Announcement

Collapse
No announcement yet.

Revisie van de brandstofpomp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Revisie van de brandstofpomp

    Revisie van de mechanische benzinepomp te zien op deze LINK
    Is goed zelf te doen ...

    www.deklassieke912.nl

  • #2
    hoi lui,
    wat ze niet laten zien en wat vaak wel nodig is is het vlakken van de deksel en het huis. vaak is de deksel tussen de gaten waar de boutjes doorheen gaan krom getrokken door het aandraaien van de boutjes; dat kun je goed zien als je de deksel op het huis plaatst zonder pakking. meestal is het huis nog redelijk vlak maar de deksel niet met lekkage als gevolg. door de deksel voorzichtig te slijpen op een vlakke plaat en een stuk heel fijn schuurpapier en later met polijstpapier is de lakkage zelf goed te verhelpen. altijd de moeite waard om zelf te doen als je de pomp toch reviseert.
    groet, eric

    Comment


    • #3
      hoi lui,
      wat ze niet laten zien en wat vaak wel nodig is is het vlakken van de deksel en het huis. vaak is de deksel tussen de gaten waar de boutjes doorheen gaan krom getrokken door het aandraaien van de boutjes; dat kun je goed zien als je de deksel op het huis plaatst zonder pakking. meestal is het huis nog redelijk vlak maar de deksel niet met lekkage als gevolg. door de deksel voorzichtig te slijpen op een vlakke plaat en een stuk heel fijn schuurpapier en later met polijstpapier is de lakkage zelf goed te verhelpen. altijd de moeite waard om zelf te doen als je de pomp toch reviseert.
      groet, eric

      Comment


      • #4
        Dank voor de tip Eric. Ik kreeg ook eens een tip van Jan Balder van de 356 club dat er soms een te dikke fiber pakking tussen het blok en de brandstofpomp is gemonteerd (het zwarte tussen de pomp en blok) Resultaat: een te geringe uitslag van de mechanische pomp en te weinig benzine op hogere toeren, dus vermogensverlies.
        www.deklassieke912.nl

        Comment


        • #5
          Dank voor de tip Eric. Ik kreeg ook eens een tip van Jan Balder van de 356 club dat er soms een te dikke fiber pakking tussen het blok en de brandstofpomp is gemonteerd (het zwarte tussen de pomp en blok) Resultaat: een te geringe uitslag van de mechanische pomp en te weinig benzine op hogere toeren, dus vermogensverlies.
          www.deklassieke912.nl

          Comment

          Working...
          X