 maar een lift naar huis geregeld.

Bij het verwijderen van de oude kachelkleppen is het natuurlijk noodzakelijk om de kabel los te halen. Deze kabel gaat door een gaatje dat in het boutje is geboord, als je dit niet weet en je probeerd deze los te draaien breekt dit draad zeker. Achteraf had ik natuurlijk wel kunnen bedenken dat dit zo bevestigd is. De kabel was dus gebroken. Wat een ongelofelijke rotklus is het om een nieuwe kabel te plaaten. 1 nieuwe kabel had ik bij het terug buigen ook kapot gekregen, maar de tweede kabel zat er in slechts 1 uur in hoor. Wat een zweetklus was dit zeg. Ook heb ik het handgas los gekregen en er niet meer op gekregen (hier wordt maandag naar gekeken).

Tot mijn grote vreugde was de plek waar de kachelkleppen zich bevinden geheel roestvrij! Het verwijderen van de oude pakking (rubber) laat een kaal stuke metaal zien (geen verf kunnen zien). Ook de buis/pijp die richting de dorpel gaat was in perfecte staat. Met een laagje Hamerite zal dit ook zo blijven.

Ik heb op 1 hele dag slechts 1 kachelklep weten te bevestigen, maar de kabel was nog niet aangesloten. Als maandag de nieuwe uitlaat eronder gaat hebben ze dus nog extra werk te doen.

Al met al is het een heerlijke klusdag geweest en heb ik me weer vermaakt. Trouwens zaten de oude kachelkleppen niet eens echt vast, maar ze zagen er niet meer mooi uit. Als iemand nog op te knappen exemplaren zoekt, dan zijn bij mij verkrijgbaar (kan ik een klein gedeelte van de investering van de nieuwe terug verdienen).

resume van de dag:
    1 nieuwe kabel geplaatst ( twee kapot gemaakt)
    1 nieuwe kachelklep op zijn plek gezet, maar nog niet aangesloten
    handgas werkt niet meer en moet gemaakt worden

Porsche 911 | 1968

Leuk dit soort verhalen!!!
    Zelf aan de slag gaan is inderdaad ook een heel leuk onderdeel van onze hobby...

Comment

Leuk dit soort verhalen!!!
      Zelf aan de slag gaan is inderdaad ook een heel leuk onderdeel van onze hobby...

Comment

Ja Ronald, goed van je om deze ervaring te delen. Hier steken we allemaal wat van op. Als het iemand anders gebeurt kan die bij jouw terecht voor advies. En daarom heb je ook ing. voor je naam staan !
        met groet, Ruud

Comment

Ja Ronald, goed van je om deze ervaring te delen. Hier steken we allemaal wat van op. Als het iemand anders gebeurt kan die bij jouw terecht voor advies. En daarom heb je ook ing. voor je naam staan !
          met groet, Ruud

Comment

Ja, ik ben nu de expert op het vernieuwen van kabels.
            Porsche 911 | 1968

Comment

Ja, ik ben nu de expert op het vernieuwen van kabels.
              Porsche 911 | 1968

Comment

Working...
              X