Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat klopt hier niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wat klopt hier niet?



    Even voor de 912 kenner : Wat is in deze motorruimte niet origineel?
    www.deklassieke912.nl

  • #2
    gokje, de manier waarop de benzineslang naar de rechter carborateur gaat zie ik voor het eerst maar ook de dikke slang op de voorgrond en de aansluiting naast het olievat zie ik voor het eerst; de funtie is mij ook niet duidelijk (is dit zo'n zweeds model?)
    groet, eric

    Comment


    • #3
      gokje, de manier waarop de benzineslang naar de rechter carborateur gaat zie ik voor het eerst maar ook de dikke slang op de voorgrond en de aansluiting naast het olievat zie ik voor het eerst; de funtie is mij ook niet duidelijk (is dit zo'n zweeds model?)
      groet, eric

      Comment


      • #4
        Eric zit op het goede spoor volgens mij. Want de carter ontluchting is aangesloten op het interne verwarmingsgebeuren. Zal me een lekker geurtje geven binnen in de auto...
        En de benzineleiding heeft inderdaad een leuke route.

        Verder: rode sticker op de zwarte behuizing van oliekoeler en koelvin?

        Comment


        • #5
          Eric zit op het goede spoor volgens mij. Want de carter ontluchting is aangesloten op het interne verwarmingsgebeuren. Zal me een lekker geurtje geven binnen in de auto...
          En de benzineleiding heeft inderdaad een leuke route.

          Verder: rode sticker op de zwarte behuizing van oliekoeler en koelvin?

          Comment


          • #6
            Je kunt de vraag volgens mij beter omdraaien;
            "Wat is er wel origineel aan deze motorruimte"

            Comment


            • #7
              Je kunt de vraag volgens mij beter omdraaien;
              "Wat is er wel origineel aan deze motorruimte"

              Comment


              • #8
                De voorlopige uitslag van de prijsvraag : (het meeste is al aangegeven)



                De dikke slang (voor de motor)is inderdaad niet vaak aanwezig in de motorruimte, maar wél origineel. Het is zogenaamd Europa typ. De meeste 912's zijn van het type US uitvoering (met andere voorverwarming van de carburateurs )

                Niet origineel :

                Webers met dus niet originele luchtfilters
                Oliefilterhuis zwart (zou zilver met sticker moeten zijn)
                Olie vulpot aangesloten op verwarmingsaansluiting van de luchtfilters
                Stroomverdeler (onsteking)
                Bobine (blue coil, zou zwart moeten zijn)
                Rode sticker op motorbeplating (orig. geel met geg. afstell. kleppen)
                Benzineslangen niet origineel aangesloten (zonder benzinefilter?)
                Boven op koeltunnel hoort T-stuk te zitten met slangen luchtverwarming luchtfilters


                www.deklassieke912.nl

                Comment


                • #9
                  De voorlopige uitslag van de prijsvraag : (het meeste is al aangegeven)



                  De dikke slang (voor de motor)is inderdaad niet vaak aanwezig in de motorruimte, maar wél origineel. Het is zogenaamd Europa typ. De meeste 912's zijn van het type US uitvoering (met andere voorverwarming van de carburateurs )

                  Niet origineel :

                  Webers met dus niet originele luchtfilters
                  Oliefilterhuis zwart (zou zilver met sticker moeten zijn)
                  Olie vulpot aangesloten op verwarmingsaansluiting van de luchtfilters
                  Stroomverdeler (onsteking)
                  Bobine (blue coil, zou zwart moeten zijn)
                  Rode sticker op motorbeplating (orig. geel met geg. afstell. kleppen)
                  Benzineslangen niet origineel aangesloten (zonder benzinefilter?)
                  Boven op koeltunnel hoort T-stuk te zitten met slangen luchtverwarming luchtfilters


                  www.deklassieke912.nl

                  Comment

                  Working...
                  X