Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsmeter openen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Snelheidsmeter openen

Omdat ik er van uit ging dat ik toch nieuwe chroomranden voor de instrumenten zou gaan bestellen bij NH SPEEDOMETER (de enige die op dit moment nog VDO chroomranden kan leveren), heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de chroomrand verwijderd van de snelheidsmeter. Heel voorzichtig heb ik - stukje voor stukje - met een klein schroevendraaiertje de rand opengebogen. Heb ging verbazingwekkend goed. Zonder beschadigingen heb ik de de rand van het instrument gescheiden.

De chroomrand bleek uit 2 gedeeltes te bestaan, een chroomrand en een zwarte binnenrand. Daarna komt het glas en achter het glas nog een zwarte binnenrand. Juist die buitenste zwarte binnenrand was roestig. De binnenrand heb ik geschuurd en weer zwart gespoten. Het chroom heb ik met chroompoets weer als nieuw gekregen! Het geheel heb ik weer perfect in elkaar kunnen zetten. Ik heb er gelijk maar een gereviseerde Europese snelheidsmeter ingezet.

www.deklassieke912.nl

Marcel,
    Je verbaast me telkens keer op keer!![8)]
    Porsche 912 '67

Comment

Marcel,
      Je verbaast me telkens keer op keer!![8)]
      Porsche 912 '67

Comment

Jij hebt er maar 3 Marcel......ik moet er 5 doen!

Comment

Jij hebt er maar 3 Marcel......ik moet er 5 doen!

Comment

He, dat doe je goed!!!

Ik heb hier og een stel extra meters liggen.
            Ga ik ook eens proberen als ik in wat rustiger vaarwater ben gekomen...

Comment

He, dat doe je goed!!!

Ik heb hier og een stel extra meters liggen.
              Ga ik ook eens proberen als ik in wat rustiger vaarwater ben gekomen...

Comment

Nog even een kleine aanvulling: voor je met de schroevendraaier in de weer gaat, eerst stevige tape om de klok doen om beschadigingen te voorkomen. Bij het terug drukken van de chroomring, een houten spatel gebruiken en de klok op een zachte doek leggen om beschadigingen te voorkomen.

www.deklassieke912.nl

Comment

Nog even een kleine aanvulling: voor je met de schroevendraaier in de weer gaat, eerst stevige tape om de klok doen om beschadigingen te voorkomen. Bij het terug drukken van de chroomring, een houten spatel gebruiken en de klok op een zachte doek leggen om beschadigingen te voorkomen.

www.deklassieke912.nl

Comment

Het openen van de klokjes is best te doen,zeker als je er een beetje handigheid in krijgt.De eerste is het moeilijkst..

Ik heb zelf alle 5 m'n klokken 'gerestaureerd',de oranje naalden waren totaal verweerd door de zon,ik heb bij een modelbouwwinkel een potje 'vdo oranje'verf(niet van origineel te onderscheiden!) gekocht en de naalden geschilderd en het glas schoongemaakt.
                    Zwarte ring monteren,eventueel met matzwart bijspuiten en klaar!
                    Het resultaat is super[8D]Leuk klusje voor de winter.

ps:wel opletten,de lamplenzen/naalden zijn erg broos...

Comment

Het openen van de klokjes is best te doen,zeker als je er een beetje handigheid in krijgt.De eerste is het moeilijkst..

Ik heb zelf alle 5 m'n klokken 'gerestaureerd',de oranje naalden waren totaal verweerd door de zon,ik heb bij een modelbouwwinkel een potje 'vdo oranje'verf(niet van origineel te onderscheiden!) gekocht en de naalden geschilderd en het glas schoongemaakt.
                      Zwarte ring monteren,eventueel met matzwart bijspuiten en klaar!
                      Het resultaat is super[8D]Leuk klusje voor de winter.

ps:wel opletten,de lamplenzen/naalden zijn erg broos...

Comment

Mooi stukje werk Marcel!
                        Trouwens ook een mooi adres voor de meters! Heb je de km teller hier gekocht?
                        Marcel V

Comment

Mooi stukje werk Marcel!
                          Trouwens ook een mooi adres voor de meters! Heb je de km teller hier gekocht?
                          Marcel V

Comment

quote:Originally posted by mv912

Mooi stukje werk Marcel!
                            Trouwens ook een mooi adres voor de meters! Heb je de km teller hier gekocht?Marcel V
                            De teller heb ik NL gekocht, via Marktplaats. De km/h snelheidsmeter kosten (niet gereviseerd) meestal rond de 200 dollar op eBay
                            www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by mv912

Mooi stukje werk Marcel!
                              Trouwens ook een mooi adres voor de meters! Heb je de km teller hier gekocht?Marcel V
                              De teller heb ik NL gekocht, via Marktplaats. De km/h snelheidsmeter kosten (niet gereviseerd) meestal rond de 200 dollar op eBay
                              www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                              X