Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rijhoogte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rijhoogte

    Ik ben momenteel bezig met de revisie van de voor- en achterwielophanging. Mijn auto vond ik altijd wat laag staan. Met het rijden van de rally's raakte ik nog wel eens de bodem. Heeft iemand ervaring om de juiste rijhoogte te bepalen?

  • #2
    Voor de 911 en de 912 waren verschillende rijhoogtes, om marketing technische redenen. Je kan aan de rijhoogte op een afstand zien of je te maken hebt met een 912 of 911. De 912 staat hoger afgesteld, meer bodemvrijheid.



    Ik heb een aantal jaren geleden mijn 912 op de juiste hoogte laten brengen bij CPR (ze kunnen het ook bij Kraan neem ik aan) Dit is m.i. niet haalbaar voor de doe het zelfer. Het gaat aan de achterzijde met een gradenboog, dus redelijk precies. Zal eens zoeken naar de gegevens.
    www.deklassieke912.nl

    Comment


    • #3
      Voor de 911 en de 912 waren verschillende rijhoogtes, om marketing technische redenen. Je kan aan de rijhoogte op een afstand zien of je te maken hebt met een 912 of 911. De 912 staat hoger afgesteld, meer bodemvrijheid.



      Ik heb een aantal jaren geleden mijn 912 op de juiste hoogte laten brengen bij CPR (ze kunnen het ook bij Kraan neem ik aan) Dit is m.i. niet haalbaar voor de doe het zelfer. Het gaat aan de achterzijde met een gradenboog, dus redelijk precies. Zal eens zoeken naar de gegevens.
      www.deklassieke912.nl

      Comment


      • #4
        Ik heb gegevens over de wielophanging gepost bij documentatie:

        http://forum.deklassieke912.nl/frm/t...p?TOPIC_ID=362
        www.deklassieke912.nl

        Comment


        • #5
          Ik heb gegevens over de wielophanging gepost bij documentatie:

          http://forum.deklassieke912.nl/frm/t...p?TOPIC_ID=362
          www.deklassieke912.nl

          Comment


          • #6
            quote:Originally posted by Marcel

            [font=Trebuchet MS]Voor de 911 en de 912 waren verschillende rijhoogtes, om marketing technische redenen. Je kan aan de rijhoogte op een afstand zien of je te maken hebt met een 912 of 911. De 912 staat hoger afgesteld, meer bodemvrijheid.

            Is dit echt zo?? Mijn 911 staat voor m'n idee net zo hoog als de 912 links op de foto.

            Porsche 911 | 1968

            Comment


            • #7
              quote:Originally posted by Marcel

              [font=Trebuchet MS]Voor de 911 en de 912 waren verschillende rijhoogtes, om marketing technische redenen. Je kan aan de rijhoogte op een afstand zien of je te maken hebt met een 912 of 911. De 912 staat hoger afgesteld, meer bodemvrijheid.

              Is dit echt zo?? Mijn 911 staat voor m'n idee net zo hoog als de 912 links op de foto.

              Porsche 911 | 1968

              Comment


              • #8
                En de rechter is ook een 912

                Maar er is natuurlijk veel gesleuteld aan onze wagentjes. Dus tegenwoordig is het lastig te zien. Marcel heeft gelijk wat betreft de Fabrieksinstellingen...

                Comment


                • #9
                  En de rechter is ook een 912

                  Maar er is natuurlijk veel gesleuteld aan onze wagentjes. Dus tegenwoordig is het lastig te zien. Marcel heeft gelijk wat betreft de Fabrieksinstellingen...

                  Comment


                  • #10
                    quote:Originally posted by Ronald : Is dit echt zo?? Mijn 911 staat voor m'n idee net zo hoog als de 912 links op de foto.
                    Ronald, als jij de auto wat laat verlagen naar de originele fabrieksinstellingen, zal je merken dat de wegligging behoorlijk verbeterd en dat de auto minder zijwindgevoelig wordt.
                    www.deklassieke912.nl

                    Comment


                    • #11
                      quote:Originally posted by Ronald : Is dit echt zo?? Mijn 911 staat voor m'n idee net zo hoog als de 912 links op de foto.
                      Ronald, als jij de auto wat laat verlagen naar de originele fabrieksinstellingen, zal je merken dat de wegligging behoorlijk verbeterd en dat de auto minder zijwindgevoelig wordt.
                      www.deklassieke912.nl

                      Comment


                      • #12
                        Barwaut,

                        Hoeveel cm zit er tussen het asfalt en de bodem bij de linker 912 (dat is die van jouw, toch)? (dan kan ik het even vergelijken)

                        Gr, Ronald

                        Porsche 911 | 1968

                        Comment


                        • #13
                          Barwaut,

                          Hoeveel cm zit er tussen het asfalt en de bodem bij de linker 912 (dat is die van jouw, toch)? (dan kan ik het even vergelijken)

                          Gr, Ronald

                          Porsche 911 | 1968

                          Comment


                          • #14
                            hoi lui,
                            mijn wagentje staat voor iets lager dan achter; de neus duikt dus iets. dit is gedaan door jan van honschoten op advies van hans deen en wolter gratama omdat de wegligging dan wat beter zou zijn. op straat merk je er niet zo veel van maar op het circuit scheelt het; die twee maten wisten dit uit ervaring omdat ze indertijd met die wagens hebben geraced.
                            met vriendelijke groet, eric

                            Comment


                            • #15
                              hoi lui,
                              mijn wagentje staat voor iets lager dan achter; de neus duikt dus iets. dit is gedaan door jan van honschoten op advies van hans deen en wolter gratama omdat de wegligging dan wat beter zou zijn. op straat merk je er niet zo veel van maar op het circuit scheelt het; die twee maten wisten dit uit ervaring omdat ze indertijd met die wagens hebben geraced.
                              met vriendelijke groet, eric

                              Comment

                              Working...
                              X