Ik wil komende zomer met z'n tweeen in de 912 '67 op zomervakantie richting het Middellandse Zee gebied van Frankrijk en Italie (van st Raphael naar Florence). De auto is motorisch volgens Paul Geers (www.porsche-service.nl) in zeer goede staat, toch vraag ik me af of het verstandig is deze afstand (in etappes) te overbruggen. Hebben mensen hier ervaring mee? Tips zijn zeker welkom...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Op vakantie met de 912
Collapse
X
-
Barwaut
Tsja... kwestie van vertrouwen.
Wij zijn diverse malen naar Schotland, Engeland, Frankrijk en Duitsland geweest. 1000-en kilometers en geen enkel probleem.
Je moet niet vergeten dat onze autootjes echt uit hele simpele techniek bestaat. Er kan eigenlijk heel weinig kapot.
Geen waterkoeling.
Dus als je 912 in goede staat verkeert is er geen enkele reden om het niet te doen.
Met een 912 op vakantie is dubbel plezier...
Schotland, St Andrews...
-
Barwaut
Tsja... kwestie van vertrouwen.
Wij zijn diverse malen naar Schotland, Engeland, Frankrijk en Duitsland geweest. 1000-en kilometers en geen enkel probleem.
Je moet niet vergeten dat onze autootjes echt uit hele simpele techniek bestaat. Er kan eigenlijk heel weinig kapot.
Geen waterkoeling.
Dus als je 912 in goede staat verkeert is er geen enkele reden om het niet te doen.
Met een 912 op vakantie is dubbel plezier...
Schotland, St Andrews...
Comment
-
Wolfgang
Ik ben twee keer met de autotrein van uit s'Hertogenbosch naar Milan en Biasca gegaan.
Bij de eerste keer was de hele nederlandse 356 Club mee op de trein(naar de mille miglia).
Voor mij is dit de beste moogelijkkeit om met de oude autos en lange tour de doen. Als je uit de trein stapt ben jij en het auto uitgerust. Ik houw niet van autoabahnrijen.
De trein van uit nederland bestaat volgens mijn recherche niet meer, maar het bestaat en verbinding van af Düsseldorf of Köln. Zonder slapplaats ist en verbinding naar münchen of lindau moogelijk.
Wolfgang
Comment
-
Wolfgang
Ik ben twee keer met de autotrein van uit s'Hertogenbosch naar Milan en Biasca gegaan.
Bij de eerste keer was de hele nederlandse 356 Club mee op de trein(naar de mille miglia).
Voor mij is dit de beste moogelijkkeit om met de oude autos en lange tour de doen. Als je uit de trein stapt ben jij en het auto uitgerust. Ik houw niet van autoabahnrijen.
De trein van uit nederland bestaat volgens mijn recherche niet meer, maar het bestaat en verbinding van af Düsseldorf of Köln. Zonder slapplaats ist en verbinding naar münchen of lindau moogelijk.
Wolfgang
Comment
-
Inderdaad de autotrein is een leuk alternatief als je uitgerust wil aankommen op de bestemming. Dacht, dat er vanuit België treinen naar het zuiden rijden in de zomermaanden
Met de NMBS routeplanner vind je de beste dienstregeling en het treinticket op maat. Koop je ticket snel online, waar en wanneer je maar wil. Vermijd wachtrijen en stress!
Groeten,
Gianni
Comment
-
Inderdaad de autotrein is een leuk alternatief als je uitgerust wil aankommen op de bestemming. Dacht, dat er vanuit België treinen naar het zuiden rijden in de zomermaanden
Met de NMBS routeplanner vind je de beste dienstregeling en het treinticket op maat. Koop je ticket snel online, waar en wanneer je maar wil. Vermijd wachtrijen en stress!
Groeten,
Gianni
Comment
-
ericvdijen
een prima idee, zo"n vacantie met de 912.
zelf twee jaar geleden, het autootje net gekocht en de motor helemaal gedaan, om te kijken of de motor goed was binnendoor naar Barcelona geweest en langs de atlantische kust terug; 3800 km en alleen en los stekkertje van de bobine. vorig jaar naar de ardech in frankrijk geweest, naar classic car resort, en van daaruit de drome, het central masive en de jura in geweest; 3400 km en helemaal geen problemen, alleen een berg stuurplezier!! kortom, doen, het autootje is het waard.
veel plezier, eric
Comment
-
ericvdijen
een prima idee, zo"n vacantie met de 912.
zelf twee jaar geleden, het autootje net gekocht en de motor helemaal gedaan, om te kijken of de motor goed was binnendoor naar Barcelona geweest en langs de atlantische kust terug; 3800 km en alleen en los stekkertje van de bobine. vorig jaar naar de ardech in frankrijk geweest, naar classic car resort, en van daaruit de drome, het central masive en de jura in geweest; 3400 km en helemaal geen problemen, alleen een berg stuurplezier!! kortom, doen, het autootje is het waard.
veel plezier, eric
Comment
-
Dat classic car resort heb ik eerder voorbij zien komen!! Is de omgeving de moeite waarde om 2 nachtjes te blijven?? Verder lijkt me zelf rijden leuker dan met de trein. Zeker omdat we genoeg tijd hebben en de afrit best in 2 dagen kunnen doen...
Groeten DavidGr. David
\'67 rules
Comment
-
Dat classic car resort heb ik eerder voorbij zien komen!! Is de omgeving de moeite waarde om 2 nachtjes te blijven?? Verder lijkt me zelf rijden leuker dan met de trein. Zeker omdat we genoeg tijd hebben en de afrit best in 2 dagen kunnen doen...
Groeten DavidGr. David
\'67 rules
Comment
-
ericvdijen
hoi David,
wij vonden het classic car ressort top, mooie kamers, lekker zwembad en aardige mensen. de omgeving is echt stuurland; de ardech en even verderop het central massif. ga je even de rivier over dan zit je zo in de drome en verder in de jura; wat wil je nog meer. kijk even op de website van Gerben en Petra, dan weet je genoeg (dat witte 912je is die van ons)
groet, eric
Comment
-
ericvdijen
hoi David,
wij vonden het classic car ressort top, mooie kamers, lekker zwembad en aardige mensen. de omgeving is echt stuurland; de ardech en even verderop het central massif. ga je even de rivier over dan zit je zo in de drome en verder in de jura; wat wil je nog meer. kijk even op de website van Gerben en Petra, dan weet je genoeg (dat witte 912je is die van ons)
groet, eric
Comment
Comment