Announcement

Collapse
No announcement yet.

Metallic groene Porsche 912

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Metallic groene Porsche 912

Beste 912-ers,

Bij Alexander Stuurman, staat een Porsche 912 1966 in een vreemde metallic groene kleur. Weet iemand of dit überhaupt een Porsche kleur is ?!De auto ziet er verder strak uit, mooi interieur (of het echte Recaro stoelen zijn) weet ik niet, Fuchsvelgen en zeer interessant een electrisch open dak (was dit in 1966 reeds een optie) ?!
    De prijs is 16500 Euro (ja de 912 stijgt).

Verder staat er ook een mooie rode 912 uit 1969 lwb met AIRCO, ja blijkbaar toen ook al ?!

Groet Fauquemont

Voor o.a. bouwjaar 1966 waren er een aantal metallic kleuren special leverbaar. Code "9403" is op de optie lijst een nummer voor Special paint metallic.

De kleuren groen waren: Irish green (die van jou), Golden Green, Signal Green, Bush leaf green, Metallic dark green, Turkey green, Velvet green en Sea green.

Het elektrische open dak was al vanaf 1965 een optie af fabriek. Code "9474" : Golde electric sunroof.

Airco was wel gelijk met de auto te bestellen, maar werd altijd pas achteraf ingebouwd. Dus niet af fabriek. De recaro's is wel een apart verhaal.In ieder geval kwamen deze stoelen pas vanaf modeljaar 1967 en zonder hoofdsteun. Wel was er vanaf 1965 als optie de "Ferrari" type recaro's te bestellen voor 911/912. Dit is eigenlijk de stoel uit een Speedster of Porsche 550. Vanaf 1966 was deze stoel niet meer leverbaar.

Comment

Las laatst ergens dat het electrische open dak ook wel later werd ingebouwd. Waarschijnlijk iets voordeliger.
      www.deklassieke912.nl

Comment

Bedankt voor de snelle en uitvoerige informatie. Ik was laatst bij Stuurman (356 is daar gekocht) en was nog even op zijn site aan het bladeren. Vond het namelijk een vreemde kleur voor een Porsche.
        Op zich lijkt me een elektrisch schuifdak wel gaaf. Maar als de auto niet origineel is (stoelen, kleur, velgen) dan houdt het op.
        Onze 912 is top en het enige wat ik nog wel zou willen hebben is een origineel schuifdak en minilite velgen. Dan denk ik dat ik hem definitief niet meer verkoop. Time will tell.

Groeten uit Schin op Geul,

Marc Habets (fauquemont)

Comment

Er staat iets over de schuifdaken op het www.912bbs.org, zie DEZE TOPIC

www.deklassieke912.nl

Comment

Dank voor de ebay-advertentie, maar ik denk dat ik niet laat sleutelen aan onze 912 carros. Zag trouwens in het smoelenboek de 912 E van Yvan en die kleur lijkt verdacht veel op de kleur van de lichtgroene 912 bij Stuurman ?! In dat geval zou het om de volgende kleur gaan: Por 266 ICE GREEN Metallic.

Groet Marc

Comment

Hallo 912-ers,

Even gemaild met Dhr. Stuurman. De lichtgroene metallic 1966 912 is o
              voorzien van een fabrieksschuifdak en echt lederen originele Recarozetels.
              De kleur is van een 1974 Porsche dus wel een Porsche kleur maar niet
              origineel voor deze auto.
              De 912 is helaas (of godzijdank?) een 5-versnellingsbak.

Groet Fauquemont

Comment

De lederen recaro's zijn niet period correct. Dus niet origineel voor bouwjaar 66. Ook de getoonde hoofsteunen horen niet bij deze auto. Het zijn wellicht wel echte recaro's. (deze zijn zeker een behoorlijk bedrag waard!)

Comment

Al googelend naar de naam van de kleur (ice green metallic begrijp ik inmiddels geloof ik) kwam ik hier uit. Ik begrijp dat jullie allemaal puristen zijn, maar ik ben een groentje (oh, hoe toepasselijk) en ik vrees dat ik toch erg verliefd ben geworden op de niet originele maar bloedmooie lichtgroene 912 met schuifdak, nep-fuchsen en recaro's bij Stuurman, en 'm gekocht heb...
                  Ben ik nu op voorhand uitgerangeerd of kunnen jullie mij vergeven...?

Henry
                  912 uit 1966, Henry uit 1967

Comment

Al googelend naar de naam van de kleur (ice green metallic begrijp ik inmiddels geloof ik) kwam ik hier uit. Ik begrijp dat jullie allemaal puristen zijn, maar ik ben een groentje (oh, hoe toepasselijk) en ik vrees dat ik toch erg verliefd ben geworden op de niet originele maar bloedmooie lichtgroene 912 met schuifdak, nep-fuchsen en recaro's bij Stuurman, en 'm gekocht heb...
                    Ben ik nu op voorhand uitgerangeerd of kunnen jullie mij vergeven...?

Henry
                    912 uit 1966, Henry uit 1967

Comment

Nee hoor welkom bij het Forum en foto's !!

Comment

Nee hoor welkom bij het Forum en foto's !!

Comment

Henry, van harte gefeliciteerd met je aankoop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook heel erg mooi vind, het is dat hij niet binnen mijn budget viel anders.....

Ik hoop je zeker een keer tegen te komen bij een van onze meetings. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Arnoud

Comment

Henry, van harte gefeliciteerd met je aankoop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook heel erg mooi vind, het is dat hij niet binnen mijn budget viel anders.....

Ik hoop je zeker een keer tegen te komen bij een van onze meetings. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Arnoud

Comment

Hallo Henry, van harte! Toevallig ben ik eerder dit jaar toevallig nog samen met Barwaut bij Stuurman geweest en hebben jouw 912 bekeken. Het is een mooie auto!

www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                              X