Announcement

Collapse
No announcement yet.

einde oefening.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • einde oefening.

    Mijn 912 gestart en wil wegrijden. Opeens valt de motor uit en wil niet meer lopen. De startmotor draait maar geen vonk, en geen benzine. Nu blijkt dat de as van de onsteking niet meer draait als ik de motor start. Heeft iemand een tip, voordat ik alles uit elkaar ga gooien.

    912 bj 1965.

  • #2
    Nog wat aanvulling; het blijkt dat de as die de ontsteking aandrijft omhoog is geschoten, dit komt waarschijnlijk doordat de klemring van de ontsteking niet goed vast heeft gezeten.
    Door de worm/wormwiel overbrenging is deze as omhoog geduwd en door de aandrijfarm van de benzinepomp niet meer terug kunnen zakken. Het wormwiel is van messing en heeft er behoorlijk van langs gekregen. Het zal er dus uit moeten en worden vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet hiervoor de hele motor eruit.
    En dat net voordat ik op herkeuring wilde gaan na een stalling van 5 jaar. Was trouwens afgekeurd omdat de wielen bij maximale uitsturing de binnenspatborden lichtje raakte.[V]

    Comment


    • #3
      Nog wat aanvulling; het blijkt dat de as die de ontsteking aandrijft omhoog is geschoten, dit komt waarschijnlijk doordat de klemring van de ontsteking niet goed vast heeft gezeten.
      Door de worm/wormwiel overbrenging is deze as omhoog geduwd en door de aandrijfarm van de benzinepomp niet meer terug kunnen zakken. Het wormwiel is van messing en heeft er behoorlijk van langs gekregen. Het zal er dus uit moeten en worden vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet hiervoor de hele motor eruit.
      En dat net voordat ik op herkeuring wilde gaan na een stalling van 5 jaar. Was trouwens afgekeurd omdat de wielen bij maximale uitsturing de binnenspatborden lichtje raakte.[V]

      Comment


      • #4
        quote:Originally posted by 65er912

        ... Was trouwens afgekeurd omdat de wielen bij maximale uitsturing de binnenspatborden lichtje raakte.[V]
        Dat komt vaker voor. In mijn geval was het ZF stuurhuis versleten. Heb een 2de hands goed ZF stuurhuis gekocht, en dat was niet goedkoop ... De auto stuurde wel weer strak na deze ingreep
        www.deklassieke912.nl

        Comment


        • #5
          quote:Originally posted by 65er912

          ... Was trouwens afgekeurd omdat de wielen bij maximale uitsturing de binnenspatborden lichtje raakte.[V]
          Dat komt vaker voor. In mijn geval was het ZF stuurhuis versleten. Heb een 2de hands goed ZF stuurhuis gekocht, en dat was niet goedkoop ... De auto stuurde wel weer strak na deze ingreep
          www.deklassieke912.nl

          Comment


          • #6
            Hee das raar.
            Die van mij raakt ook heel lichtjes de binnenspatborden bij max. uitslag, maar al 2 x goedgekeurd bij de APK.

            Comment


            • #7
              Hee das raar.
              Die van mij raakt ook heel lichtjes de binnenspatborden bij max. uitslag, maar al 2 x goedgekeurd bij de APK.

              Comment


              • #8
                quote:Originally posted by Mike

                Hee das raar.
                Die van mij raakt ook heel lichtjes de binnenspatborden bij max. uitslag, maar al 2 x goedgekeurd bij de APK.
                Twee jaar 6 inch Fuchs gehad en hetzelfde. Maar geen problemen bij APK. (af en toe gewoon willekeur). Nu met de 4,5 inch geen last meer van...

                Comment


                • #9
                  quote:Originally posted by Mike

                  Hee das raar.
                  Die van mij raakt ook heel lichtjes de binnenspatborden bij max. uitslag, maar al 2 x goedgekeurd bij de APK.
                  Twee jaar 6 inch Fuchs gehad en hetzelfde. Maar geen problemen bij APK. (af en toe gewoon willekeur). Nu met de 4,5 inch geen last meer van...

                  Comment


                  • #10
                    In mijn geval raakten mijn 4,5" velgen met 165/15 banden dus de binnenschermen. Als het stuurhuis minder wordt, wordt de uitslag naar binnen groter en raakt hij gemakkelijker de binnenschermen. Ben met jullie eens dat APK vaak (zeker bij onze karretjes) willekeur is ...
                    Ik blijf er meestal bij en geef enkele -ieder jaar dezelfde- aanwijzingen. Stoel bestuurder vergrendeld niet, geen CO meting/afstellen etc.
                    www.deklassieke912.nl

                    Comment


                    • #11
                      In mijn geval raakten mijn 4,5" velgen met 165/15 banden dus de binnenschermen. Als het stuurhuis minder wordt, wordt de uitslag naar binnen groter en raakt hij gemakkelijker de binnenschermen. Ben met jullie eens dat APK vaak (zeker bij onze karretjes) willekeur is ...
                      Ik blijf er meestal bij en geef enkele -ieder jaar dezelfde- aanwijzingen. Stoel bestuurder vergrendeld niet, geen CO meting/afstellen etc.
                      www.deklassieke912.nl

                      Comment


                      • #12
                        jullie geven antwoord op de bijzaak! het belangrijkste is de ontsteking en hoe krijg ik de onderlegring weer uit het carter aan de oliepompzijde. deze viel er uiteraard in.

                        Comment


                        • #13
                          jullie geven antwoord op de bijzaak! het belangrijkste is de ontsteking en hoe krijg ik de onderlegring weer uit het carter aan de oliepompzijde. deze viel er uiteraard in.

                          Comment


                          • #14
                            quote:Originally posted by 65er912

                            jullie geven antwoord op de bijzaak! het belangrijkste is de ontsteking en hoe krijg ik de onderlegring weer uit het carter aan de oliepompzijde. deze viel er uiteraard in.
                            We geven waarschijnlijk antwoord op de dingen die we zeker weten. Over die ontsteking ... dit zijn essentiële, niet alledaagse zaken, ik zou dit over laten aan een Porsche specialist. Je kunt altijd vrijblijvend bellen met CPR Porsche en vragen naar Vincent. Ik weet zeker dat je gelijk weet waar je aan toe bent ...
                            www.deklassieke912.nl

                            Comment


                            • #15
                              quote:Originally posted by 65er912

                              jullie geven antwoord op de bijzaak! het belangrijkste is de ontsteking en hoe krijg ik de onderlegring weer uit het carter aan de oliepompzijde. deze viel er uiteraard in.
                              We geven waarschijnlijk antwoord op de dingen die we zeker weten. Over die ontsteking ... dit zijn essentiële, niet alledaagse zaken, ik zou dit over laten aan een Porsche specialist. Je kunt altijd vrijblijvend bellen met CPR Porsche en vragen naar Vincent. Ik weet zeker dat je gelijk weet waar je aan toe bent ...
                              www.deklassieke912.nl

                              Comment

                              Working...
                              X