Announcement

Collapse
No announcement yet.

Big bore cilinders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Big bore cilinders

    Ik sprak laatst met Vincent van CPR over motorrevisies. Hij adviseerde om "Shasta big bore cilinders" en nieuwe "Shasta bigbore zuigers" te plaatsen. Ik hoorde dat "Shasta" zuigers de beste zijn ...

    Wat is jullie mening en ervaring?

    <center></center>


    www.deklassieke912.nl

  • #2
    Wij hebben hier al onderling over gesproken.
    Als je de kans krijgt om van 1600 naar 1800cc te gaan moet je dat zeer zeker doen.

    Je ziet er niets van aan de buitenkant en de extra pk-tjes kan je zeker gebruiken...

    Comment


    • #3
      Wij hebben hier al onderling over gesproken.
      Als je de kans krijgt om van 1600 naar 1800cc te gaan moet je dat zeer zeker doen.

      Je ziet er niets van aan de buitenkant en de extra pk-tjes kan je zeker gebruiken...

      Comment


      • #4
        Reactie van AJP Engineering:

        A set of 83mm Shasta pistons complete with rings etc is £585 (850euro) + VAT. These are 0.5mm oversize to allow you to rebore your standard 912 cylinders to suit.

        A set of 86mm (1720cc) pistons and cylinders is £850 (1250euro) + VAT
        This is a complete set with the new billet Durabar cylinders


        Full instructions are supplied.

        I can zero rate the VAT if you have an EU VAT number.

        Please do not hesitate to ask if you have an further questions.

        Regards

        Andy
        AJP Engineering - Classic Porsche
        www.ajp-engineering.co.uk
        www.deklassieke912.nl

        Comment


        • #5
          Reactie van AJP Engineering:

          A set of 83mm Shasta pistons complete with rings etc is £585 (850euro) + VAT. These are 0.5mm oversize to allow you to rebore your standard 912 cylinders to suit.

          A set of 86mm (1720cc) pistons and cylinders is £850 (1250euro) + VAT
          This is a complete set with the new billet Durabar cylinders


          Full instructions are supplied.

          I can zero rate the VAT if you have an EU VAT number.

          Please do not hesitate to ask if you have an further questions.

          Regards

          Andy
          AJP Engineering - Classic Porsche
          www.ajp-engineering.co.uk
          www.deklassieke912.nl

          Comment


          • #6
            Barwaut,

            Merk je daadwerkelijk het verschil? (je Targa is big bore?)
            Wat is daadwerkelijk de vermogenstoename?

            Comment


            • #7
              Barwaut,

              Merk je daadwerkelijk het verschil? (je Targa is big bore?)
              Wat is daadwerkelijk de vermogenstoename?

              Comment


              • #8
                Mijn coupe is 1720cc en de Targa is standaard 1600.
                Daarnaast zijn de zuigers/cylinders van de coupe nieuw en koppen van de coupe met nieuwe kleppen e.d opnieuw gedaan. De Targa is een al wat ouder motortje.

                Al met al is het verschil aardig groot. Met de coupe kan ik onverantwoorde inhaalmanoevres maken en daar moet ik met de Targa wel een beetje mee op passen...
                Nee, niet twijfelen of je de big bore wil nemen of niet. Gewoon doen...

                Comment


                • #9
                  Mijn coupe is 1720cc en de Targa is standaard 1600.
                  Daarnaast zijn de zuigers/cylinders van de coupe nieuw en koppen van de coupe met nieuwe kleppen e.d opnieuw gedaan. De Targa is een al wat ouder motortje.

                  Al met al is het verschil aardig groot. Met de coupe kan ik onverantwoorde inhaalmanoevres maken en daar moet ik met de Targa wel een beetje mee op passen...
                  Nee, niet twijfelen of je de big bore wil nemen of niet. Gewoon doen...

                  Comment

                  Working...
                  X