Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rekening klant of rekening Weber?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rekening klant of rekening Weber?

    Verhaal van een ervaren Porsche specialist :

    Een klant had nieuwe Weber carburateurs gekocht en wilde zijn 912 motor laten afstellen. De monteur was uren bezig met het afstellen en kreeg de motor maar niet goed aan het lopen. Aan het einde van de dag, toen de monteur alle sproeiers er maar eens uit had gedraaid, bleek dat er sproeiers ontbraken. Er waren bij Weber geen gaten waren geboord voor de stationaire sproeiers. Ze misten simpelweg! Nadat de kanaaltjes geboord en getapt waren en de staionaire sproeiers werden gemonteerd, liep het blok als een zonnetje ...

    Rekening klant of rekening Weber?
    www.deklassieke912.nl

  • #2
    Al het meerwerk rekening PORSCHE specialst, die dat (deels) weer zou kunnen verhalen op Weber natuurlijk! Naar de klant toe is de specialist verantwoordelijk voor de gebruikte materialen. Voor de kwaliteit van levering aan de specialist de importeur/fabrikant. Aangezien beiden hier niet echt goed hebben opgelet vind ik dat zij hier de rekening maar moeten delen. De klant gaat vrijuit. Ik weet bijv. dat Pon een speciaal 'stroppenpotje' heeft gereserveerd voor dit soort gevallen. En terecht, want DE KLANT IS TOCH KONING?

    1966 Karmann Coupe

    Comment


    • #3
      Al het meerwerk rekening PORSCHE specialst, die dat (deels) weer zou kunnen verhalen op Weber natuurlijk! Naar de klant toe is de specialist verantwoordelijk voor de gebruikte materialen. Voor de kwaliteit van levering aan de specialist de importeur/fabrikant. Aangezien beiden hier niet echt goed hebben opgelet vind ik dat zij hier de rekening maar moeten delen. De klant gaat vrijuit. Ik weet bijv. dat Pon een speciaal 'stroppenpotje' heeft gereserveerd voor dit soort gevallen. En terecht, want DE KLANT IS TOCH KONING?

      1966 Karmann Coupe

      Comment


      • #4
        Het probleem is echter dat de klant de Webers zelf heeft besteld en heeft aangeleverd. Ik weet dat de werkplaatsuren nu aan de klant worden doorberekend en de klant het moet gaan verhalen bij de leverancier van de Webers (type 40 IDF)
        www.deklassieke912.nl

        Comment


        • #5
          Het probleem is echter dat de klant de Webers zelf heeft besteld en heeft aangeleverd. Ik weet dat de werkplaatsuren nu aan de klant worden doorberekend en de klant het moet gaan verhalen bij de leverancier van de Webers (type 40 IDF)
          www.deklassieke912.nl

          Comment


          • #6
            quote:Originally posted by Marcel

            Het probleem is echter dat de klant de Webers zelf heeft besteld en heeft aangeleverd. Ik weet dat de werkplaatsuren nu aan de klant worden doorberekend en de klant het moet gaan verhalen bij de leverancier van de Webers (type 40 IDF)
            Dat maakt er niet niet makkelijker op maar persoonlijk zou ik als bedrijf zijnde de rekening op me nemen.
            Misschien ben ik daarom wel geen ondernemer.
            Enige coulance richting klant misstaat helemaal niet en ik denk dat het je uiteindelijk alleen maar voordeel oplevert als je de klant netjes behandeld.
            De weg richting weber zal een stuk lastiger te bewandelen zijn denk ik zo.
            Of moet je productspecificaties gaan opvragen en aantonen dat het niet volgens spec geleverd is......
            (is nu ook niet meer aan te tonen denk ik zo omdat het uitgeboord is)

            Vervelend, hopelijk wordt het netjes opgelost.


            Comment


            • #7
              quote:Originally posted by Marcel

              Het probleem is echter dat de klant de Webers zelf heeft besteld en heeft aangeleverd. Ik weet dat de werkplaatsuren nu aan de klant worden doorberekend en de klant het moet gaan verhalen bij de leverancier van de Webers (type 40 IDF)
              Dat maakt er niet niet makkelijker op maar persoonlijk zou ik als bedrijf zijnde de rekening op me nemen.
              Misschien ben ik daarom wel geen ondernemer.
              Enige coulance richting klant misstaat helemaal niet en ik denk dat het je uiteindelijk alleen maar voordeel oplevert als je de klant netjes behandeld.
              De weg richting weber zal een stuk lastiger te bewandelen zijn denk ik zo.
              Of moet je productspecificaties gaan opvragen en aantonen dat het niet volgens spec geleverd is......
              (is nu ook niet meer aan te tonen denk ik zo omdat het uitgeboord is)

              Vervelend, hopelijk wordt het netjes opgelost.


              Comment

              Working...
              X