Announcement

Collapse
No announcement yet.

slecht starten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• slecht starten

hallo,

ben nieuw hier, wellicht een domme vraag maar hier gaan we......[:I]
    912 uit 1968..
    als ik smorgens wil starten, dan pomp ik altijd keer of 3 op gaspedaal, maar slaat erg slecht aan....als motor op temp is, en ik zet m af en start meteen daarna weer dan slaat hij wel meteen aan.
    als ik m dan na 20 minuten ongeveer weer probeer heeft hij er toch weer moeite mee.....
    doe ik zelf wat fout ...of is er meer aan de hand???

solexen..... een 050 ontsteking (hoeveel graden moet deze hebben ???)...juiste bougies( weet zo ff niet welke, maar destijds bij erpa gekocht)

Vlotterniveau in de carburateurs?

Als dit niveau te laag is dan is starten lastig als de auto (even) heeft gestaan.
    Het meteen weer starten na het afzetten is met dit euvel niet zo'n probleem.

Comment

Vlotterniveau in de carburateurs?

Als dit niveau te laag is dan is starten lastig als de auto (even) heeft gestaan.
      Het meteen weer starten na het afzetten is met dit euvel niet zo'n probleem.

Comment

vlotter niveau is gecheked.....zo gesteld dat als ik schroefjes uit carbs draai de benzine er net uit begint te lopen.

Comment

vlotter niveau is gecheked.....zo gesteld dat als ik schroefjes uit carbs draai de benzine er net uit begint te lopen.

Comment

Voldoende vonk? Bobine nog in orde?

Comment

Voldoende vonk? Bobine nog in orde?

Comment

quote:Originally posted by rena

een 050 ontsteking (hoeveel graden moet deze hebben ???)
                De 912 wordt stationair afgesteld op 3 graden voor het bovenste dode punt op de krukaspoelie.

Je moet het dan hebben van de vervroegingscurve die de ontsteking heeft.
                We hebben in andere TOPICS al eens besproken dat de keuze voor de stroomverdeler (onsteking, 009, 050, 022)veel uit kan maken voor de prestaties van de motor.

Zie ook http://www.hillmanimages.com/912/ignition.html#hdr1
                www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by rena

een 050 ontsteking (hoeveel graden moet deze hebben ???)
                  De 912 wordt stationair afgesteld op 3 graden voor het bovenste dode punt op de krukaspoelie.

Je moet het dan hebben van de vervroegingscurve die de ontsteking heeft.
                  We hebben in andere TOPICS al eens besproken dat de keuze voor de stroomverdeler (onsteking, 009, 050, 022)veel uit kan maken voor de prestaties van de motor.

Zie ook http://www.hillmanimages.com/912/ignition.html#hdr1
                  www.deklassieke912.nl

Comment

Algemeen : bij startproblemen kan van alles aan de hand zijn.

Bij mijn eigen auto heb ik wel eens gemerkt dat drie keer intrappen van het gaspedaal ook wel eens te veel van het goede kan zijn. Hij is dan soms al verzopen. Toch staat het inderdaad in de gebruiksaanwijzing.

Ik ben het met Barwaut eens dat je eerst moet controleren of je wel een vonk hebt. Als de bougie vonkt, weet je dat de bougie, stroomverdeler en bobine in orde zijn.

Zijn de carburateurs in orde? Geen verstopte sproeiers, schoon, werking in orde?

Geeft de benzinepomp wel voldoende benzine? Het is een simpel mechanisch pompje, dat niet eeuwig meegaat (zeker niet met de huidige benzine)

In jouw geval : Hij start wél, als de auto kort daarvoor gelopen heeft. Hij start slecht nadat hij een tijdje stil gestaan heeft. Dit laatste kan duiden op het leeg lopen van de carburateurs, dus een carburateur probleem.

Overigens start iedere Porsche 356/912 niet direct als de motor warm is en een korte periode stil staat. Dit komt doordat de warmte geleid door het inlaatspruitstuk en de carbs te warm maakt: gevolg benzine verdampt. De oplossing is het plaatsen van isolatiepakkingen tuusen de carburateurs en de inlaatspruitstukken

www.deklassieke912.nl

Comment

Algemeen : bij startproblemen kan van alles aan de hand zijn.

Bij mijn eigen auto heb ik wel eens gemerkt dat drie keer intrappen van het gaspedaal ook wel eens te veel van het goede kan zijn. Hij is dan soms al verzopen. Toch staat het inderdaad in de gebruiksaanwijzing.

Ik ben het met Barwaut eens dat je eerst moet controleren of je wel een vonk hebt. Als de bougie vonkt, weet je dat de bougie, stroomverdeler en bobine in orde zijn.

Zijn de carburateurs in orde? Geen verstopte sproeiers, schoon, werking in orde?

Geeft de benzinepomp wel voldoende benzine? Het is een simpel mechanisch pompje, dat niet eeuwig meegaat (zeker niet met de huidige benzine)

In jouw geval : Hij start wél, als de auto kort daarvoor gelopen heeft. Hij start slecht nadat hij een tijdje stil gestaan heeft. Dit laatste kan duiden op het leeg lopen van de carburateurs, dus een carburateur probleem.

Overigens start iedere Porsche 356/912 niet direct als de motor warm is en een korte periode stil staat. Dit komt doordat de warmte geleid door het inlaatspruitstuk en de carbs te warm maakt: gevolg benzine verdampt. De oplossing is het plaatsen van isolatiepakkingen tuusen de carburateurs en de inlaatspruitstukken

www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                      X