Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bekleding 'bagageruimte'.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bekleding 'bagageruimte'.

Ik zie op Ebay regelmatig tapijtsets aangeboden worden waaronder ook de 3-delige set voor de bagageruimte. Bijna al deze sets zijn gemaakt van het zgn. Perlon of Pluch, wat 'vilterige' kunststoftapijtsoorten, die ook al in vroege 911's werden gebruikt. De oorspronkelijke sets voor de vroegste 912's waren volgens Brett Johnson van hetzelfde Bouclé-tapijt (German square weave) als in het interieur van de 356 en de vroege 912's werd gebruikt. Heeft iemand ooit zo'n originele set besteld en/of laten maken?

1966 Karmann Coupe

Ik heb het op maat laten knippen bij CPR Almere. Ze hebben daar een rol staan met stof die de sprekend lijkt op de originele stof.
    www.deklassieke912.nl

Comment

Ik heb het op maat laten knippen bij CPR Almere. Ze hebben daar een rol staan met stof die de sprekend lijkt op de originele stof.
      www.deklassieke912.nl

Comment

Ik heb recent zo'n 3 delig setje uit de US laten komen, en daar ben ik echt tevreden over. De stof lijkt redelijk hetzelfde (hoewel ik heb gekozen voor antraciet in plaats van het originele grijs dat er nog inzat) en het is perfect op maat gesneden en keurig afgewerkt.
        Het oude setje bleef naar mijn smaak te lang vochtig, het nam water op, terwijl dat moderne spul dat niet doet. Ondanks mijn leus (zie onder) iets nieuwerwets.
        sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

Ik heb recent zo'n 3 delig setje uit de US laten komen, en daar ben ik echt tevreden over. De stof lijkt redelijk hetzelfde (hoewel ik heb gekozen voor antraciet in plaats van het originele grijs dat er nog inzat) en het is perfect op maat gesneden en keurig afgewerkt.
          Het oude setje bleef naar mijn smaak te lang vochtig, het nam water op, terwijl dat moderne spul dat niet doet. Ondanks mijn leus (zie onder) iets nieuwerwets.
          sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

Voor de echte puristen: de originele set had een bies om de rand van kunstleer ...

www.deklassieke912.nl

Comment

Voor de echte puristen: de originele set had een bies om de rand van kunstleer ...

www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Marcel

Allemaal? Volgens mij niet...
                Volgens mij waren het de 911's en de hele vroege 912's.

Comment

quote:Originally posted by Marcel

Allemaal? Volgens mij niet...
                  Volgens mij waren het de 911's en de hele vroege 912's.

Comment

Ja, daar heb je gelijk in. Ik doelde eigenlijk op de eventuele set voor Roma. Volgens mij was de bouclé bekleding met bies er tot '67 ...
                    www.deklassieke912.nl

Comment

Ja, daar heb je gelijk in. Ik doelde eigenlijk op de eventuele set voor Roma. Volgens mij was de bouclé bekleding met bies er tot '67 ...
                      www.deklassieke912.nl

Comment

Mijn auto heeft aan de kant van de accu een soort kokertje/hoesje in de bekleding waar de wielmoersleutel en gevarendriehoek in passen. Is dit "kokertje" origineel?

Comment

Mijn auto heeft aan de kant van de accu een soort kokertje/hoesje in de bekleding waar de wielmoersleutel en gevarendriehoek in passen. Is dit "kokertje" origineel?

Comment

bij mij zit er in dit vak een plaatje triplex waardoor je de hoek kunt wegvouwen en dus makkelijk bij de accu en het ruitensproeierresevoir kunt. ik heb geen idee of het ergens anders voor bedoeld was maar mijn wielsleutel past in het originele gereedschaphoesje en een gevarendriehoek kende men toen volgens mij nog niet.
                            groet, eric

Comment

bij mij zit er in dit vak een plaatje triplex waardoor je de hoek kunt wegvouwen en dus makkelijk bij de accu en het ruitensproeierresevoir kunt. ik heb geen idee of het ergens anders voor bedoeld was maar mijn wielsleutel past in het originele gereedschaphoesje en een gevarendriehoek kende men toen volgens mij nog niet.
                              groet, eric

Comment

Working...
                              X