Omdat ik er van uit ging dat ik toch nieuwe chroomranden voor de instrumenten zou gaan bestellen bij NH SPEEDOMETER (de enige die op dit moment nog VDO chroomranden kan leveren), heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de chroomrand verwijderd van de snelheidsmeter. Heel voorzichtig heb ik - stukje voor stukje - met een klein schroevendraaiertje de rand opengebogen. Heb ging verbazingwekkend goed. Zonder beschadigingen heb ik de de rand van het instrument gescheiden.

De chroomrand bleek uit 2 gedeeltes te bestaan, een chroomrand en een zwarte binnenrand. Daarna komt het glas en achter het glas nog een zwarte binnenrand. Juist die buitenste zwarte binnenrand was roestig. De binnenrand heb ik geschuurd en weer zwart gespoten. Het chroom heb ik met chroompoets weer als nieuw gekregen! Het geheel heb ik weer perfect in elkaar kunnen zetten. Ik heb er gelijk maar een gereviseerde Europese snelheidsmeter ingezet.

De chroomrand bleek uit 2 gedeeltes te bestaan, een chroomrand en een zwarte binnenrand. Daarna komt het glas en achter het glas nog een zwarte binnenrand. Juist die buitenste zwarte binnenrand was roestig. De binnenrand heb ik geschuurd en weer zwart gespoten. Het chroom heb ik met chroompoets weer als nieuw gekregen! Het geheel heb ik weer perfect in elkaar kunnen zetten. Ik heb er gelijk maar een gereviseerde Europese snelheidsmeter ingezet.

Comment