Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schuifdak Porsche 912

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schuifdak Porsche 912

Heb even naar Webasto gemaild, echter daar kreeg ik te horen dat het dak van de 912/911 te bol zou zijn voor de "moderne" schuifdaken en het model dat destijds gebruikt werd is niet meer leverbaar.
    Ik heb dus een mail naar Golde gestuurd (heet nu http://www.arvinmeritor.com/location...sp?id=333&sid=

Aangezien ik toch wel een "in period" schuifdak wil hebben, de laatste optie ?!

En anders zit er niets anders op dan, onze mooie 912 te verkopen c.q. in te ruilen op een goede 912 met schuifdak.
    Dus mocht je een exemplaar met (origineel) schuifdak weten ?!

Groet Marc
    (fauquemont)

Hoi Marc,

Als ik het goed uit je posting begrijp heb zou je dus iets 'open' willen hebben.
    Is een targa dan geen optie?
    Persoonlijk vind ik de lijn van een 'dichte' 912 iets
    mooier dan van een targa maar ik heb toch de keuze gemaakt om open
    te rijden omdat ik dat een groot genot vind.
    Ik heb dus wel een compromie moeten sluiten (met mezelf ) en nog
    eens alles goed afgewogen en toen mijn keuze gemaakt.

Je kan er altijd eens over nadenken.

Groeten,
    Alex

Comment

Hallo Alex,

Ja ik heb datzelfde gevoel. Ik vind de pure lijn van de vroege 911/912 heel erg mooi en dat wordt in de Targa wat gebroken (sorry, niet vals bedoeld). Daarom denk ik dat een schuifdak "ideaal" is.
      De lijn blijft behouden en toch een "beetje" open.
      Maar als ik het goed begrijp zijn ze niet gemakkelijk te vinden (goede exemplaren) bedoel ik. Ik heb er 1 gezien bij Stuurman, maar de kleur is van een later type en de recarostoelen schijnen ook van later type te zijn. Voor de rest hele mooie harde auto met complete revisie. Onze 912 is heel erg goed, dus ik ben ook een beetje huiverig wat je weer naar "binnen" rijdt met een andere 912 ?????
      Enfin, misschien komt er wel een goed bod van de een of andere 912 liefhebber ??

Tot die tijd zal ik blijven "speuren".

Bedankt voor je respons.

Groet Marc

Comment

<knip>
        Ja ik heb datzelfde gevoel. Ik vind de pure lijn van de vroege 911/912 heel erg mooi en dat wordt in de Targa wat gebroken (sorry, niet vals bedoeld). Daarom denk ik dat een schuifdak "ideaal" is.
        <knip>

Marc,

Vind de lijn van een dichte ook mooier dus uhh..
        no hard feelings hmm ik bedoel deze

Succes met je zoektocht en de verkoop.

Groeten,
        Alex

Comment

Ik ken het gevoel. Ik wil(de) ook een targa...maar ja.de lijn van de coupe is en blijft mooier.
          Vandaar dat ik mijn 912 toch maar blijf behouden.
          Ik hoop dat je meer te weten gaat krijgen over een dakinbouw van Golde.
          Ik heb er wel oren naar.

Comment

Kiezen?

Comment

hahhahahaha ja het geld groeit mij nog steeds niet op mijn rug en ik had net nog gekeken in mijn tuin, maar door het slechte weer is mijn geldboom doodgegaan.

Helaas voor mij dus

Comment

Marc, ff serieus.

Als je echt PERSE een schuifdak wil en je eigen auto houden, waarom dan geen donor-dak?
                Dan heb je wel zo'n mooi origineel schuifdakje...

Comment

Hoi Barwaut,

Omdat onze 912 gewoon goed in de lak zit, geen roest (jaren in Californië) vertoeft en ik gewoon het niet klaar krijg om er van A tot C zuil de flex in te zetten. Daarbij moet ik alles laten doen, heb gewoonweg de tijd en de vakkennis niet. Nee, dan moet ik nog maar even verder zoeken of desnoods een "modernere" 911 3.0 Carrera of SC kopen. Maar zoals gezegd er is geen haast bij. Onze 912 staat alweer ingeschreven voor enkele mooie toerritten in 2006.

Zodra ik nadre info heb over de Golde daken, zet ik het op het forum.

Groet Fauquemont

Comment

Begrijpelijk.
                    Ik zag dat je op het Porscheforum zojuist ook je advertentie had gezet.
                    Succes met de verkoop. Er zijn volgens mij niet zo heel veel echt goede 912's te koop...

Comment

Working...
                    X